Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Aanpak ontwerpopdracht
De ontwerpopdracht bestaat uit vaste en voorwaardelijke gedeelten.
1. Vaste gedeelten
2. Voorwaardelijke gedeelten
De voorwaardelijke gedeelten omvatten de verder te doorlopen fasen van het volledige studietraject vanaf definitief ontwerp voor de obstakelvrije delen en vanaf voorontwerp voor de niet-obstakelvrije delen, tot en met opvolging van de uitvoering, en met het oog op de definitieve oplevering voor de (deel)projecten binnen de projectcontour.
De opdracht wordt gekenmerkt door een grote complexiteit, een co-creatief proces, een noodzaak tot afstemming naar toekomstvastheid, veel interfererende onderzoeken, enzovoort. Dat maakt dat de mogelijkheid wordt voorzien voor bijkomende ondersteuning en onderzoek in regie gedurende de gehele looptijd van de opdracht.
Aanpak technische studies en in-situ proeven
Gelijktijdig met de ontwerpopdracht worden technische studies en in-situ proeven en onderzoeken uitgevoerd. Overeenkomstig het bestek zal het ontwerpteam de nodige studies en onderzoeken oplijsten en ter goedkeuring aan de opdrachtgever voorleggen. De uitvoering van de in-situ proeven en onderzoeken maken geen deel uit van de ontwerpopdracht of van deze gunning.
De aannemers voor deze werken worden door de stad Antwerpen en AG VESPA rechtstreeks aangesteld, desgevallend door middel van een afzonderlijke overheidsopdrachtenprocedure. Het ontwerpteam staat in voor de interpretatie, verwerking en analyse van de resultaten van de proeven, dit is reeds inbegrepen in de ontwerpopdracht. Het ontwerpteam staat tevens in voor de coördinatie en opvolging van de uitvoering van de proeven en wordt hiervoor in overeenstemming met het bestek afzonderlijk vergoed. Deze vergoeding betreft een percentage van 7% van de waarde van de werken voor de opdracht van de in-situ proeven.
Opdrachtgeverschap
De stad Antwerpen treedt in deze overheidsopdrachtenprocedure op als aanbestedende Overheid in naam en voor rekening van zichzelf enerzijds en AG VESPA anderzijds, (overeenkomstig artikel 38 van de Overheidsopdrachtenwet) De contractuele relatie zal na gunning van één of meerdere Percelen van de Opdracht als volgt ontstaan:
Verloop procedure
Er werd per perceel een gemotiveerd gunningsverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd. Het verloop van de procedure is beschreven in het gunningsverslag.
Ringpark Noordkasteel
De offertes van alle inschrijvers werden regelmatig bevonden. De kwalitatief geselecteerde en regelmatige offertes werden als volgt beoordeeld:
Nr | Inschrijver | GC 1: Ruimtelijke Visie | GC 2: Prijs | GC 3: Plan van aanpak | TOTAAL |
1. | TV Studio Paola Viganò - Grafton Architects - TV MAARCH | 35,00 | 33,58 | 20,31 | 88,89 |
2. | Maatschap BUUR – Latz – Greisch - SWP | 30,00 | 32,68 | 20,31 | 82,99 |
3. | COBE ApS - OMGEVING cvba - De Urbanisten BV | 25,00 | 33,70 | 17,19 | 75,89 |
4. | TV TTA (Agence Ter - TVK - Arcadis) | 20,00 | 32,77 | 12,50 | 65,27 |
Op basis van de motieven van dit gunningsverslag en het puntenverschil, zoals dit voortvloeit uit de inhoudelijke gemotiveerde beoordeling van de gunningscriteria, kan Inschrijver TV Studio Paola Viganò - Grafton Architects - TV MAARCH worden aangeduid als de economisch meest voordelige offerte voor perceel Ringpark Noordkasteel. Derhalve wordt, op basis van de motieven opgenomen in het gunningsverslag, voorgesteld de deelopdracht Ringpark Noordkasteel toe te kennen aan TV Studio Paola Viganò - Grafton Architects - TV MAARCH.
