De samenwerking tussen de stad Antwerpen en de districten moet zo optimaal mogelijk verlopen. Om de termijn van 40 werkdagen zo goed mogelijk na te leven, herinnert de bedrijfseenheid Bestuurszaken de kabinetten maandelijks aan de openstaande brieven en adviezen.
Vanaf 8 januari 2019 zijn de rechtstreeks verkozen districtsraden geïnstalleerd. De districtsbesturen hebben autonome beslissingsbevoegdheden in lokale beleidsdomeinen. De districtsraden en districtscolleges kunnen met betrekking tot alle zaken die het district aanbelangen, adviezen uitbrengen aan en brieven schrijven naar het stadsbestuur.
De bedrijfseenheid Bestuurszaken agendeert de adviezen en brieven van de districtsbesturen ter kennisgeving op het college. Tijdens de zitting worden de brieven en adviezen toegewezen aan de bevoegde vakschepen. Het kabinet van de betrokken vakschepen zorgt voor een ontwerp van antwoord. Dit ontwerp van antwoord wordt door de bedrijfseenheid Bestuurszaken ter goedkeuring geagendeerd op het college. Na de ondertekening door de algemeen directeur en de bevoegde vakschepen, wordt het antwoord overgemaakt aan het betrokken district.
De brieven en adviezen van de districtsbesturen dienen binnen de 40 werkdagen na ontvangst door de collegeleden beantwoord te zijn. Zo niet worden de brieven en adviezen geagendeerd als schriftelijke vraag op de gemeenteraad.
Het college keurt voor het advies met nummer 19-A032 het volgend ontwerp van antwoord goed:
Collegelid Koen Kennis
Nummer |
District |
Datum toewijzing |
Onderwerp |
---|---|---|---|
19-A032 |
Borgerhout |
12 april 2019 |
extra middelen voor inrichting openbaar domein in functie van handhaving zone 30 |
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
BZ | het goedgekeurde antwoord op de brief verzenden |