Terug
Gepubliceerd op 27/01/2020

2020_CBS_00639 - Selectieleidraad GAC_2019_00997. Raamovereenkomst mediaplanning, coördinatie en aankopen rekruteringscommunicatie - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 24/01/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen; Claude Marinower, schepen; Ludo Van Campenhout, schepen; Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_00639 - Selectieleidraad GAC_2019_00997. Raamovereenkomst mediaplanning, coördinatie en aankopen rekruteringscommunicatie - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_00639 - Selectieleidraad GAC_2019_00997. Raamovereenkomst mediaplanning, coördinatie en aankopen rekruteringscommunicatie - Selectieleidraad en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver geeft een in een verklaring op eer een overzicht van de bruto omzet over de drie laatst afgesloten boekjaren. De jaarlijkse bruto omzet dient gemiddeld genomen minimaal 400.000 EUR te bedragen. 

De kandidaat toont aan de nodige ervaring en kennis te bezitten van de nichemarkt ‘HR/rekruteringscommunicatie’ in Vlaanderen en regio Antwerpen, kennis van de Belgische en Vlaamse arbeidsmarkt, van doelgroepen en van zowel klassieke als nieuwe media. Dit aan de hand van minstens 3 referentieopdrachten van Belgische klanten betreffende de formulering, uitwerking, en/of coördinatie van een HR-communicatiestrategie zowel strategisch als tactisch, uitgevoerd in de afgelopen 3 jaar, voor een budget van minimaal 60.000 euro incl. btw per referentie.

Juridische grond

In toepassing van artikel 38, §1, eerste lid, 1°, c) van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat de opdracht niet kan worden gegund zonder voorafgaande onderhandelingen wegens specifieke omstandigheden die verband houden met de aard, de complexiteit of de juridische en financiële voorwaarden of wegens de daaraan verbonden risico’s.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

Stad Antwerpen wil zichzelf als aantrekkelijke werkgever profileren door een authentiek werkgeversimago uit te dragen in Antwerpen en omstreken. Dit en de promotie van haar vacatures op de arbeidsmarkt dragen bij tot het snel, efficiënt en kostenbewust aantrekken van kwalitatief stadspersoneel. Omdat de trends en beschikbare gespecialiseerde mediakanalen op de externe arbeidsmarkt snel en vaak ingrijpend veranderen, wenst stad Antwerpen beroep te doen op een externe partner voor strategisch en tactisch HR-communicatie-advies en ondersteuning, alsook de uitvoering van HR-communicatie-opdrachten. Het Selectiecentrum van Personeel & Organisatie wenst deze opdracht los te koppelen van de reeds bestaande raamovereenkomsten voor globale media-aankopen en -strategie die niet tegemoet komen aan de specifieke communicatiebehoeften van de stad op vlak van HR- en wervingscommunicatie. De nieuwe raamovereenkomst is een vervanging voor de huidige raamovereenkomst GAC/2016/3913, die eindigt op 31 augustus 2020.

Rekening houdend met deze aspecten, dient de nieuwe mediapartner:

  • de media-aankopen voor het Selectiecentrum van de stad zo efficiënt en voordelig mogelijk te regelen;
  • de HR-communicatiebehoeften van de stad te ondersteunen met een onderbouwd strategisch en tactisch media-advies en -planning;
  • het Selectiecentrum/opdrachtgever te begeleiden bij de realisatie van gerelateerde nevenproducten zoals HR-gespecialiseerde videoproducties, opmaak van jobpagina’s op rekruteringswebsites, beperkte copywriting voor jobadvertenties, kleine DTP-opdrachten voor publicaties, drukwerk, concept beursstand, nieuwe media, …en andere ondersteunende diensten op vlak van externe wervingscommunicatie.

De opdrachtnemer kan voor verschillende functies worden ingezet, die elk een verschillende aanpak vragen qua strategie en mediagebruik. Omdat ieder bureau ook  een verschillende aanpak heeft qua onderhandelingstrategie met de media, is het nodig om een onderhandelingsmoment met de inschrijvers te voorzien.

De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om voor deze diensten mededingingsprocedure met onderhandeling GAC_2019_00997 uit te schrijven.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Beleidsdoelstellingen

7 - Sterk bestuurde stad
1TSB08 - Iedere medewerker zet zich elke dag ten volle in om de doelstellingen te realiseren
1TSB0802 - Als aantrekkelijke werkgever vinden we de beste kandidaat op de interne en externe arbeidsmarkt
1TSB080203 - Het aanvraag-, wervings-, selectie- en aanstellingsbeleid is innoverend en efficiënt

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt selectieleidraad GAC_2019_00997 voor het afsluiten van een raamovereenkomst mediaplanning, coördinatie en aankopen rekruteringscommunicatie goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling (met Europese bekendmaking) wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

Raamovereenkomst mediaplanning, coördinatie en aankopen rekruteringscommunicatie

 

budgetplaats:5311500000
budgetpositie:613
functiegebied:2SBS080202A00000
subsidie:SUB_NR
fonds:INTERN
begrotingsprogramma:2SA080112
budgetperiode: 2000 
budgetperiode: 2100,2200,2300,2400  mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad

met orderbons




Bijlagen

  • 00997_20200117_selectieleidraad.pdf