Ringpark Groenendaal
De offertes van alle inschrijvers werden regelmatig bevonden. De kwalitatief geselecteerde en regelmatige offertes werden als volgt beoordeeld:
Nr | Inschrijver | GC 1: Ruimtelijke Visie | GC 2: Prijs | GC 3: Plan van aanpak | TOTAAL |
1. | Maatschap BUUR – Latz – Greisch - SWP | 25 | 33,99 | 18,75 | 77,74 |
2. | TV Studio Paola Viganò - Grafton Architects - TV MAARCH | 21,25 | 34,94 | 17,19 | 73,38 |
Op basis van de motieven van dit gunningsverslag en het puntenverschil, zoals dit voortvloeit uit de inhoudelijke gemotiveerde beoordeling van de gunningscriteria, kan Inschrijver Maatschap BUUR – Latz – Greisch - SWP worden aangeduid als de economisch meest voordelige offerte voor perceel Ringpark Groenendaal. Derhalve wordt, op basis van de motieven opgenomen in het gunningsverslag, voorgesteld de deelopdracht Ringpark Groenendaal toe te kennen aan Maatschap BUUR – Latz – Greisch - SWP.
Ringpark Lobroekdok
De offertes van alle inschrijvers werden regelmatig bevonden. De kwalitatief geselecteerde en regelmatige offertes werden als volgt beoordeeld:
Nr | Inschrijver | GC 1: Ruimtelijke Visie | GC 2: Prijs | GC 3: Plan van aanpak | TOTAAL |
1. | TV Studio Paola Viganò - Grafton Architects - TV MAARCH | 38,75 | 33,50 | 20,31 | 92,56 |
2. | Maatschap BUUR – Latz – Greisch - SWP | 33,75 | 32,71 | 18,75 | 85,21 |
3. | COBE ApS - OMGEVING cvba - De Urbanisten BV | 25,00 | 33,70 | 17,19 | 75,89 |
4. | 51N4E bvba - H+N+S BV – Endeavour cvba | 20,00 | 32,87 | 12,50 | 65,37 |
Op basis van de motieven van dit gunningsverslag en het puntenverschil, zoals dit voortvloeit uit de inhoudelijke gemotiveerde beoordeling van de gunningscriteria, kan Inschrijver TV Studio Paola Viganò - Grafton Architects - TV MAARCH worden aangeduid als de economisch meest voordelige offerte voor perceel Ringpark Lobroekdok. Derhalve wordt, op basis van de motieven opgenomen in het gunningsverslag, voorgesteld de deelopdracht Ringpark Lobroekdok toe te kennen aan TV Studio Paola Viganò - Grafton Architects - TV MAARCH.
Ringpark Het Schijn
De offertes van alle inschrijvers werden regelmatig bevonden. De kwalitatief geselecteerde en regelmatige offertes werden als volgt beoordeeld:
Nr | Inschrijver | GC 1: Ruimtelijke Visie | GC 2: Prijs | GC 3: Plan van aanpak | TOTAAL |
1. | COBE ApS - OMGEVING cvba - De Urbanisten BV | 35,00 | 33,74 | 18,76 | 87,50 |
2. | TV Studio Paola Viganò - Grafton Architects - TV MAARCH | 25,00 | 33,27 | 18,75 | 77,02 |
3. | 51N4E bvba - H+N+S BV – Endeavour cvba | 21,25 | 31,84 | 12,50 | 65,59 |
Op basis van de motieven van dit gunningsverslag en het puntenverschil, zoals dit voortvloeit uit de inhoudelijke gemotiveerde beoordeling van de gunningscriteria, kan Inschrijver COBE ApS - OMGEVING cvba - De Urbanisten BV worden aangeduid als de economisch meest voordelige offerte voor perceel Ringpark Het Schijn. Derhalve wordt, op basis van de motieven opgenomen in het gunningsverslag, voorgesteld de deelopdracht Ringpark Het Schijn toe te kennen aan COBE ApS - OMGEVING cvba - De Urbanisten BV.
De uitvoering van de werken waarop deze ontwerpopdrachten betrekking hebben is sterk afhankelijk van de fasering van de uitvoering van de Oosterweelverbinding. Het is de ambitie om zo snel mogelijk en uiterlijk aansluitend aan de oplevering/ingebruikname van delen van de Oosterweelverbinding de Ringparken te realiseren.
