Terug
Gepubliceerd op 12/11/2019

2019_CBS_09045 - Omgevingsvergunning - OMV_2019092144. Elisabethlaan 184. District Berchem - Weigering

college van burgemeester en schepenen
vr 08/11/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Ludo Van Campenhout, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_09045 - Omgevingsvergunning - OMV_2019092144. Elisabethlaan 184. District Berchem - Weigering 2019_CBS_09045 - Omgevingsvergunning - OMV_2019092144. Elisabethlaan 184. District Berchem - Weigering

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2019092144

Gegevens van de aanvrager:

BVBA Macassar met als adres Molenweg 47 te 2930 Brasschaat en de heer Mark Driessens met als adres Molenweg 47 te 2930 Brasschaat

Ligging van het project:

Elisabethlaan 184 te 2600 Berchem (Antwerpen)

Kadastrale gegevens:

afdeling 23sectie C nr. 219Y3

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen.

Voorwerp van de aanvraag:

bouwen van appartementen met gelijkvloerse kantoorfunctie en het renoveren van een opslagplaats tot kantoorruimte

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          19/06/1963: vergunning (957#1063) voor het oprichten van een opslagplaats.

Vergunde toestand

-          perceel onbebouwd langs straatzijde;

-          magazijn achteraan het perceel:

  • één bouwlaag met een kroonlijsthoogte van ca. 4,00 m;
  • bruto vloeroppervlakte van ca. 340,00 m².

Huidige toestand

-          conform vergunde toestand.

Gewenste toestand

-          nieuwbouw (straatzijde):

  • gelijkvloerse kantoorfunctie met vier bovenliggende wooneenheden;
  • pand in gesloten bebouwing met vijf bouwlagen onder plat dak;
  • kroonlijsthoogte van 16,07 m;
  • bouwdiepte van 18,00 m;
  • gevelafwerking:
    • gevel in witte baksteen op een verdiepingshoge houten plint (macassar);
    • aluminium buitenschrijnwerk (kleur antraciet);
    • glazen balustrades;

-          verbouwing (achteraan perceel):

  • kantoorfunctie;
  • achterliggende bebouwing met een bruto vloeroppervlakte van ca. 293,00 m²;
  • één bouwlaag met een kroonlijsthoogte van ca. 4,50 m;
  • gevelafwerking:
    • wit geschilderde baksteen;
    • aluminium buitenschrijnwerk (kleur antraciet).

Inhoud van de aanvraag

-          realiseren van een nieuwbouwvolume:

  • gelijkvloers: kantoorfunctie met binnentuin;
  • bovenliggende verdiepingen: vier 2-slaapkamerappartementen met een netto vloeroppervlakte van ca. 80,00 m²;
  • ondergrondse bouwlaag met bergruimten voor zowel de woon- als kantoorfunctie;

-          verbouwen van de bebouwing achteraan het perceel:

  • wijzigen van de functie van magazijn (bedrijvigheid) naar kantoor;
  • deels ontpitten van het perceel (ter hoogte van de rechter perceelgrens);
  • ophogen van de constructie.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

Agentschap Wegen en Verkeer

13 augustus 2019

11 september 2019

Voorwaardelijk gunstig

AQUAFIN NV

13 augustus 2019

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

brandweer/ risicobeheer/ preventie

13 augustus 2019

12 september 2019

Ongunstig

Fluvius System Operator

13 augustus 2019

9 oktober 2019

Voorwaardelijk gunstig

FOD Mobiliteit en Vervoer - Dienst Luchtvaart

13 augustus 2019

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategische Coördinatie/ Loketwerking/ Stadsloketten/ Huisnummeringsteam

13 augustus 2019

13 augustus 2019

ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie

13 augustus 2019

13 augustus 2019

stadsontwikkeling/ mobiliteit

13 augustus 2019

21 augustus 2019

stadsontwikkeling/ vergunningen/ dienst milieuvergunningen

13 augustus 2019

20 augustus 2019

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied in de stedelijke agglomeratie van Antwerpen, dit is het gedeelte van de stad gelegen tussen de Kleine Ring en respectievelijk de reservatiestrook voor de aanleg van lijninfrastructuur (de A102) tussen Merksem en Wommelgem, de R11 tussen Wommelgem en Mortsel, de oostelijke grens van Mortsel en Hove en de reservatiestrook voor pijpleidingen tussen Hove/Kontich en Hemiksem.

