Terug
Gepubliceerd op 16/12/2019

2019_CBS_09969 - Omgevingsvergunning - OMV_2019111412. Belgiëlei 32. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 13/12/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_09969 - Omgevingsvergunning - OMV_2019111412. Belgiëlei 32. District Antwerpen - Goedkeuring 2019_CBS_09969 - Omgevingsvergunning - OMV_2019111412. Belgiëlei 32. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Onderzoek

De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Schriftelijke bezwaarschriften

Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften

Petitielijsten

Digitale bezwaarschriften

1

0

0

0

 

Bespreking van de bezwaren

Er werd een bezwaarschrift ingediend, dat ontvankelijk is, voornamelijk handelend over:

1.      Verlagen van de scheidingsmuur: op het inplantingsplan wordt aangegeven dat er een opening is in de scheidingsmuur. De mede-eigenaars zijn op heden in overleg om de nieuwe afspraken met betrekking tot de opening in de gemeenschappelijke muur vast te leggen. Er is nog geen gewijzigde basisakte door de notaris verleden.

Beoordeling: In beginsel mag de vergunningverlenende overheid geen rekening houden met burgerrechtelijke aspecten bij het beoordelen van aanvragen tot stedenbouwkundige vergunning. Anderzijds doet een stedenbouwkundige vergunning deze rechten niet teniet, en ontslaat ze de titularis van de vergunning niet om de nodige rechten te bekomen. Een stedenbouwkundige vergunning verleent geen rechten tot het bebouwen/verbouwen van andermans eigendommen. Het bezwaar is ongegrond. 

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2019111412

Gegevens van de aanvrager:

VZW SCHOOL WIZNITZ met als adres Belgiëlei 32 te 2018 Antwerpen

Ligging van het project:

Belgiëlei 32 te 2018 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 6sectie F nrs. 1209H7, 1209G7 en 1236W4

Vergunningsplichten:

stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

verbouwen van een school

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

gebouw A (voorbouw Brialmontstraat 26):

-          22/2/2019: vergunning (20183651) uitbreiden van een dakappartement met extra daklaag;

gebouw B (gebouwen in binnengebied):

-          21/06/1957: vergunning (18#36890) verbouwing bergplaats (achter Brialmontlei 28);

-          17/02/1961: vergunning (18#41983) binnenverandering bergplaats (achter Brialmontlei 26);

-          8/12/1972: vergunning (18#55234) conferentiezaal (achter Belgiëlei 34);

-          9/10/2009: vergunning (20093846) bouwen van een luifel op een schoolspeelplaats en regulariseren van een functiewijziging van bureel naar klaslokalen (achter Belgiëlei 32);

gebouw C (voorbouw Belgiëlei 32):

-          28/10/1983: vergunning (18#63587) kantoorgebouw na afbraak;

-          6/1/2006: vergunning (545#888) verbouwen en bestemmingswijziging van een bureelcomplex tot school.

Vergunde/vergund geachte toestand

gebouw A (voorbouw Brialmontstraat 26)

-          meergezinswoning van 5 bouwlagen in gesloten bebouwing;

-          recent vergunde maar nog niet uitgevoerde bijkomende dakverdieping;

gebouw B (gebouwen in binnengebied)

-          schoolgebouw met 1 bouwlaag met 2 klaslokalen (Belgiëlei 32);

-          bergruimte/magazijn van 1 tot 2 bouwlagen (Brialmontlei 26);

-          bergplaats met 2 of 3 bouwlagen (Brialmontlei 28);

-          conferentiezaal (geen vergunde plannen) (Belgiëlei 34);

gebouw C (voorbouw Belgiëlei 32)

-          schoolgebouw van 9 bouwlagen onder plat dak in gesloten bebouwing.

Huidige toestand

gebouw A (voorbouw Brialmontstraat 26)

-          meergezinswoning van 5 bouwlagen in gesloten bebouwing;

gebouw B (gebouwen in binnengebied)

-          schoolgebouw met 1 bouwlaag met 3 verkleinde klaslokalen (Belgiëlei 32);

-          bergruimte/magazijn, het achterste gedeelte werd verhoogd tot twee bouwlagen (Brialmontlei 26);

-          oude bebouwing is verdwenen, recent gebouw met 1 bouwlaag, in gebruik als deel van de school (Brialmontlei 28);

-          conferentiezaal met 1 bouwlaag, lokalen rond een centrale patio (Belgiëlei 34);

gebouw C (voorbouw Belgiëlei 32)

-          schoolgebouw van 9 bouwlagen onder plat dak in gesloten bebouwing.