Voor Ringpark Groenendaal en Lobroekdok wordt een lange werffase verwacht met weinig ruimte voor snelle realisaties. Daarom wordt verwacht dat het ontwerpteam pas aan het definitief ontwerp zal moeten starten na deze legislatuur.
Ter hoogte van Ringpark Noordkasteel wordt verwacht dat de Oosterweelverbinding zeer snel zal uitgevoerd worden. Er wordt dan ook verwacht na het voorontwerp meteen te moeten verder werken aan het definitief ontwerp met het oog op een snelle realisatie.
Ter hoogte van Ringpark Het Schijn zijn er delen van het Ringpark die buiten de werf van de Oosterweelverbinding vallen. Er wordt dan ook verwacht dat het definitief ontwerp voor deze delen sneller zal moeten opgestart worden.
Er is rekening gehouden met deze verwachtingen in de opmaak van de nodige budgetten.
Wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, in het bijzonder artikel 15 op grond waarvan een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoop- of opdrachtencentrale als bedoeld in artikel 2, 4° van dezelfde wet, vrijgesteld is van de verplichting om zelf een gunningsprocedure te organiseren.
Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, in het bijzonder artikel 138, 2° op grond waarvan opdrachten gebaseerd op een raamovereenkomst met meerdere deelnemers afzonderlijk worden gegund, door de deelnemers opnieuw in mededinging te stellen (minicompetitie).
Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.
Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken.
De Grote Verbinding
Met ‘De Grote Verbinding’ bouwt Antwerpen aan haar internationale reputatie als stad en regio waar het goed is om te wonen, te werken, te ondernemen en op bezoek te komen. De Oosterweelverbinding maakt de Antwerpse Ring rond en de overkapping stuurt de auto’s onder de grond. Zo zorgen de stad Antwerpen en Vlaanderen voor een betere mobiliteit voor Vlaanderen en wordt de stad weer één geheel met meer groen en schonere lucht.
De afgelopen jaren hebben de stad Antwerpen, het Havenbedrijf Antwerpen nv van publiek recht, de burgerbewegingen, Lantis en andere Vlaamse partners, samen met de intendant voor de Oosterweelverbinding, de plannen vormgegeven. Tijdens de uitvoering zetten zij samen zoveel mogelijk lokaal talent aan het werk.
Aanleiding
Op 14 november 2016 (jaarnummer 9876) beslist het college de overeenkomst tussen het Vlaams Gewest, BAM (Lantis), het Havenbedrijf Antwerpen nv van publiek recht en de stad Antwerpen over de heroriëntering van de Oosterweelmiddelen naar flankerende maatregelen en stedelijke leefbaarheidsprojecten aan de gemeenteraad ter goedkeuring voor te leggen.
Op 22 november 2016 (jaarnummer 749) keurt de gemeenteraad de overeenkomst goed tussen het Vlaams Gewest, BAM (Lantis), het Havenbedrijf Antwerpen nv van publiek recht en de stad Antwerpen over de heroriëntering van de Oosterweelmiddelen naar flankerende maatregelen en stedelijke leefbaarheidsprojecten.
Van januari 2016 tot juni 2018 werd, onder leiding van intendant Alexander D’Hooghe, een traject doorlopen om te komen tot concrete en realiseerbare overkappingen en leefbaarheidsprojecten voor de Antwerpse Ring, met als ambitie een overkapping van de volledige ring. In maart 2017 is het “Toekomstverbond voor de bereikbaarheid en leefbaarheid – Een ring rond de stad en een ring voor de stad” tussen het Vlaams Gewest, de stad Antwerpen en de burgerbewegingen stRaten-generaal, Ademloos en Ringland tot stand gekomen. In het kader van de eerste grote fase in de leefbaarheidsmaatregelen voorzien de Vlaamse Regering, de stad Antwerpen en het Havenbedrijf Antwerpen nv van publiek recht een bedrag van 1,250 miljard euro dat ingezet wordt op basis van de uitkomst van het selectiedossier van de intendant.
