Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
1. de gemeentelijke projecten;
2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.
Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2020070281 |
Gegevens van de aanvrager: | NV CORDEEL ZETEL TEMSE met als adres Frank Van Dyckelaan 15 te 9140 Temse |
Gegevens van de exploitant: | CV Fluvius System Operator (0477445084) met als adres Brusselsesteenweg 199 te 9090 Melle |
Ligging van het project: | Olieweg zn te 2020 Antwerpen |
Kadastrale gegevens: | afdeling 9 sectie I nr. 2910V |
Inrichtingsnummer: | 20200325-0013 (Warmteperceel Bluegate) |
Vergunningsplichten: | Stedenbouwkundige handelingen, Exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | inrichten van een warmteperceel en exploiteren van een tijdelijke technische installatie voor de opwekking van warmte |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 31/10/2018: vergunning (20181590) voor de aanleg van een warmtenet en bijhorende bronbemaling;
- 17/08/2018: vergunning (20172050) voor Blue Gate Antwerp: ontwikkeling van een hoogwaardig, watergebonden en eco-effectief bedrijventerrein.
Vergunde toestand
- projectgebied in uitvoering.
Huidige toestand
- braakliggend terrein dat deel uitmaakt van site Blue Gate Antwerpen.
Gewenste toestand
- terrein ingericht als warmteperceel met:
- 3 zeecontainers in groene kleur;
- kroonlijsthoogte van circa 2,60 m;
- stalen hekwerk in een lichte grijsgroene kleur;
- betonnen sokkel ter hoogte van de straatzijde en linkerzijde van het perceel;
- hoogte van circa 2,50 en 3,00 m (afhankelijk van de aanwezigheid van de sokkel);
- private weg en zone rondom de tijdelijke installatie in asfaltverharding;
- overige oppervlakte in steenslag.
Inhoud van de aanvraag
- inrichten van een warmteperceel in functie van het lokaal warmtenet en de transportleiding voor een periode van 5 jaar:
- mogelijke wijzigingen aan de bestaande elektriciteits- en gascabine, de betonverharding, en de ondergrondse transportleidingen maken geen deel uit van de aanvraag.
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Inhoud van de aanvraag
De aanvraag omvat de exploitatie van een technische installatie voor de opwekking van warmte ten behoeve van een lokaal aangelegd warmtenet met inbegrip van de transportleidingen. Het perceel is gelegen binnen Blue Gate Antwerp. De vergunning wordt gevraagd voor een periode van 5 jaar.
Aangevraagde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Gevraagd voor |
39.6.1° | industriële installaties voor de productie van warm water met een totaal vermogen (het vermogen van de brander valt onder rubriek 43) van 1 tot en met 50 MW; | 2,50 MW |
43.1.2°a) | stookinstallaties van meer dan 2.000 kW tot en met 5.000 kW, volledig gelegen is in industriegebied en gestookt met vloeibare brandstoffen, aardgas of vloeibaar gemaakt gas of volledig of gedeeltelijk gelegen in ander gebied dan industriegebied en gestookt met aardgas; | 2.500,00 kW |
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
brandweer/ risicobeheer/ preventie | 3 juli 2020 | 6 augustus 2020 | Voorwaardelijk gunstig |
De Vlaamse Waterweg nv | 3 juli 2020 | 3 augustus 2020 | Gunstig |
Vlaams gewest, Agentschap Natuur en Bos | 3 juli 2020 | 31 juli 2020 | Geen advies |
Vlaamse Milieumaatschappij | 3 juli 2020 | 6 juli 2020 | Geen advies |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
autonoom gemeentebedrijf vastgoed en stadsprojecten Antwerpen | 3 juli 2020 | 8 juli 2020 |
ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie | 3 juli 2020 | 14 juli 2020 |
stadsbeheer/ groen en begraafplaatsen | 3 juli 2020 | 6 juli 2020 |
stadsontwikkeling/ energie en milieu Antwerpen | 3 juli 2020 | Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
stadsontwikkeling/ onroerend erfgoed/ archeologie | 3 juli 2020 | 3 juli 2020 |
stadsontwikkeling/ onroerend erfgoed/ monumentenzorg | 3 juli 2020 | 14 juli 2020 |
stadsontwikkeling/ ruimtelijke planning (NIET inzake SOK of grond- en pandendecreet) | 3 juli 2020 | 10 juli 2020 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zone: gemengd regionaal bedrijventerrein.
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. )
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan. (GRUP en BKP BLUE GATE ANTWERP)
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.
