Terug
Gepubliceerd op 16/06/2020

2020_CBS_04786 - Omgevingsvergunning - OMV_2020015233. Binnenvaartstraat 81-89. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 12/06/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_04786 - Omgevingsvergunning - OMV_2020015233. Binnenvaartstraat 81-89. District Antwerpen - Goedkeuring 2020_CBS_04786 - Omgevingsvergunning - OMV_2020015233. Binnenvaartstraat 81-89. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Onderzoek

Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2020015233

Gegevens van de aanvrager:

zie exploitant

Gegevens van de exploitant:

NV DCA met als adres Lilsedijk 50 te 2340 Beerse

Ligging van het project:

Binnenvaartstraat 81-89 te 2000 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

Antwerpen afdeling 7 sectie G nr. 157/9 B

Inrichtingsnummer:

20200316-0114 (Binnenvaartstraat 81-89)

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen, Exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Voorwerp van de aanvraag:

regulariseren van wijzigingen ten opzichte van vergunning (20161974) en exploiteren van de technische installaties van het appartementencomplex

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          Lopend dossier: melding (2020974) voor het doorvoeren van interne constructieve werken;

-          06/09/2019: voorwaardelijke vergunning (20191948) voor het samenvoegen van 2 appartementen tot een kantoorruimte (Blok 1 verdieping +1, appartementen A1.2 en A1.3);

-          14/09/2018: vergunning (20181807) bronbemaling;

-          23/12/2016: vergunning (20161974) voor het afbreken van een bestaand magazijn en het bouwen van 76 residentiële appartementen met commercieel gelijkvloers en een ondergrondse parking.

Vergunde/vergund geachte toestand

-          functie:

  • handelsruimtes op het gelijkvloers;
  • 74 appartementen op de bovenliggende verdiepingen;
  • 1 kantoorruimte in blok A op de eerste verdieping;
  • 2 ondergrondse bouwlagen voor parking met in totaal 114 autostaanplaatsen, bergingen en fietsenstalling;
  • op het gelijkvloers zijn er 25 private fietsenstallingen en 18 publieke fietsenstallingen.

-          bouwvolume:

  • een sokkel die het volledige bouwterrein inneemt;
  • bovenop de sokkel 4 bouwvolumes gescheiden door patio’s vanaf de eerste verdieping met dakterrassen en –tuintjes;
  • bouwvolumes op de sokkel telkens 6 bouwlagen onder zadeldak;
  • kroonlijsthoogte 22 m en nokhoogte 25,44 m;

-          gevelafwerking:

  • gevels in wit-grijs genuanceerd parementmetselwerk in verschillende metselverbanden voor de bovengevels en claustraverband onder het dak;
  • sokkel in wit geglazuurd metselwerk;
  • schrijnwerk in bronskleurig aluminium en terrassen en borstweringen in staal.

Huidige toestand

-          vergunning in uitvoering:

  • aanvang der werken doorgegeven op 28 september 2017 van de vergunning (20161974) verleend op 23 december 2016;
  • werken in uitvoering.

Gewenste toestand

-          2 x 2 appartementen samengevoegd:

  • appartementen C1.3 & C2.3 samengevoegd tot drieslaapkamer-duplexappartement met een netto vloeroppervlakte van circa 200 m²;
  • appartementen D4.2 & D4.3 samengevoegd tot tweeslaapkamerappartement met een netto vloeroppervlakte van circa 159 m²;

-          gewijzigde indeling op verdieping -2 wat betreft technische lokalen, bergingen, fietsenstallingen;

-          gewijzigde indeling op verdieping -1 wat betreft technische lokalen, bergingen, fietsenstallingen en garageboxen;

-          fietsenberging op de gelijkvloerse verdieping omgevormd tot hoogspanningslokaal;

-          gevelafwerking:

  • de gevelafwerking blijft ongewijzigd ten opzichte van de vergunde toestand.

Inhoud van de aanvraag

-          verminderen van het aantal wooneenheden van 74 naar 72;

-          interne constructieve wijzigingen van de ondergrondse verdiepingen;

-          omvormen fietsenberging gelijkvloers tot hoogspanningslokaal;

-          exploiteren technische installaties van het appartementencomplex.

 

Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten


Inhoud van de aanvraag
De aanvraag omvat de exploitatie van de technische installaties in een appartementsgebouw.