Gewenste toestand

gebouw A (voorbouw Brialmontstraat 26)

-          deel van het gelijkvloers wordt een fietsenberging;

gebouw B (gebouwen in binnengebied)

-          bestaand schoolgebouw met 1 bouwlaag wordt opnieuw ingericht met 2 klaslokalen (Belgiëlei 32);

-          achterste gedeelte van het magazijn, grenzend aan de bestaande klaslokalen, wordt verlaagd en omgevormd tot een extra klaslokaal. Het gedeelte magazijn achter de tuin van de Brialmontlei 26 blijft hoofdzakelijk ongewijzigd;

-          regularisatie van schoolgebouw met 1 bouwlaag, ingericht als klaslokaal (Brialmontlei 28);

-          conferentiezaal maakt geen deel uit van de aanvraag (Belgiëlei 34);

gebouw C (voorbouw Belgiëlei 32)

-          ongewijzigd.

Inhoud van de aanvraag

gebouw A (voorbouw Brialmontstraat 26)

-          omvormen van een deel van de archiefruimtes links van de gelijkvloerse gemeenschappelijke doorrit tot fietsenberging;

-          bovenverdiepingen maken geen deel uit van deze aanvraag;

gebouw B (gebouwen binnengebied achter Brialmontstraat 26, 28, Belgiëlei 32, 34)

-          functiewijziging van enkele oude bergplaatsen voor de uitbreiding van de school;

-          interne herinrichting van het gelijkvloers en voorzien van sanitair;

-          afbreken van een onvergund deel van de 1ste verdieping;

-          voorzien van een nieuw plat dak met koepels en een gewijzigde gevel voor het onderliggende klaslokaal;

gebouw C (voorbouw Belgiëlei 32)

-          blijft ongewijzigd maar wordt net als gebouw A voorzien van een herhaalbord dat verbonden is met de brandcentrale van gebouw B. 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

brandweer/ risicobeheer/ preventie

17 oktober 2019

15 november 2019

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

stadsontwikkeling/ mobiliteit

17 oktober 2019

24 oktober 2019

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

 

(Ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'. Het gewestplan kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar PLANNING > Plannen > Bestemmingsplan > Gewestplan.)

 

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgende punten:

  • artikels 18 en 19 Niveauverschillen:

de vernieuwde inkom van gebouw B overbrugt een niveauverschil van 10cm zonder een aangepaste helling of lift;

het klaslokaal in de oksel van gebouw B is enkel via een trap toegankelijk en bezit geen vrije en vlakke draairuimte (artikel 12) voor de inkomdeur;

  • artikels 29/2 en 30 Sanitair:
    in de nieuwe sanitaire blokken wordt geen enkel toilet voorzien dat voldoet aan de bepalingen van de verordening Toegankelijkheid.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)

-          De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend punt:

  • artikel 38 Groendaken:
    het verhoogd, plat dak van het bijkomende klaslokaal wordt niet als een groendak aangelegd.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > OVERIGE REGELGEVING)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag betreft een beperkte uitbreiding van bestaande vergunde schoolgebouwen. Een aantal bergruimtes/magazijnen die oorspronkelijk bij andere gebouwen hoorden worden aan de school samengevoegd. De inrichting van de school zelf gebeurt op voldoende grote afstand van de omliggende woonfuncties en is aldus compatibel met het private karakter van de achterkanten en tuinen van deze woningen.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen. 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 2 parkeerplaatsen.

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en of functiewijziging.

Door de verbouwingen worden er 2 klassen toegevoegd. De parkeernorm voor basisonderwijs is 0.75/klas. De werkelijke parkeerbehoefte is 2 (2 x 0.75 = 1.5).

 

De plannen voorzien in 0 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 0.

De aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte maar de plaatsen kunnen om volgende stedenbouwkundige redenen niet (volledig) gerealiseerd worden:

-        De aanvraag betreft een uitbreiding in het binnengebied, waar het bouwen van parkeerplaatsen ruimtelijk niet wenselijk is omdat dit niet kan gecombineerd worden met een veilig gebruik van de speelplaats van de school en een open groen binnengebied.

-        Langs de zijde van de Brialmontlei kan geen parkeerplaats ingericht worden zonder de toegang naar het (behouden) vergunde magazijn achteraan te supprimeren. Het opleggen van parkeerplaatsen ten koste van de vergunde werking van het magazijn is buiten verhouding voor de aangevraagde werken.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 2.

