Artikel 56 §3, 4° van het Decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Artikel 134, 2e lid, 2° van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat het college bevoegdheden, die door andere overheden werden opgedragen, kan overdragen aan de districtscolleges, voor zover de regel die het college deze bevoegdheid toewees, het college daartoe machtigt.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 04463) werden de bevoegdheden van de districtscolleges gecoördineerd. Artikel 8 bepaalt dat het districtscollege bevoegd is voor communicatie.
Dienstmededeling financiën “Bestellen en betalen binnen de stad, districten en OCMW” van 17 december 2018 bepaalt dat voor normale bestellingen > 5.500,00 EUR en <= 30.000,00 EUR exclusief btw op het exploitatiebudget de betreffende bestelbons - met uitzondering van correctiebestellingen - op lijst mogen worden verzameld door de bedrijven of diensten. Het college keurt als budgethouder deze lijsten goed.
Op 21 augustus 1997 (jaarnummer 11150) gaf het college aan de centrale aankoopdienst toelating om bestellingen tussen 200.000 BEF tot 800.000 BEF op de gewone dienst en bestellingen op de buitengewone dienst onder 200.000 BEF gebundeld per wekelijkse lijst door het college te laten goedkeuren.
Op 19 december 2008 (jaarnummer 17254) besloot het college om te starten met een samenwerking tussen stad en OCMW op het vlak van aankoop.
Op 26 januari 2011 (jaarnummer 28) keurde het managementteam goed dat de collegebesluiten met lijsten met normale bestellingen of raambestellingen op het exploitatiebudget groter dan 5.500,00 EUR en kleiner dan 22.000,00 EUR en op het investeringsbudget kleiner dan 5.500,00 EUR, met uitzondering van correctiebestellingen, voortaan door de bestellende bedrijfseenheden en diensten worden opgemaakt en ter goedkeuring aan het college worden voorgelegd.
Op 7 januari 2019 (jaarnummer 4) keurde het districtscollege de aanpassing principes budgethouderschap, bestellen en goedkeuren voor het district goed.
De bedrijven en diensten van de stad zijn sturend voor het volledige proces van de opvolging en goedkeuring van de bestellingen via de contracten. Indien een bestelling via een gekend contract in GFP aanleiding geeft tot het aanmaken van een collegebesluit ter goedkeuring, zal dit ook door het bestellende bedrijf of de bestellende dienst dienen te gebeuren. Enkel wanneer een bestek moet opgemaakt worden, komt de gemeenschappelijke aankoopcentrale tussen.
Voor de verdeling van de Seizoenskalender "herfsteditie" en "wintereditie" zijn 2 bestelbons opgemaakt 4005350820 en 4005350821 telkens voor een bedrag van 7.023,29 EUR incl.BTW. De leverancier Windistributie heeft een raamcontract.
Het districtscollege beslist om voor het uitvoeren van de verdeling van de seizoenskalender in district Antwerpen een bedrag van 7.023,29 EUR en 7.023,29 EUR vast te leggen via bestelbon 4005350820 en 4005350821 bij de firma Windistributie BVBA via raamcontract.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Windistributie BVBA Langestraat 205 2240 Zandhoven Ond.nr.: 0525.643.592 Iban nr.: BE77 1325 4141 5342 (herfsteditie) |
7.023,29 EUR | budgetplaats: 5003500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 1HAN010102A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1AN060171 budgetperiode: 1900 |
4005350820 |
Windistributie BVBA Langestraat 205 2240 Zandhoven Ond.nr.: 0525.643.592 Iban nr.: BE77 1325 4141 5342 (wintereditie) |
7.023,29 EUR | budgetplaats: 5003500000 budgetpositie: 6141 functiegebied: 1HAN010102A00000 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 1AN060171 budgetperiode: 1900 |
4005350821 |