Terug
Gepubliceerd op 16/12/2019

2019_CBS_10325 - Eerste aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - Timing - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 13/12/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_10325 - Eerste aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - Timing - Goedkeuring 2019_CBS_10325 - Eerste aanpassing meerjarenplan 2020-2025 - Timing - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Argumentatie

Een eerste aanpassing van het meerjarenplan in 2020 is nodig omwille van nieuwe informatie die ondertussen beschikbaar is en om het budgettair resultaat 2019 te verwerken. Voor de goede en ononderbroken werking en planning van de bedrijfseenheden is het noodzakelijk dat de timing tijdig meegedeeld kan worden.

Vanaf 2020 passen stad en OCMW de aangepaste Beleids- en Beheerscyclus toe, waarbij er zal gewerkt worden met een geconsolideerd meerjarenplan voor stad en OCMW. De timing hieronder heeft dan ook betrekking op beide entiteiten. De timing en aanpak zal gecommuniceerd worden aan de leden van de groep Antwerpen. 

Aanleiding en context

Het college van burgemeester en schepenen keurde op 22 november 2019 het ontwerp van het meerjarenplan 2020-2025 goed (jaarnummer 9570). Het meerjarenplan 2020-2025 wordt op 16 december 2019 voorgelegd ter goedkeuring aan de gemeenteraad. 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt het voorstel van timing van de eerste aanpassing in 2020 van meerjarenplan 2020-2025 goed:

 

Orgaan Van Tot
Bepalen uitgangspunten en goedkeuring aangepaste doelstellingen College/Vast Bureau 31 januari  31 januari 
TOF - toelichting richtlijnen  TOF 3 februari  3 februari 
Start overleg administratie en kabinet + ingave   3 februari  3 februari 
Einde ingave, inclusief afstemming met kabinetten   28 februari  28 februari 
Controles ingebrachte bedragen   1 maart  11 maart 
Managementteam - stand van zaken Managementteam 11 maart  11 maart 
Budgetcollege - stand van zaken College/Vast Bureau 13 maart  13 maart 
Politiek overleg en controle   13 maart  26 maart 
Managementteam - stand van zaken Managementteam 25 maart  25 maart 
Budgetcollege - beslissingen College/Vast Bureau 27 maart  27 maart 
Verwerken beslissingen budgetcollege en wettelijke documenten opmaken    30 maart  14 april 
Managementteam (wettelijke documenten) - digitaal Managementteam 15 april  15 april 
Advies IF   16 april  16 april 
College (wettelijke documenten) College/Vast Bureau 17 april  17 april 
Verzending gemeenteraadsleden   20 april  20 april 
Raadscommissies   11 mei  14 mei 
Gemeenteraad   18 mei  18 mei 
Verzending hogere overheid - digitaal loket   19 mei  19 mei 

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.