Terug
Gepubliceerd op 15/06/2020

2020_CBS_05115 - Bestek GAC_2019_00941 - Raamovereenkomst voor het leveren van reinigingsproducten en -materialen - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 12/06/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_05115 - Bestek GAC_2019_00941 - Raamovereenkomst voor het leveren van reinigingsproducten en -materialen - Bestek en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_05115 - Bestek GAC_2019_00941 - Raamovereenkomst voor het leveren van reinigingsproducten en -materialen - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver voegt minimum 2 referenties van gelijkaardige opdrachten toe aan zijn offerte. Onder gelijkaardige opdrachten wordt bedoeld het leveren van ecologisch verantwoorde reinigingsproducten en -materialen. Deze opdrachten moeten tijdens de laatste 3 jaar uitgevoerd zijn. Het totaalbedrag van alle referenties over een periode van 3 jaar moet minstens 250.000,00 euro incl. btw bedragen.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 25 punten.
  2. Kwaliteit op een totaal van 25 punten.
  3. Dienstverlening op een totaal van 25 punten.
  4. Leveringstermijn spoedlevering op een totaal van 5 punten.
  5. Duurzaamheid - MVO - transport op een totaal van 20 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

Verschillende entiteiten binnen de groep stad Antwerpen moeten tijdig kunnen beschikken over de nodige (ecologisch) verantwoorde reinigingsproducten en -materialen om hun dagelijkse taken te kunnen uitvoeren en de werking van de dienst te garanderen.

De huidige raamovereenkomst voor het leveren van reinigingsproducten en -materialen loopt nog tot 20 september 2020. Om de continuïteit te verzekeren, stelt de Gemeenschappelijke Aankoopcentrale voor om voor deze aankopen een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten. Bij de opmaak van dit bestek werden actuele duurzaamheidscriteria opgenomen die het mogelijk maken om ecologisch verantwoord te reinigen.

Algemene financiƫle opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2019_00941 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van reinigingsproducten en -materialen goed en keurt eveneens goed dat:

  •  hiervoor een openbare procedure met Europese bekendmaking wordt uitgeschreven;
  •  de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de groep Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst levering van ecologisch verantwoorde reinigingsproducten en -materialen   budgetplaats: divers
budgetpositie: 6141
functiegebied: divers
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: divers
budgetperiode: 2000
met orderbons
Raamovereenkomst levering van ecologisch verantwoorde reinigingsproducten en -materialen   budgetplaats: divers
budgetpositie: 6141
functiegebied: divers
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: divers
budgetperiode:  2100, 2200 en 2300 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad
met orderbons

Bijlagen

  • 00941_20200421_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 00941_Inventaris.xls
  • 00941_20200122_bestek.pdf