Terug
Gepubliceerd op 01/07/2019

2019_CBS_05434 - Bestek GAC_2019_00793. Raamovereenkomst voor archiefvernietiging - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/06/2019 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Tom Meeuws, schepen; Fons Duchateau, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Ludo Van Campenhout, schepen; Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2019_CBS_05434 - Bestek GAC_2019_00793. Raamovereenkomst voor archiefvernietiging - Bestek en procedure - Goedkeuring 2019_CBS_05434 - Bestek GAC_2019_00793. Raamovereenkomst voor archiefvernietiging - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip ‘dagelijks bestuur’.

Argumentatie

Elke inschrijver moet de noodzakelijke exploitatievergunning voorleggen en moet daarnaast 3 referenties opgeven van een gelijkaardige opdracht met telkens een minimum omvang van 30 ton op jaarbasis. 

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria, geldend voor beide percelen:

  1. dienstverlening op een totaal van 60 punten;
  2. prijs op een totaal van 40 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 221.000 EUR.

In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

Op regelmatige tijdstippen dienen archief en andere documenten vernietigd te worden. Voor niet-vertrouwelijke documenten of archief, wordt de ophaling georganiseerd door de bedrijfseenheid Stadsbeheer.  Vertrouwelijke en bestuurlijke documenten (die niet in handen van derden mogen komen), kunnen niet via de reguliere ophaling door Stadsbeheer worden behandeld. De bedrijfseenheid Bestuurszaken is daarom op zoek naar een gespecialiseerde firma die deze documenten kan ophalen en vernietigen. Hiervoor werd in het verleden raamovereenkomst GAC/2015/3473 uitgeschreven, welke op 28 februari 2020 ten einde loopt. Om de continuïteit van de dienstverlening te vrijwaren, lijkt het aangewezen om tijdig een nieuwe overeenkomst op te maken.

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze aankoopbehoefte vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2019_00793 uit te schrijven. 

Algemene financiƫle opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1SSB04 - De burgers, bezoekers en partners van Antwerpen genieten van een vereenvoudigde stedelijke administratie
1SSB0401 - De Antwerpenaar staat dicht bij een transparante administratie
1SSB040103 - De Antwerpenaar heeft maximale digitaal toegang tot (bestuurs)documenten en -informatie

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2019_00793 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor archiefvernietiging goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst voor archiefvernietiging

 

budgetplaats: 5163500000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 1SSB040103A00000
subsidie: sub_nr
fonds: intern
begrotingsprogramma: 1SA070130
budgetperiode: 2000, 2100, 2200, 2300, 2400 mits goedkeuring van de budgetten door college, gemeenteraad en hogere overheid

met orderbons


Bijlagen

  • 00793_bestek.pdf
  • 00793_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 00793_Inventaris.xlsx
  • 00793_Overzicht_ophaalpunten.xlsx
  • 00793_Verdeling_papiercontainers_den_Bell.xlsx