De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

In dit gebied wordt de maximale bouwhoogte afgestemd op de volgende criteria:

- de in de onmiddellijke omgeving aanwezige bouwhoogten;

- de eigen aard van het betrokken gebied;

- de breedte van het voor het gebouw gelegen openbaar domein.

(Ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar PLANNING > Plannen > Bestemmingsplan > Gewestplan.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening hemelwater op volgend(e) punt(en):

  • artikel 9:
    Er werd geen hemelwaterput opgetekend op de plannen;
  • artikel 10:
    De aanvrager voorziet een buffervoorziening in plaats van infiltratie.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgend(e) punt(en):

  • artikel 22:
    de toegangsdeur tot de kantoorruimte (zijde gemeenschappelijke hal) moet een vrije en vlakke doorgangsbreedte garanderen van 90 cm na afwerking;
  • artikel 24:
    achter de toegangsdeur tot het hoofdgebouw, voor de toegang tot de fietsenberging en voor de toegang tot de kantoorruimte werd geen vrije en vlakke draairuimte voorzien conform de verordening;
  • artikel 25:
    er werd geen vrije en vlakke wand- en vloerbreedte van 45 cm (50 na afwerking) voorzien naast de toegangsdeur van het hoofdgebouw (binnenzijde) en naast de toegangsdeur van het bijgebouw (kantoor);
  • artikel 29/2:
    het is niet duidelijk of het sanitair voorzien in de kantoorruimte ook publiek toegankelijk is. Indien het sanitair voor klanten beschikbaar is, moet dit voldoen aan de bepalingen van artikel 12, 30 en 31.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Overwelven waterlopen: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake het overwelven of inbuizen van niet geklasseerde waterlopen en waterlopen van 3de categorie (verder genoemd verordening overwelven waterlopen), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 4 juni 2009.
(De verordening overwelven waterlopen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘overwelven waterlopen’)
De verordening overwelven waterlopen is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):

  • artikel 6 Harmonie en draagkracht:
    de voorgestelde voorgevelbouwlijn (benedenverdieping) sluit niet aan met de reeds aanwezige bebouwing;
  • artikel 10 Inplanting, bouwhoogte en bouwdiepte:
    idem artikel 6. Bijkomend is een kantoorfunctie geen kenmerkende functie in het binnengebied;
  • artikel 12 Levendige plint:
    de kantoorfunctie springt naar achter ten opzichte van de voorgevellijn en voor de kantoorfunctie wordt een parkeerplaats voorzien. Hierdoor beschikt de gelijkvloerse verdieping onvoldoende over een verblijfs- of kantoorfunctie grenzend aan de straatzijde;
  • artikel 26 Afvalverzameling:
    er werd geen afgescheiden ruimte voor afvalberging voorzien voor de kantoorfunctie;
  • artikel 27 Open ruimte:
    de aanvraag voorziet een parkeerplaats in de voortuin. Echter worden in de voortuin enkel de strikt noodzakelijke verhardingen toegelaten;
  • artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen:
    er dienen minimaal 13 afsluitbare fietsstallingen voorzien te worden.
  • artikel 34 Stabiliteit en scheidingsmuren:
    de scheidingsmuren van het bijgebouw werden niet voorzien van een minimale opstand van 0,30 m ten opzichte van het hoogst aangrenzende dakvlak.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > OVERIGE REGELGEVING)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het Rooilijndecreet.
 

Beleidsrichtlijnen

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de BGO Wonen.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Beoordeling afwijkingen van de voorschriften

De aangehaalde afwijkingen op zowel de bouwcode als de gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid en hemelwater vormen op zich reeds voldoende grond om de aanvraag te weigeren.

 

Functionele inpasbaarheid

Het magazijn achteraan het perceel wordt omgevormd tot een kantoorfunctie. Vooraan het perceel wordt een volume voorzien met op de gelijkvloerse verdieping een kantoorfunctie en op de bovenliggende verdiepingen vier 2-slaapkamerappartementen.

Omwille van de functiewijziging werd advies gevraagd aan de stedelijke dienst ondernemen en stadsmarketing – business en innovatie. Hieruit volgde een ongunstig advies:

“De aanvraag voorziet in de bouw van appartementen met een gelijkvloers kantoor en de functiewijziging van een achterliggend magazijn naar kantoor / atelier.

Voor de locatie is enkel een dossier terug te vinden uit 1963 voor de bouw van het achterliggende en ingesloten magazijn. Het is enkel bereikbaar via de Elisabethlaan. Vanuit het VKBO is er geen referentie terug te vinden van bedrijfsactiviteiten die er actief zouden zijn of geweest waren, wat trouwens ook bevestigd wordt door de bijgevoegde foto's.