Aangevraagde rubrieken 

Rubriek

Omschrijving

Gevraagd voor

12.2.1°

transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA;

1 x 400 kVA

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

119,53 kW

43.1.1°a)

stookinstallaties van 300 kW tot en met 2.000 kW wanneer de inrichting volledig gelegen is in een industriegebied en gestookt wordt met vloeibare brandstoffen, aardgas of vloeibaar gemaakt gas.

1 x 440 kW + 12 x 30 kW

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

brandweer/ risicobeheer/ preventie

15 april 2020

11 mei 2020

Voorwaardelijk gunstig

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategisch Coördinator/ stadshavendienst

15 april 2020

15 april 2020

Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategische Coördinatie/ Loketwerking/ Stadsloketten/ Huisnummeringsteam

15 april 2020

15 april 2020

stadsontwikkeling/ mobiliteit

15 april 2020

21 april 2020

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Eilandje, goedgekeurd op 1 september 2011. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: zone voor wonen-art. 2-samengesteld bouwblok en zone voor publiek domein-art. 7.

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.

Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
 

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

 

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen wordt betrokken bij de beoordeling van de verenigbaarheid van de aanvraag met de goede ruimtelijke ordening.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De bestemming van meergezinswoning met commerciële plint en kantoor blijft behouden waardoor de functionele inpasbaarheid gegarandeerd blijft.

 

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

Het voorgestelde project komt inzake het aantal bouwlagen en dakvorm overeen met de algemene configuratie van de aanwezige bebouwing in de omgeving. De geplande uitbreidingswerken beperken zich tot het toevoegen van enkele schouwen. Deze doen geen afbreuk aan het vergunde volume en zijn bijgevolg in overeenstemming met de goede ruimtelijke ordening van de plaats.

Op de nieuwe plannen worden alle schachten dubbel zo groot voorzien dan eerder vergund. De beschrijvende nota benoemt dit niet als een wijziging. Het is onduidelijk in welke mate dit invloed heeft op de netto-vloeroppervlakte van de woonentiteiten. Deze oppervlaktewijzigingen maken geen deel uit van de aanvraag en werden bijgevolg niet mee beoordeeld.

 

Visueel-vormelijke elementen

Hoewel de beschrijvende nota vermeldt dat er geen gevelwijzigingen zijn, wordt opgemerkt dat de ramen op de eerste en tweede verdieping in de oostgevel anders werden uitgevoerd dan vergund. De architect die hierover ter verduidelijking werd gecontacteerd liet weten dat deze ramen niet werden gewijzigd, maar op de vergunde gevelplannen reeds niet correct werden ingetekend en dus niet correspondeerden met de grondplannen. 

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 110 parkeerplaatsen.

De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en of functiewijziging.

Er worden een aantal appartementen samengevoegd, en in een eerdere vergunning werden 2 appartementen verbouwd tot kantoren.

 

De wijzigingen in de parkeerbehoefte worden hier berekend.

Voor wonen is in het RUP Eilandje een maximum parkeernorm van 1,5 parkeerplaatsen per woning opgenomen. Voor kantoren is een maximumnorm van 1/100 m².

 

Er werden 72 appartementen en 207 m² kantoor ingericht (ten opzichte van 76 appartementen in de initiële vergunning). Het handelsgelijkvloers blijft ongewijzigd.

 

72 appartementen : 72 x 1,5 = 108

Kantoren : 207 m² x 1/100 m² = 2

 

Aangezien in het RUP een maximum parkeernorm opgenomen is, mogen maximum 110 parkeerplaatsen voorzien worden.

De plannen voorzien in 114 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 114.


Dit aantal is toereikend. Het RUP voorziet een maximale parkeernorm. Door het gewijzigde programma zouden er daardoor 4 parkeerplaatsen minder moeten voorzien worden. Aangezien het om een reeds vergunde parking gaat en de totale vloeroppervlakte van het gebouw niet wijzigt, kan in alle redelijkheid een afwijking op het aantal parkeerplaatsen worden toegelaten. Deze parkeerplaatsen blijven op die manier beschikbaar indien er bij een toekomstige functiewijziging terug een behoefte aan parkeerplaatsen ontstaat.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus niet van toepassing.

 

Fietsvoorzieningen:

Ook voor de fietsenstallingen wordt het aantal plaatsen herberekend op basis van de nieuwe indeling in functies:

  • appartementen in functie van slaapkamers: 227 fietsenstallingen
  • kantoren : 207 m² x 1,25/100 m² = 3 (afgerond)
  • handelsgelijkvloers cf. initiële vergunning = 33

 

In totaal moeten er 263 fietsenstallingen voorzien worden terwijl er 275 fietsstalplaatsen voorzien worden.