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 2.

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen van 5 juni 2017. In deze aanvraag is dit dus van toepassing op 2 plaatsen.


Fietsvoorzieningen

Enkele bestaande archiefruimten op het gelijkvloers van het gebouw aan de Brialmontlei, worden verbouwd tot bijkomende fietsenstalling. Dit vermindert de parkeerdruk van fietsen op het openbaar domein. Deze fietsenstalling voor 22 fietsen is vlot bereikbaar vanop het openbaar domein en wordt dan ook gunstig geadviseerd.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De uitbreiding van de bestaande klaslokalen in het binnengebied heeft geen storende invloed op de omgeving.

Bij de intekening van de gebouwen in het binnengebied (gebouw B) werd het naastgelegen conferentiecentrum mee opgetekend. Dit gebouw maakt geen deel uit van de aanvraag en heeft geen enkele invloed op de huidige beoordeling van de plannen, zodat het voor de duidelijkheid wordt uitgesloten van deze vergunning. Het aansluitende gebouw toont wel aan dat de huidige onsamenhangende inplanting van de gebouwen in het binnengebied potentiële synergiën kunnen vinden voor een meer duurzame uitbreiding van de school.

 

Visueel-vormelijke elementen

Er is geen bezwaar tegen het voorgestelde materiaalgebruik of de zeer beperkt gevelwijzigingen. Op termijn blijft het aangeraden om de onsamenhangende gebouwen in het binnengebied om te vormen naar een coherent, harmonisch geheel, zodat zowel de ruimtelijke kwaliteit als de beeldkwaliteit zal stijgen.

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

Omdat de aanvraag gaat over een schoolgebouw moeten alle gebouwen voldoen aan de gewestelijke verordening toegankelijkheid. Om te voldoen aan de artikels 18, 19, 29 en 30 van de verordening worden volgende voorwaarden opgelegd voor gebouw B: het drempelloos uitvoeren van de nieuwe inkomdeur (toegang van buiten naar de centrale gang), de toegangsdeur van het achterste klaslokaal met lagere pas drempelloos uit te voeren vanuit de centrale gang. Eventuele pasverschillen moeten opgelost worden door de gang in helling aan te leggen. Tot slot moet in gebouw B ook één aangepast toilet ingericht worden, rechtstreeks toegankelijk vanuit de centrale gang, volgens de afmetingen en bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

Er is geen aanleiding om een afwijking toe te staan op de verplichte inrichting van groendaken zoals bepaald in artikel 38 van de bouwcode. In voorwaarde bij de vergunning wordt opgelegd om de hernieuwde platte daken te voorzien van een groendak.

 

Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet het project aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot. De geplande verbouwingswerken zijn niet storend voor de omgeving en in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      het hernieuwde plat dak (deel van gebouw B in het binnengebied) te voorzien van een groendak;

3.      het drempelloos uitvoeren van de nieuwe inkomdeur van gebouw B aan de zijde van de Belgiëlei (toegang van buiten naar de centrale gang);

4.      de toegangsdeur van het achterste klaslokaal met lagere pas, drempelloos uit te voeren vanuit de centrale gang. Eventuele pasverschillen moeten opgelost worden door de gang in helling aan te leggen;

5.      in gebouw B moet één aangepast toilet ingericht worden, rechtstreeks toegankelijk vanuit de centrale gang, volgens de afmetingen en bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

Uitsluitingen

Geen vergunning wordt verleend voor enige werken aan de aanpalende conferentiezaal in het binnengebied.

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

25 september 2019

Volledig- en ontvankelijk

17 oktober 2019

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

16 december 2019

Verslag GOA

2 december 2019

naam GOA

Katrijn Apostel

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

De algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      het hernieuwde plat dak (deel van gebouw B in het binnengebied) te voorzien van een groendak;

3.      het drempelloos uitvoeren van de nieuwe inkomdeur van gebouw B aan de zijde van de Belgiëlei (toegang van buiten naar de centrale gang);

4.      de toegangsdeur van het achterste klaslokaal met lagere pas, drempelloos uit te voeren vanuit de centrale gang. Eventuele pasverschillen moeten opgelost worden door de gang in helling aan te leggen;

5.      in gebouw B moet één aangepast toilet ingericht worden, rechtstreeks toegankelijk vanuit de centrale gang, volgens de afmetingen en bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

Uitsluitingen

Geen vergunning wordt verleend voor enige werken aan de aanpalende conferentiezaal in het binnengebied.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.