In 2017 werd door het Vlaamse Gewest een raamovereenkomst gesloten met vijf ontwerpteams voor Ontwerpen Over de Ring:
De vijf ontwerpteams blijven via een raamovereenkomst gedurende minimaal vier en maximaal acht jaar beschikbaar voor bijkomende ontwerpopdrachten. Het Vlaamse Gewest treedt daarbij op als opdrachtencentrale. De stad Antwerpen (met inbegrip van haar verzelfstandigde entiteiten) kan bestellingen plaatsen in het kader van de raamovereenkomst (zonder daartoe verplicht te zijn).
Op 29 juni 2018 (jaarnummer 6145) bekrachtigde het college de selectie van 18 projecten en vier reserveprojecten als eindresultaat van het proces “Over de Ring” onder leiding van intendant Alexander D’Hooghe. Naast deze Ringprojecten is 10,5 miljoen euro voorzien voor verder studiewerk rond onder andere het verkeerskundig systeem op de zuidoostelijke ring, tunnelveiligheid, multimodale knopen en overkappingskansen voor de volgende fasen.
Sinds 9 november 2018 is Alexander D’Hooghe door de Vlaamse regering opnieuw aangesteld als intendant voor de coördinatie en kwaliteitsborging van de verdere uitwerking van de ringprojecten en studies. De intendant staat voor een periode van maximaal acht jaar in voor de organisatie van de overlegstructuur (oa in werkbanken) zowel van het geheel als van de deelopdrachten, voor de organisatie van de communicatie en participatie over het geheel en voor de afstemming tussen de communicatie en participatie over de verschillende deelopdrachten.
Op 17 december 2018 (jaarnummer 788) keurde de gemeenteraad de samenwerkingsovereenkomst goed die tussen de stad en AG VESPA wordt gesloten voor 4 projectclusters in het noorden die direct gerelateerd zijn aan de Oosterweelverbinding.
Op 25 november 2019 (jaarnummer 652) keurde de gemeenteraad de beheersovereenkomst 2019-2024 tussen de stad Antwerpen en AG VESPA goed. Artikel §4.4 bepaalt dat AG VESPA publiek domein kan (laten) realiseren. De opdracht aan AG VESPA betreft het plaatsen en uitvoeren van de overheidsopdrachten in eigen naam en voor rekening van de stad Antwerpen. De beleidsbeslissing omtrent het realiseren van het publiek domein ligt bij de stad Antwerpen. De stad Antwerpen legt hierbij tevens het projectbudget vast.
Op 6 maart 2020 (jaarnummer 2227) keurde het college de afsprakennota goed tussen Lantis, de stad Antwerpen en de intendant. Hierin worden de krijtlijnen bepaald van de samenwerking tussen deze partijen voor de noordelijke Ringparken die bovenop en naast de Oosterweelverbinding zullen aangelegd worden.
Op 18 mei 2020 (jaarnummer 326) keurde gemeenteraad de samenwerkingsovereenkomst tussen de stad Antwerpen en Lantis over de uitvoering van de Oosterweelverbinding goed.
Op 21 februari 2020 (jaarnummer 1754) keurde het college de projectdefinitie en het bestek voor de deelopdrachten 'Ringpark Noordkasteel, Ringpark Groenendaal, Ringpark Lobroekdok en Ringpark Het Schijn' goed en keurde goed om een minicompetitie tussen de vijf ontwerpteams uit te schrijven op basis van de raamovereenkomst ontwerpen over de ring (JD/A/015399).
Op 30 april 2020 dienden de volgende firma's een offerte in:
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling (afdeling mobiliteit) legt nu de gunning van de vier deelopdrachten ter goedkeuring voor.
Het opdrachtgeverschap van deelopdrachten Ringpark Noordkasteel en Ringpark Groenendaal blijft na gunning bij de bedrijfseenheid Stadsontwikkeling. Voor deze deelopdrachten worden bestelbons opgemaakt voor de uitbetaling van de erelonen.
Voor deelopdracht Ringpark Noordkasteel wordt een bestelbon opgemaakt ter waarde van 1.790.941,56 EUR (inclusief btw), in dit budget is 10% voor onvoorziene kosten inbegrepen:
De middelen zijn momenteel voorzien onder 2LMS010102A00000/5153000000 en worden correct ingeschreven per jaar en per M-nummer met de eerstvolgende aanpassing meerjarenplanning. Voor de vastleggingen in 2020 is er al een ika light gebeurd om het budget op het juiste M-nummer te zetten.
