In samenspraak met het district Antwerpen, stelt de afdeling mobiliteit voor om, voor een proefperiode van zes maanden, volgende maatregelen te nemen.
De laad- en loszones aan het De Coninckplein ter hoogte van de huisnummers 2 tot en met 6 en de huisnummers 17 tot en met 22 worden aan de pleinzijde afgebakend door paaltjes. Hierdoor wordt er voor het openen van het portier ruim afstand gehouden van deze paaltjes waardoor voertuigen deels op de rijbaan staan gestationeerd. Het aanbrengen van een markering die de laad- en loszones precies afbakent, verplicht de bestuurder het voertuig verder van de rijbaan te stationeren waardoor het regulier verkeer (beperkt eenrichtingsverkeer) zich veilig kan afwikkelen.
Het De Coninckplein in het district Antwerpen:
Voor een periode van zes maanden zullen er markeringen (haken) worden aangebracht om de bestaande laad- en loszones af te bakenen.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Het college keurt de proefopstelling van het De Coninckplein goed.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst |
Taak |
---|---|
SW/Communicatie en Participatie |
alle opmerkingen en klachten over de proefopstelling bundelen en overmaken aan SW/Mobiliteit |
SW/Mobiliteit en LP/VK |
in samenspraak de proefopstelling evalueren |
SW/Mobiliteit |
bij een positieve evaluatie een aanvullend verkeersreglement opmaken [bij een negatieve evaluatie de niet bestendiging van de proefopstelling ter goedkeuring voorleggen] |
SW/B&O |
aanbrengen van de vereiste signalisatie, markeringen en het plaatsen van eventueel bijkomende infrastructurele maatregelen |