Sectorale regelgeving
- Op 20 december 2013 werd voor deze site reeds een Project-MER verslag goedgekeurd (PRMER-0649_GK door het Vlaams Departement Leefmilieu, Natuur en Energie). De nu aangevraagde tijdelijke constructies en verhardingen zijn niet MER-plichtig en kaderen binnen de verdere uitwerking van het reeds goedgekeurde milieueffectenrapport.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft geen beperkte oppervlakte, en ligt daarenboven in een mogelijk overstromingsgevoelig gebied. Uit de uitgebrachte adviezen blijkt dat al de nodige maatregelen binnen het project worden voorzien, zodat in alle redelijkheid kan worden geoordeeld dat er geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
- Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.
- Archeologienota: overeenkomstig artikel 5.4.1 van het Onroerenderfgoeddecreet van 12 juli 2013 moet aan bepaalde aanvragen een archeologienota worden toegevoegd waarvan akte werd genomen
Van de archeologienota werd akte genomen door het agentschap Onroerend Erfgoed op 15/02/2017. https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/archeologienotas/1931
De nota bevatte voorwaarden die reeds werden opgenomen in vorige afgeleverde stedenbouwkundige vergunningen.
- Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)
- BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Beoordeling afwijking van de voorschriften
De aanvraag is in overeenstemming met de voorschriften.
Functionele inpasbaarheid
Volgens het Strategisch Masterplan Blue Gate Antwerp is het de bedoeling de site uit te baten als een eco-effectief bedrijventerrein. Binnen dat concept wenst Blue Gate Antwerp de warmtelevering op de site “groen” uit te bouwen. Het warmtenet zal voorlopig uitgebaat worden door Fluvius. In de toekomst kan het warmtenet eventueel gevoed worden via uitwisseling van restwarmte tussen bedrijven op het bedrijventerrein onderling of via externen (bijvoorbeeld aansluiting op het toekomstige stadswarmtenet Haven Antwerpen of warmtelevering door Aquafin). Verschillende mogelijkheden worden onderzocht waarbij de focus steeds ligt op CO2 neutraliteit. Het warmteperceel voor de tijdelijke warmtegeneratie voor het lokaal warmtenet en de transportleiding past in de ontwikkeling van Blue Gate Antwerp.
Er werd advies gevraagd aan de dienst Ruimtelijke Planning. Het advies is gunstig en kan als volgt worden samengevat:
“De aanvraag van een tijdelijk warmteperceel met warmte-installatie voor het warmtenet op Blue Gate Antwerp is conform de afspraken binnen de publiek-private samenwerking en conform de ruimtelijke bestemming en visie.”
Er werd advies gevraagd aan de dienst Ondernemen en Stadsmarketing. Het advies is gunstig en kan als volgt worden samengevat:
“De site is gelegen binnen het industriegebied Blue Gate Antwerp zoals voorzien in de beleidsnota industrie.”
Er wordt bijgevolg geoordeeld dat het project voldoet op het vlak van functionele inpasbaarheid en beantwoordt aan de intenties van het Strategisch Masterplan Blue Gate Antwerp.
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
Het betreft een tijdelijke inrichting voor vijf jaar, met enkel de noodzakelijke volumes voor een technische ruimte en twee stookplaatsen, die worden voorzien in zeecontainers. De schaal en het volume zijn functioneel en beperkt.
Er wordt geoordeeld dat het project inpasbaar is in de context van Blue Gate Antwerp.
Visueel-vormelijke elementen
De technische ruimte en de twee stookplaatsen zullen geplaatst worden in groen gelakte zeecontainers. Deze voorzieningen volstaan technisch slechts tijdelijk als flexibele installatie voor de eerste bedrijven die zich op Blue Gate vestigen. Van zodra er meer bedrijven op de site aanwezig zijn die aansluiten op het warmtenet, zal een grotere installatie nodig zijn, waarvoor een definitief gebouw zal opgericht worden dat voldoet aan de voorwaarden uit het beeldkwaliteitsplan.
Om voldoende beeldkwaliteit te garanderen, werd ervoor gekozen om een kwalitatief en hoogwaardig hekwerk rond het perceel te voorzien, dat aansluit bij het hekwerk van het naburige perceel van DHL. Achter het hekwerk kan een meer industriële vormgeving toegelaten worden.
Binnen deze context en voorwaarden wordt geoordeeld dat het project visueel inpasbaar is in de omgeving van Blue Gate Antwerp.
Cultuurhistorische aspecten
Gezien de ligging werd advies gevraagd aan de dienst Monumentenzorg. Het advies is gunstig en kan als volgt worden samengevat:
“Het perceel waarop de aanvraag betrekking heeft, heeft geen erfgoedstatuut.