Er worden 121 plaatsen op verdieping -2, 128 plaatsen op verdieping -1 en 26 plaatsen op het gelijkvloers uitgevoerd.

De fietsenstallingen zijn bereikbaar met 2 fietsliften. Om de fietsenbergingen vlot te kunnen bereiken dient als voorwaarde van de vergunning te worden gesteld dat de deuren naar de fietsenbergingen automatisch moeten open gaan.

 

Laden en lossen:

Laden en lossen moet gebeuren op bestaande laad- en loszones in de omgeving.

 

Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu

 

De ingedeelde inrichtingen of activiteiten zijn louter en alleen in de derde klasse ingedeeld, de exploitatie ervan is dus meldingsplichtig.

 

Er wordt voldaan aan artikel 5.4.3, §3 van het DABM betreffende verbods- en afstandsregels.

 

De gemelde exploitatie is meldingsplichtig en niet verboden.


Voor de stookinstallaties werd rubriek 43.1.1.a gemeld. Deze rubriek is echter van toepassing indien de inrichting gelegen is in industriegebied. Bijgevolg werd deze rubriek zonder voorwerp verklaard en rubriek 43.1.1.b toegevoegd.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      de deuren naar de fietsenbergingen automatisch open te laten gaan;

3.      laden en lossen te laten gebeuren op bestaande laad- en loszones in de omgeving;

4.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Wooncode en het besluit van de Vlaamse regering van 12 juli 2013 betreffende de kwaliteits- en veiligheidsnormen voor woningen;

5.      de voorwaarden uit de initiële vergunning dewelke niet door deze aanvraag werden gewijzigd blijven van toepassing;

Uitsluitingen

6.      de oppervlaktewijzigingen van de verschillende appartementen.

 

Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten

Mits voldaan wordt aan de algemene en sectorale voorwaarden, wordt vanuit milieutechnisch oogpunt positief advies gegeven de omgevingsvergunning te verlenen.

 

Geadviseerde rubrieken

 

Rubriek

Omschrijving

Geadviseerd voor

12.2.1°

transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA;

1 x 400 kVA

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

119,53 kW

43.1.1°a)

stookinstallaties van 300 kW tot en met 2.000 kW wanneer de inrichting volledig gelegen is in een industriegebied en gestookt wordt met vloeibare brandstoffen, aardgas of vloeibaar gemaakt gas;

zonder voorwerp

43.1.1°b)

het stoken in installaties, met uitzondering van stationaire motoren en gasturbines met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van 300 kW tot en met 2.000 kW, als de inrichting volledig of gedeeltelijk gelegen is in een ander gebied dan industriegebied en gestookt wordt met aardgas.

1 x 440 kW + 12 x 30 kW

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

23 maart 2020

Volledig en ontvankelijk

15 april 2020

Start openbaar onderzoek

geen

Einde openbaar onderzoek

geen

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

14 juli 2020

Verslag GOA

28 mei 2020

naam GOA

Katrijn Apostel en Bieke Geypens

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

1.      de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;

2.      de deuren naar de fietsenbergingen automatisch open te laten gaan;

3.      laden en lossen te laten gebeuren op bestaande laad- en loszones in de omgeving;

4.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Wooncode en het besluit van de Vlaamse regering van 12 juli 2013 betreffende de kwaliteits- en veiligheidsnormen voor woningen;

5.      de voorwaarden uit de initiële vergunning dewelke niet door deze aanvraag werden gewijzigd blijven van toepassing;

Uitsluitingen

6.      de oppervlaktewijzigingen van de verschillende appartementen.


Brandweervoorwaarden
de brandweervoorwaarden uit het verslag met referentie BW/SVE/2020/G.03679.A1.0014.

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.

 

De vergunning omvat thans volgende rubrieken:

 

Rubriek

Omschrijving

Gecoördineerd

12.2.1°

transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA;

1 x 400 kVA

16.3.2°a)

koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW;

119,53 kW

43.1.1°b)

het stoken in installaties, met uitzondering van stationaire motoren en gasturbines met een totaal nominaal thermisch ingangsvermogen van 300 kW tot en met 2.000 kW, als de inrichting volledig of gedeeltelijk gelegen is in een ander gebied dan industriegebied en gestookt wordt met aardgas.

1 x 440 kW + 12 x 30 kW

Artikel 4

Het college beslist dat de omgevingsvergunning ingaat op 12 juni 2020 voor onbepaalde duur.

Artikel 5

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.