Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
In 2019 zijn er verschillende campagnegolven geweest van Slim naar Antwerpen. Zo werd er voor het derde jaar op rij campagne gevoerd over het combineren van vervoersmodi met als slogan ‘Combineren, da’s profiteren’. Daarnaast werd, ook onder de vlag van Slim naar Antwerpen, campagne gevoerd over de verstrenging van de lage-emissiezone.
Zowel begin 2018 als begin 2019 werd er een marktonderzoek opgezet op het GfK-panel (nu Ipsos) over de campagnes van Slim naar Antwerpen met 200 respondenten per provincie en 200 respondenten in stad Antwerpen. Begin 2020 willen we opnieuw onderzoeken wat het bereik en appreciatie is van de Slim naar Antwerpen campagnes over combineren en de lage-emissiezone. Door jaarlijks een gelijkaardige bevraging te organiseren, meten we de impact van de ‘Slim naar Antwerpen’-aanpak op korte en lange termijn en voldoen we aan de verwachtingen en eisen van de Europese Commissie in het kader van het Horizon2020-project Civitas PORTIS.
Eind 2019 lanceerde stad Antwerpen de campagne De Grote Verbinding. Het geplande marktonderzoek voor Slim naar Antwerpen op het Ipsos-panel vormt een opportuniteit om meteen een eerste bevraging over De Grote Verbinding te integreren. Voor De Grote Verbinding meten we het bereik van de campagne, de appreciatie, het effect en de attitude van de Vlaming en Antwerpenaar ten opzichte van De Grote Verbinding, de Oosterweelverbinding en de leefbaarheidsprojecten in het kader van de overkapping van de Antwerpse Ring.
De bevraging van beide thema's en campagnes vertrekt vanuit de doelstellingen geformuleerd in het meerjarenplan. De resultaten worden gebruikt om inzichten te verwerven in de attitudes van Vlamingen en Antwerpenaars, om de campagnes Slim naar Antwerpen en De Grote Verbinding indien nodig bij te sturen en om te rapporteren op Europees niveau in het kader van het Civitas PORTIS project.
Artikel 43 §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten bepaalt dat als een raamovereenkomst is gesloten met één enkele deelnemer, de erop gebaseerde opdrachten aan hem worden gegund volgens de in de raamovereenkomst gestelde voorwaarden.
Op 26 september 2016 (jaarnummer 539) bekrachtigde de gemeenteraad de subsidie-overeenkomst voor Eurodesk – Deelname Horizon2020-project Civitas PORTIS. Hiermee engageert de stad zich om een aantal innovatieve maatregelen op het vlak van slimme mobiliteit uit te rollen en te evalueren. De campagnes onder de noemer Slim naar Antwerpen vallen onder de te evalueren innovatieve maatregelen. De Europese Commissie verwacht dat de stad haar eindresultaten presenteert in juni 2020.
Op 21 december 2018 (jaarnummer 11391) keurde het college de gunning goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het uitvoeren van veldwerk voor marktonderzoek, op basis van bestek GAC_2017_00095, aan Ipsos nv, Grote Steenweg 110, 2600 Berchem, met ondernemingsnummer 0456.823.775.
Op 15 maart 2019 (jaarnummer 2370) keurde het college de vastlegging van krediet goed voor de media van Slim naar Antwerpen in 2019.
Op 5 april 2019 (jaarnummer 3043) keurde het college de vastlegging van krediet goed voor de informatiecampagne en media voor de lage-emissiezone.
Op 3 juli 2019 (jaarnummer 5478) keurde het college de communicatiestrategie voor 'De Grote Verbinding' goed.
Op 14 augustus 2019 (jaarnummer 6714) keurde het college de vastlegging van krediet goed voor de Slim naar Antwerpen campagne combineren, da’s profiteren.
Op 4 oktober 2019 (jaarnummer 8137) keurde het college de vastlegging van krediet goed voor de lanceringscampagne van De Grote Verbinding.
Op 22 november 2019 (jaarnummer 9658) keurde het college de vastlegging van krediet goed voor de extra informatiecampagne voor de lage-emissiezone.
De vastlegging dient het marktonderzoek omtrent de impact van de communicatiecampagnes in het kader van Slim naar Antwerpen (combineren en lage-emissiezone) en De Grote Verbinding.
Het college keurt het marktonderzoek omtrent de impact van de communicatiecampagnes in het kader van Slim naar Antwerpen (combineren en lage-emissiezone) en De Grote Verbinding goed.
Het college keurt de vastlegging van 21.563,65 EUR, inclusief btw, goed voor het marktonderzoek omtrent de impact van de communicatiecampagnes in het kader van Slim naar Antwerpen (combineren en lage-emissiezone) en De Grote Verbinding. De vastlegging gebeurt voor Ipsos nv, Grote Steenweg 110 - 2600 Berchem (ondernemingsnummer: NBE0456.823.775).
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Ipsos nv Grote Steenweg 110 2600 Berchem Ondernemingsnummer: NBE0456.823.775 IBAN: BE39 4098 5687 6119 |
21.563,65 EUR inclusief btw |
budgetplaats: 5311500000 |
4005383645 |