Mobiliteit en Parkeren Antwerpen heeft deze aanvraag onderzocht (voorwaarden, locatiebepaling, advies netaansluiting, enzovoort) en stelt voor de parkeerplaats in te richten tegenover het nummer 4. Het inrichten van de parkeerplaats op de parking is niet aangewezen omdat daar wekelijks markt wordt gehouden en door andere evenementen die op het plein plaatsvinden.
De oplaadpaal beschikt over twee laadpunten. De oplaadpaal zal door de concessiehouder, Blue Corner NV, geëxploiteerd worden.
Mobiliteit en Parkeren Antwerpen stelt een toenemende vraag naar elektrische laadinfrastructuur vast in de stad Antwerpen.
Het college keurde op 20 november 2015 (jaarnummer 9603) de visienota met betrekking tot elektrische laadinfrastructuur in de stad Antwerpen goed.
Het Gemeentelijk Autonoom Parkeer- en Mobiliteitsbedrijf Antwerpen (thans Mobiliteit en Parkeren Antwerpen AG) publiceerde op 18 maart 2016 een bestek voor het 'leveren, plaatsen en exploiteren van elektrische laadinfrastructuur in de stad Antwerpen'.
Op 12 juli 2016 werd het gunningsverslag en de gemotiveerde beslissing tot gunning aan Blue Corner NV goedgekeurd door de Raad van Bestuur van GAPA (2016_RVBGAPA_00013).
De Kielsevest in het district Antwerpen:
Recent werd een aanvraag ingediend voor de plaatsing van een oplaadpaal.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt de proefopstelling in de Kielsevest goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |