Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Er werd een gemotiveerd gunningsverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.
Voorafgaand aan het onderzoek van de betrouwbaarheid en geschiktheid van de inschrijvers, en alvorens de offertes inhoudelijk te beoordelen, werden bij de volgende inschrijvers substantiële onregelmatigheden vastgesteld, zodat deze niet verder werden betrokken in het onderzoek van de aanbestedende overheid:
Inzake de kwalitatieve selectie werden de volgende overgebleven inschrijvers uitgesloten:
Perceel 1:
Perceel 2:
De offertes van overgebleven inschrijvers werden regelmatig bevonden
De overgebleven offertes worden als volgt definitief gerangschikt:
Perceel 1:
Perceel 2:
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria.
In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.
In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 35 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek.
Voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het aanstellen van een veiligheidscoördinator en energieadviseur/EPB-verslaggever/ ventilatieverslaggever, werd openbare procedure met Europese bekendmaking GAC_2018_00557 uitgeschreven. Op 19 maart 2019 dienden de volgende firma’s een offerte in:
Voor perceel 1:
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt de gunning goed voor perceel 1 van de raamovereenkomst voor het aanstellen van een veiligheidscoördinator en energieadviseur/EPB-verslaggever/ ventilatieverslaggever, op basis van bestek GAC_2018_00557 aan Eveka bvba, Plezantstraat 56 te 9100 Sint-Niklaas met ondernemingsnummer 0473.542.716.
Het college keurt de gunning goed voor perceel 2 van de raamovereenkomst voor het aanstellen van een veiligheidscoördinator en energieadviseur/EPB-verslaggever/ ventilatieverslaggever, op basis van bestek GAC_2018_00557 aan Eveka bvba, Plezantstraat 56 te 9100 Sint-Niklaas met ondernemingsnummer 0473.542.716.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het aanstellen van een veiligheidscoördinator en energieadviseur/EPB-verslaggever/ ventilatieverslaggever
|
|
budgetplaats: diverse |
met orderbons
|
budgetplaats: diverse |