Terug
Gepubliceerd op 16/03/2020

2020_CBS_02277 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2020/371. Aanstellen van een verhuiscoördinator. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 13/03/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Jinnih Beels, schepen

Verontschuldigd

Fons Duchateau, schepen

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_02277 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2020/371. Aanstellen van een verhuiscoördinator. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring 2020_CBS_02277 - Politiezone Antwerpen - Mededingingsprocedure met onderhandeling PZA/2020/371. Aanstellen van een verhuiscoördinator. Fase 1. Oproep tot mededinging - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 236 van de Nieuwe Gemeentewet stelt het college de gunningsprocedure in en gunt zij de opdracht.

Argumentatie

De mededingingsprocedure met onderhandeling is een tweefasige procedure. In de eerste fase wordt de oproep tot mededinging gepubliceerd. Kandidaat-inschrijvers kunnen een aanvraag tot deelneming indienen.

De kandidaat-inschrijvers zullen beoordeeld worden als volgt:

De juridische situatie van de kandidaat-inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgend criterium (uitsluitingscriterium):

Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de kandidaat-inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

De economische en financiële draagkracht van de kandidaat-inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria):

  • het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's;
  • jaarrekeningen of uittreksels uit de jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land waar de ondernemer is gevestigd publicatie van jaarrekeningen voorschrijft;
  • een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren.

De technische bekwaamheid van de inschrijver zal beoordeeld worden volgens volgende criteria (selectiecriteria):

Nr.

Selectiecriteria

Minimumvereisten

1

Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

Minstens twee gelijkaardige diensten voor verhuiscoördinatie voor een omvang van minimum 50 werkplekken of minimum 550 m² kantooromgeving uitgevoerd in de afgelopen drie jaar.

2

Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

Minstens één gelijkaardige dienst voor verhuiscoördinatie voor een omvang van minimum 300 werkplekken of minimum 3.300 m² kantooromgeving uitgevoerd in de afgelopen vijf jaar.

3

Een organogram van de organisatie met aanduiding van de diensten en profielen die voor deze opdracht ingezet zullen worden.

Gevraagd document

3

Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.

Uitgewerkt in het organogram

4

Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de kandidaat eventueel in onderaanneming wil geven.

De voorkeur wordt gegeven om niet met onderaanneming te werken omdat PZA een vaste single point of contact (SPOC) wenst die voor de volledige uitvoering van de opdracht kan instaan. Indien de kandidaat genoodzaakt is om alsnog met onderaanneming te werken dient dit onderdeel goed omschreven te worden.

5

Het bewijs van de inschrijving van de kandidaat of kandidaat in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar ze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed.

Gevraagd document


Er is geen beperking voor de selectie van kandidaten.

In de tweede fase zal het bestek bezorgd worden aan de geselecteerde kandidaten en worden de gunningscriteria meegedeeld. Hiervoor zal opnieuw goedkeuring gevraagd worden aan het college.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

De verhuis naar het Mastergebouw behelst de verhuis van ongeveer 2.100 medewerkers met hun operationele uitrusting, het volledige voertuigenpark en alle materialen. Omwille van de noodzaak om de politionele werking tijdens de verhuisbewegingen te blijven garanderen, de vele locaties van waaruit de medewerkers naar het nieuwe gebouw verhuizen en om de nodige kwaliteit te kunnen waarborgen, zijn een doorgedreven voorbereiding en een strakke uitvoering van deze verhuis noodzakelijk.

Daarom wenst Politiezone Antwerpen een raamovereenkomst te sluiten voor het aanstellen van een externe verhuiscoördinator voor het organiseren, coördineren en opvolgen van de verhuis van de diverse locaties naar het Mastergebouw, het ondersteunen bij de inrichtingswerken en het opleveren aan hun eigenaar van de ontruimde locaties, voor een periode van maximaal 48 maanden.

Hiertoe wordt een mededingingsprocedure met onderhandeling uitgeschreven met referentie PZA/2020/371.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave kan verrekend worden op de gewone politiebegroting. Op budgetpositie 33000_12202 is voor het dienstjaar 2020 voldoende krediet beschikbaar. Voor de dienstjaren 2021 tot en met 2024 zal voldoende krediet worden voorzien onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat een raamovereenkomst wordt gesloten voor het aanstellen van een externe verhuiscoördinator voor de verhuis naar het Mastergebouw voor Politiezone Antwerpen voor een periode van maximaal 48 maanden en dat hiervoor een mededingingsprocedure met onderhandeling wordt uitgeschreven met referentie PZA/2020/371.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Aanstellen van een verhuiscoördinator   budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_12202
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2000 - 2100 - 2200 - 2300 - 2400

Voor de dienstjaren 2021 tot en met 2024 zal voldoende krediet voorzien worden onder voorbehoud van goedkeuring van de politiebegroting door college, gemeenteraad en hogere overheid.
Nog niet van toepassing

Bijlagen

  • 2020_02_05_Selectieleidraad.doc