Door het bouwen van de appartementen en de defacto sluiting van de toegang aan de Elisabethlaan, wordt de ontsluiting van het achterliggende magazijn ernstig belemmerd. Bovendien worden er kantoren en een atelier in het achterliggend gebouw voorzien wat een bestemmingswijziging inhoudt, maar er is geen enkel plan hoe dit dan concreet voorzien zal worden. Er zijn ook geen gegevens hoe laden/lossen of bezoekersparkeren zal opgelost worden.

Door de vele onduidelijkheden wordt voor het dossier een ongunstig advies gegeven.”

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt is het niet aanvaardbaar een kantoorfunctie in dit binnengebied te voorzien.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 8 parkeerplaatsen.

 

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de nieuwbouw en de functiewijziging achteraan:

-          4 appartementen (1 parkeerplaats/woning) = 4;

-          80m² kantoren vooraan en 276 m² kantoren achteraan (1,1 parkeerplaats/100m²) = 4 (= 356m² x 1.1/100m²)

De werkelijke parkeerbehoefte is 8.

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Er wordt 1 parkeerplaats in de voortuinstrook ingetekend. Deze zal echter uitgesloten worden omwille van de strijdigheid met de verordenende voorschriften. Hierdoor worden er slechts 0 nuttige autostal – en autoparkeerplaatsen voorzien.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

 

Voorliggende aanvraag heeft betrekking op een pand met een perceelsbreedte van minder dan 8 meter. Volgens art. 12, §3, 1° (Levendige plint) is een toegangspoort voor een autobergplaats niet toegelaten.

 

Het (bijgestelde) aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 7 ( = 8 – 1).

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 8.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Echter kan de berekende parkeerbehoefte van het nieuwe project worden verminderd met het aantal parkeerplaatsen van de laatst vergunde toestand dat reeds afgewenteld werd op het openbaar domein. Dit op voorwaarde dat realisatie niet mogelijk is.Bijgevolg kan de parkeerbehoefte van de vergunde toestand in mindering gebracht worden voor 1 parkeerplaatsen.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen van 5 juni 2017. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 7 plaatsen.

 

 

Fietsenstalling

Er dienen voor dit project 13 afsluitbare fietsenstallingen voorzien te worden: 12 voor het woongedeelte en 1 voor het kantoor. Momenteel zijn dit er slechts 10.

De fietslift dient een minimumafmeting te hebben van 1,4m op 2,4m.

De mobiliteitsimpact van het project is onaanvaardbaar omdat de parkeerlast van de auto’s integraal wordt afgewenteld op het openbaar domein. Het betalen van een compensatie kan er niet toe leiden dat de aanvraag verenigbaar kan worden geacht met de goede ruimtelijke ordening.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De Elisabethlaan wordt niet gekenmerkt door 1 bepaalde bouwhoogte. Het nieuwbouwvolume vooraan het perceel sluit aan bij de appartementsgebouwen te nr. 182 en 180. Omwille van de ligging ten noorden van de rechterbuur wordt er geen onaanvaardbare hinder verwacht ten opzichte van diens leefruimtes en tuin. De gelijkvloerse voorgevel wordt met circa 1 meter teruggetrokken ten opzichte van de kenmerkende gevellijn. Dit verstoort het straatbeeld en is strijdig met artikel 10 van de bouwcode. Het volume van de voorgestelde nieuwbouw is met uitzondering van de gelijkvloerse insprong, inpasbaar in het straatbeeld.

Het volume achteraan wijzigt van functie, waardoor het volume opnieuw beoordeeld moet worden. Het bestaande volume wordt onvoldoende ontpit. Het overblijvende volume hypothekeert de leefbaarheid van het binnengebied.

Ook omwille van deze strijdigheden wordt geadviseerd om de aanvraag te weigeren.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Wegens ongunstig advies van de brandweerdiensten dient de aanvraag geweigerd te worden.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te weigeren, hoofdzakelijk omwille van negatief brandweeradvies, de onverenigbaarheid met de verordenende voorschriften en de onverenigbaarheid met de goede ruimtelijke ordening.

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

12 juli 2019

Volledig- en ontvankelijk

13 augustus 2019

Start openbaar onderzoek

22 augustus 2019

Einde openbaar onderzoek

20 september 2019

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

23 november 2019

Verslag GOA

4 november 2019

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

22 augustus 2019

20 september 2019

0

0

0

1

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning te weigeren.

Artikel 3

De plannen waarvan het overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, maken integraal deel uit van dit besluit.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.