De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Joe Englishstraat in het district Borgerhout:
Naar aanleiding van twee verschillende meldingen om de doorgang voor fietsers en wagens te beveiligen, wordt aanvullende verkeerssignalisatie voorgesteld.
Het college keurde op 19 juli 2019 (jaarnummer 5707) de principenota in verband met de speedpedelecs goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
De Joe Englishstraat werd beperkt enkelrichting gemaakt vanaf de Luitenant Lippenslaan tot aan het rondpunt. Hiervoor werden jerseys geplaatst ter hoogte van het rondpunt om gemotoriseerd verkeer te beletten om de straat nog in te rijden. Fietsers en speedpedelecs mogen de straat nog wel inrijden langs deze zijde. Er wordt nu echter veelvuldig foutgeparkeerd waardoor de weg voor fietsers en speedpedelecs wordt versperd wat aanleiding geeft tot gevaarlijke situaties.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans blijft ongewijzigd.
.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Joe Englishstraat in het district Borgerhout, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 12 april 2019 ( jaarnummer 3287).