Terug
Gepubliceerd op 18/09/2020

2020_CBS_07212 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2016/4349 voor de aankoop, onderhouden en herstellen van transpalletten. Vastlegging krediet 2020 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 04/09/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Tom Meeuws, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_07212 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2016/4349 voor de aankoop, onderhouden en herstellen van transpalletten. Vastlegging krediet 2020 - Goedkeuring 2020_CBS_07212 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC/2016/4349 voor de aankoop, onderhouden en herstellen van transpalletten. Vastlegging krediet 2020 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

Politiezone Antwerpen wenst één manuele transpallet aan te kopen via het gegunde raamcontract GAC/2016/4349 om vlot goederen te kunnen stockeren en palletten te verplaatsen.

Juridische grond

Wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten, en latere wijzigingen. 

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten. 

Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren. 

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten en van de concessies voor openbare werken, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Het college heeft op 4 augustus 2017 het leveren, onderhouden en herstellen van transpalletten op basis van bestek GAC/2016/4349 gegund aan de firma Still nv, Vosveld 9 te 2110 Wijnegem, ondernemingsnummer 0418.911.326 (jaarnummer 6915).

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave wordt geraamd op 350,90 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting 2020. Op budgetpositie 33000_74451 is voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat het bedrag van 350,90 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van één manuele transpallet via het gegunde raamcontract GAC/2016/4349 wordt vastgelegd op de firma Still nv, Vosveld 9, 2110 Wijnegem.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Vastleggen krediet 2020 voor de aankoop van één manuele transpallet via het raamcontract GAC/2016/4349

Still nv, Vosveld 9, 2110 Wijnegem, ondernemingsnummer 0418.911.326

350,90 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74451
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000
4006054665