Terug
Gepubliceerd op 15/06/2020

2020_CBS_05116 - Bestek GAC_2019_01058 - Raamovereenkomst voor het aanstellen van een pool van leveranciers voor het leveren en plaatsen en in gebruik stellen van huishoudtoestellen en semiprofessionele huishoudtoestellen - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 12/06/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_05116 - Bestek GAC_2019_01058 - Raamovereenkomst voor het aanstellen van een pool van leveranciers voor het leveren en plaatsen en in gebruik stellen van huishoudtoestellen en semiprofessionele huishoudtoestellen - Bestek en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_05116 - Bestek GAC_2019_01058 - Raamovereenkomst voor het aanstellen van een pool van leveranciers voor het leveren en plaatsen en in gebruik stellen van huishoudtoestellen en semiprofessionele huishoudtoestellen - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Met de gemeenteraadsbeslissing van 24 juni 2019 (jaarnummer 00458) werd bepaald dat aan de gemeenteraad per kwartaal kennis wordt gegeven van alle opdrachten op het investeringsbudget waarvoor het geraamde bedrag (excl. btw) de drempel voor de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking overschrijdt.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben (gezamenlijk) een waarde van minimaal 150.000 euro (exclusief btw).

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 25 punten.
  2. Duurzaamheid, MVO en omgang terugname huishoudtoestellen op een totaal van 20 punten.
  3. Dienstverlening op een totaal van 55 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

De groep stad Antwerpen maakt op verscheidene locaties gebruik van huishoudtoestellen. Deze toestellen worden op dit moment besteld via raamovereenkomst GAC_2015_3402. Deze raamovereenkomst loopt af op 20 juli 2020.

Om deze toestellen op een vlotte manier te kunnen bestellen, is het aangewezen om een nieuwe raamovereenkomst op te maken. Hierbij zal een groep van maximaal drie firma's worden geselecteerd, die gedurende de looptijd van de raamovereenkomst voor alle deelopdrachten worden aangeschreven.

Algemene financiƫle opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2019_01058 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het aanstellen van een pool van leveranciers voor het leveren en plaatsen en in gebruik stellen van huishoudtoestellen en semiprofessionele huishoudtoestellen goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de groep Antwerpen.

Artikel 2

Het college geeft opdracht aan:

Dienst

Taak

GAC

dit besluit opnemen in de rapportering aan de gemeenteraad onder “dagelijks bestuur” omwille van investeringen > drempel OZVB (exclusief btw)

Artikel 3

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor het samenstellen van een pool van leveranciers voor het leveren en plaatsen en in gebruik stellen van huishoudtoestellen en semiprofessionele huishoudtoestellen   budgetplaats: diverse
budgetpositie: 231
functiegebied: diverse
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: diverse
budgetperiode: 2000
met orderbons
Raamovereenkomst voor het samenstellen van een pool van leveranciers voor het leveren en plaatsen en in gebruik stellen van huishoudtoestellen en semiprofessionele huishoudtoestellen   budgetplaats: diverse
budgetpositie: 231
functiegebied: diverse
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: diverse
budgetperiode: 2100, 2200, 2300 en 2400 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad
met orderbons

Bijlagen

  • 01058_20200505_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 01058_Inventaris.xls
  • 01058_20200304_bestek.pdf