Artikel 56§3 van het Decreet Lokaal Bestuur: “Het college van burgemeester en schepenen is bevoegd voor: 1° de daden van beheer over de gemeentelijke inrichtingen en eigendommen, in voorkomend geval binnen de door de gemeenteraad vastgestelde algemene regels.”
De stad Antwerpen en de concessiehouder sloten op 14 september 2018 een concessieovereenkomst af voor 10 jaar met betrekking tot een deel van het onroerend goed, gelegen te André Delvauxpad 66 te 2000 Antwerpen, op het kadaster gekend deel zonder nummer (openbaar domein) en gekend als 11de afdeling, sectie L, perceelnummer 3991 Z P0201 met een deel van de totale oppervlakte van 8.200 m² zijnde 1.186/10.000ste oftewel 972,52 m².
De concessiehouder exploiteert in dit pand een kinderdagverblijf.
Door vertragingen in de oplevering van het gebouw en aanhoudende problemen met betrekking tot het waterdicht krijgen van het onroerend goed kon de ingangsdatum van 14 september 2018 niet gehandhaafd worden en werd in een eerste addendum aan de concessieovereenkomst de aanvangsdatum verlaat naar 1 februari 2019 en werd in een tweede addendum de aanrekeningen van de volwaardige concessievergoeding uitgesteld naar 1 april 2020.
Tot op heden houden de problemen met betrekking tot de afwerking van het gebouw door de aannemer(s) aan waardoor het volledig rustig genot niet kan gegarandeerd worden door de stad Antwerpen aan de concessiehouder. Partijen komen in onderling overleg overeen om de aanrekening van de volwaardige concessievergoeding opnieuw uit te stellen.
Partijen komen overeen om deze aanrekening opnieuw uit te stellen met een duur van 12 maanden.
De aanrekening van de concessievergoeding zal bijgevolg ingaan per 1 april 2021. De duur van de concessieovereenkomst blijft ongewijzigd.
Op 15 december 2014 (jaarnummer 978) keurde de gemeenteraad een algemene concessieovereenkomst goed voor alle concessies in functie van kinderopvang. Sindsdien werden op deze manier 11 concessies afgesloten met (toekomstige) aanbieders van kinderopvang.
Op 29 januari 2016 (jaarnummer 796) keurde het college de nieuwe operationele werking goed met betrekking tot de beleidsvoorbereiding en -advisering voor huisvesting en huisvestingsbehoeften van alle stadsdiensten en stedelijke processen in of op stedelijk bedrijfsvastgoed.
Op 21 december 2016 (jaarnummer 752) nam het managementteam kennis van de geactualiseerde uitgangspunten voor goed beheer van de stedelijke vastgoedportefeuille.
Op 15 december 2017 (jaarnummer 11020) besliste het college om de vastgoedcompetenties en -beheer van groep stad Antwerpen zoveel mogelijk te centraliseren bij AG VESPA.
Op 14 september 2018 (jaarnummer 7812) keurde het college de concessieovereenkomst met Tutters en Bellen bvba voor het onroerend goed gelegen in het André Delvauxpad 66, 2000 Antwerpen, goed.
Op 22 februari 2019 (jaarnummer 1517) keurde het college het addendum aangaande de nieuwe aanvangsdatum zijnde 1 februari 2019 goed.
Op 29 mei 2019 (jaarnummer 4547) keurde het college het tweede addendum aangaande de nieuwe aanvangsdatum zijnde 1 april 2019 goed.
Op 25 november 2019 (jaarnummer 652) keurde de gemeenteraad de beheersovereenkomst tussen de stad Antwerpen en AG VESPA goed.
Het college keurt het derde addendum aan de concessieovereenkomst met Tutters en Bellen bvba goed, aangaande de nieuwe datum voor de aanrekening van de concessievergoeding zijnde 1 april 2021.