Artikel 56 §3, 4° van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten;
Artikel 56 §3, 5° van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip `dagelijks bestuur', vermeld in artikel 41, tweede lid, 8°
De taxi-klantenkaart wordt ter beschikking gesteld om de continuïteit te garanderen op het moment dat er geen chauffeur ter beschikking is. Ook wanneer bij deelname aan een evenement de chauffeur bij afloop reeds naar huis is, biedt deze kaart een oplossing.
De praktische uitvoering is een verderzetting van de werking van vorige jaren.
In toepassing van artikel 42, §1, 1°, a) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking omdat de goed te keuren uitgave niet hoger is dan het bij het artikel 90, eerste lid, 1° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 vastgelegd bedrag van 144.000 EUR (zonder belasting over de toegevoegde waarde), met name de drempel vermeld in artikel 11, eerste lid, 2° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017.
In zitting van 17 februari 2000 (jaarnummer 2164) en in zitting van 21 februari 2001 (jaarnummer 1207) keurde het college de invoering voor het gebruik van taxicheques voor de collegeleden, de stadssecretaris, de strategisch coördinator en de financieel beheerder goed.
Het college keurde in zitting van 21 september 2007 (jaarnummer 12183) de vervanging van papieren taxicheques naar elektronische klantenkaarten goed.
Deze elektronische klantenkaart is een goed, transparant systeem omdat:
Een offerte werd opgevraagd bij Antwerp-Tax, DTM en Stad Taxi. Stad Taxi reageerde niet op de offerteaanvraag. De kost bij Antwerp-Tax en DTM is exact hetzelfde doordat de tarieven van taxi's door het stadsbestuur vastgelegd worden. De stad Antwerpen opteert daarom taxi-klantenkaarten af te nemen van zowel Antwerp Tax als DTM Taxi.
Het college keurt de gunning van de taxi-klantenkaarten aan de maatschappijen Antwerp Tax en DTM Taxi goed.
Het college keurt de evenredige afname van taxi-klantenkaarten bij de maatschappijen Antwerp Tax en DTM Taxi goed voor de collegeleden, algemeen directeur, strategisch coördinator en financieel directeur voor de legislatuur 2019-2024.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Antwerp Tax Karel Oomsstraat 14 2018 Antwerpen ond.nr.: 0404928775 rek. nr.: BE78 3200 8310 1586 |
niet op voorhand gekend |
budgetplaats: 5165000000 |
bestelbons worden later opgemaakt |
DTM Taxi |
niet op voorhand gekend |
budgetplaats: 5165000000 |
bestelbons worden later opgemaakt |
Het college geeft opdracht aan:
dienst | taak |
collegeleden | te bepalen welke leden van het college gebruik willen maken van een taxi-klantenkaart bij gebrek aan chauffeur of wanneer de chauffeur niet in dienst is |
AD | |
financieel directeur | |
strategisch coördinator | |
BZ/OB | de taxi-klantenkaarten bestellen en bezorgen aan diegene die zich opgeven |
GAC + BZ | het opstellen van een raamcontract voor levering van elektronische taxikaarten |