Voor de voorwaardelijke gedeelten van de volgende fase (opvolging uitvoering en verder) wordt later een bestelbon opgemaakt. Het gaat om een saldo van 774.450,34 EUR (inclusief btw) en inclusief onvoorziene kosten.
Voor deelopdracht Ringpark Groenendaal wordt een bestelbon opgemaakt ter waarde van 1.199.463,93 EUR (inclusief btw) , in dit budget is 10% voor onvoorziene kosten inbegrepen:
De middelen zijn momenteel voorzien onder 2LMS010102A00000/5153000000 en worden correct ingeschreven per jaar en per M-nummer met de eerstvolgende aanpassing meerjarenplanning. Voor de vastleggingen in 2020 is er al een ika light gebeurd om het budget op het juiste M-nummer te zetten.
Voor de voorwaardelijke gedeelten van de volgende fase (opmaak definitief ontwerp en verder) wordt later een bestelbon opgemaakt. Het gaat om een saldo van 3.071.748,35 EUR (inclusief btw) en inclusief onvoorziene kosten.
Voor deelopdrachten Ringpark Lobroekdok en het Schijn wordt het opdrachtgeverschap na gunning overgedragen aan AG VESPA. Hiervoor worden bestelbons opgemaakt met de nodige budgetten voor zowel ereloon als technische studies.
Het projectbudget voor Ringpark Lobroekdok voor de eerste fase (tot en met opmaak voorontwerp niet-obstakelvrije delen) bedraagt 2.689.916,16 EUR (inclusief btw), in dit budget is 15% voor onvoorziene kosten en eventuele meerwerken inbegrepen:
Voor de voorwaardelijke gedeelten van de volgende fase (opmaak definitief ontwerp en verder, voor zowel erelonen als technische studies) wordt later een bestelbon opgemaakt. Het gaat om een saldo van 5.358.860,32 EUR (inclusief btw) en inclusief onvoorziene kosten en meerwerken.
Het projectbudget voor Ringpark het Schijn voor de eerste fase (t.e.m. opmaak definitief ontwerp) bedraagt 3.436.748,95 EUR (inclusief btw) in dit budget is 15% voor onvoorziene kosten en eventuele meerwerken inbegrepen:
Voor de voorwaardelijke gedeelten van de volgende fase (opmaak vergunningsaanvraag en verder) wordt later een bestelbon opgemaakt. Het gaat om een saldo van 1.456.900,50 EUR (inclusief btw) en inclusief onvoorziene kosten en meerwerken.
De opdrachten worden door AG VESPA in eigen naam en voor rekening van de stad Antwerpen uitgevoerd.
De middelen zijn momenteel voorzien onder 2LMS010102A00000/5153000000 en worden correct ingeschreven per jaar en per M-nummer met de eerstvolgende aanpassing meerjarenplanning. Daarnaast wordt het nodige budget omgezet naar profitcenter 529. Voor de vastleggingen in 2020 is er al een ika light gebeurd om het budget op het juiste M-nummer en profitcenter 529 te zetten.
Onvoorziene kosten
De selectie van de leefbaarheidsprojecten en het clusteren er van tot Ringparken ging gepaard met het vastleggen van de gesloten projectbudgetten. Deze gesloten projectbudgetten bestaan uit uitvoeringsbudget en studiebudget, waarbij studiebudget bedoeld is voor erelonen van de ontwerpteams en voor onderzoeken in situ. In het gesloten projectbudget werd 21% BTW gerekend. Gezien het op dit moment nog maar over concepten en projectdefinities gaat werd rekening gehouden met 15% marge voor onvoorziene kosten en meerwerken in het gesloten projectbudget.
Bij bestellingen houdt de stad rekening met 10% voor onvoorziene kosten. De bestelbon op naam van AG VESPA is echter bedoeld zodat AG VESPA voldoende zelfstandig kan optreden. Hiervoor is het nodig dat AG VESPA over het volledige (gesloten) projectbudget kan beschikken, zij het voor de eerstvolgende fases in deze legislatuur. Daarom wordt hier rekening gehouden met de 15% marge zoals gerekend in de gesloten projectbudgetten.
Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een overeenkomst voor een ontwerpopdracht (vaste en variabele delen) voor Ringpark Noordkasteel, als deelopdracht binnen de raamovereenkomst Ontwerpen Over de Ring (JD/A/015399), aan Studio Paola Viganò – Grafton Architects – TV MAARCH, Corso di Porta Ticinese 65 te 20123 Milaan in Italië, tijdelijke vereniging zonder ondernemingsnummer, tegen een bedrag van 573.990,00 EUR (inclusief btw) voor de vaste delen van de opdracht.
Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een overeenkomst (vaste en variabele delen) voor een ontwerpopdracht voor Ringpark Groenendaal, als deelopdracht binnen de raamovereenkomst Ontwerpen Over de Ring (JD/A/015399), aan Maatschap BUUR – Latz – Greisch - SWP, Sluisstraat 79/03.02 te 3000 Leuven, met ondernemingsnummer BE0746.529.915, tegen een bedrag van 978.890,00 EUR (inclusief btw) voor de vaste delen van de opdracht.
Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een overeenkomst voor een ontwerpopdracht (vaste en variabele delen) voor Ringpark Lobroekdok, als deelopdracht binnen de raamovereenkomst Ontwerpen Over de Ring (JD/A/015399), aan Studio Paola Viganò – Grafton Architects – TV MAARCH, Corso di Porta Ticinese 65 20123 te Milaan in Italië, tijdelijke vereniging zonder ondernemingsnummer, tegen een bedrag van 1.081.955,00 EUR (inclusief btw) voor de vaste delen van de opdracht.
Het college keurt de gunning goed voor het afsluiten van een overeenkomst voor een ontwerpopdracht (vaste en variabele delen) voor Ringpark Het Schijn, als deelopdracht binnen de raamovereenkomst Ontwerpen Over de Ring (JD/A/015399), aan COBE OMGEVING De Urbanisten, Uitbreidingstraat 390 te Antwerpen, tijdelijke vereniging zonder ondernemingsnummer, tegen een bedrag van 553.884,75 EUR (inclusief btw) voor de vaste delen van de opdracht.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Ringpark Noordkasteel (M01787) vaste en variabele
gedeelten in 2020 | 37.883,34 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Noordkasteel (M01787) vaste, variabele en voorwaardelijke gedeelten in 2021 | 486.609,09 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Noordkasteel (M01787) vaste en variabele
gedeelten in 2022 | 157.847,25 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Noordkasteel (M01787) voorwaardelijke en variabele
gedeelten in 2023 | 672.973,57 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Noordkasteel (M01787) voorwaardelijke en variabele
gedeelten in 2024 | 72.604,72 EUR (inclusief btw
en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Noordkasteel (M01787) voorwaardelijke en variabele
gedeelten in 2025 | 363.023,60 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Noordkasteel (M01787) voorwaardelijke en variabele
gedeelten volgende fase | 774.450,34 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Groenendaal (M01788) vaste en variabele
gedeelten in 2020 | 89.731,58 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Groenendaal (M01788) vaste, variabele
en voorwaardelijke gedeelten in 2021 | 885.847,05 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Groenendaal (M01788) vaste, variabele
en voorwaardelijke gedeelten in 2022 | 201.674,23 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Groenendaal (M01788) voorwaardelijke en variabele
gedeelten in 2023 | 22.211,06 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Groenendaal (M01788) voorwaardelijke en variabele
gedeelten volgende fase | 3.071.748,35 EUR (inclusief btw en 10% onvoorziene kosten) | budgetplaats: 5153000000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Lobroekdok in 2020 | 103.687,35 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Lobroekdok in 2021 | 2.295.265,90 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Lobroekdok in 2022 | 249.168,81 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Lobroekdok in 2023 | 41.794,10 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Het Schijn in 2020 | 53.080,62 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Het Schijn in 2021 | 1.186.197,88 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Het Schijn in 2022 | 232.581,01 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Het Schijn in 2023 | 126.419,76 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |
Ringpark Het Schijn in 2025 | 1.838.469,68 EUR (inclusief btw) | budgetplaats: 5291500000 | Wordt later opgemaakt |