De aanvraag betreft het inrichten van een warmteperceel voor de tijdelijke warmtegeneratie voor het lokaal warmtenet en de transportleiding, voor een periode van 5 jaar. Ze omvat de aanvraag tot de benodigde verharding en omheining met daarnaast ook de technische installaties zijnde een technisch lokaal en twee stookplaatsen. Het technisch lokaal en de twee stookplaatsen worden opgesteld in zeecontainers. De constructie past zich in binnen de industriële context van Blue Gate en heeft geen impact op het in de omgeving gelegen erfgoed.”
Bodemreliëf
Gezien de ligging werd advies gevraagd aan de dienst Archeologie. Het advies is gunstig en kan als volgt worden samengevat:
“Het projectgebied bevindt zich buiten een archeologisch vastgestelde zone. Het projectgebied is gelegen buiten woon- en recreatiegebied met een oppervlakte boven de 3.000 m² (ca. 9.369 m²) en ingreep in de bodem onder 5.000 m² (ca. 2.150 m²). De aanvrager is niet publiekrechtelijk. Volgens het Onroerenderfgoeddecreet van 2 juli 2013, artikel 5.4.1 is hiervoor geen archeologienota verplicht.”
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Gelet op de aard van de aanvraag werd er advies gevraagd aan AG VESPA. Het advies is gunstig en luidt als volgt:
“De aanvraag voor de inrichting van een tijdelijk warmteperceel met warmte-installatie in functie van het warmtenet op Blue Gate Antwerp is conform de afspraken binnen de publiek-private samenwerking.”
Gelet op de ligging van het perceel langs de Schelde werd advies gevraagd aan De Vlaamse Waterweg (DVW). Het advies is gunstig en kan als volgt worden samengevat:
“Het perceel is volgens de watertoetskaarten gelegen in effectief overstromingsgevoelig gebied. Binnen de ontwikkeling Blue Gate is er een concept uitgetekend voor de waterhuishouding van de site. In dit concept wordt er rekening gehouden met de bijkomende verhardingen en de compensatiebehoefte van overstromingsgebied. Het grachtenstelsel is al aangelegd voor de gefaseerde bebouwing startte. In de documenten wordt aangetoond hoe de afwatering van dit specifiek project binnen de gehele site te interpreteren is. Hiermee is aangetoond dat de aanvraag voldoet aan de gewestelijke stedenbouwkundige verordening hemelwater en worden ook geen negatieve effecten van het project op de waterhuishouding van de omgeving verwacht. Het project ligt op voldoende afstand van de waterkering.”
Er werd advies gevraagd aan het Agentschap Natuur en Bos. Er werd geen advies uitgebracht.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeerparagraaf is niet van toepassing gezien de aanvraag het plaatsen van een tijdelijke inrichting omvat. De technische installaties worden gemonitord vanop afstand, er zal geen personeel op de site aanwezig zijn.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
Er wordt een technisch lokaal voorzien en twee stookplaatsen. Deze worden opgesteld in zeecontainers. In stookplaats 1 zal in eerste instantie een thermisch vermogen van 1.444 kW geïnstalleerd worden door middel van twee gasketels. Indien nodig kan dit uitgebreid worden naar 2.500 kW door het plaatsen van bijkomende verwarmingsketels in stookplaats 2 afhankelijk van de snelheid van de groei van de site.
Voor deze installatie worden twee klasse 2 rubrieken gevraagd:
In de toekomst kan het warmtenet eventueel gevoed worden via uitwisseling van restwarmte tussen bedrijven op het bedrijventerrein onderling of via externen (bijvoorbeeld aansluiting op het toekomstige stadswarmtenet Haven Antwerpen of warmtelevering door Aquafin). Verschillende mogelijkheden worden onderzocht waarbij de focus steeds ligt op CO2 neutraliteit.
Gezien de ligging in industriegebied en gezien de installaties gasgestookt zijn, wordt de eventuele hinder beperkt geacht.
Aangezien de omgevingsvergunningsaanvraag betrekking heeft op een activiteit die voorkomt op de lijst van bijlage III (rubriek 3)a – industriële installaties voor de productie van elektriciteit, stoom of warm water) bij het besluit van de Vlaamse Regering van 1 maart 2013 inzake de nadere regels van de project-m.e.r.-screening, werd het aanvraagdossier tijdens het ontvankelijk- en volledigheidsonderzoek getoetst aan de criteria van bijlage II van het Decreet Algemene Bepalingen Milieubeleid. Hierbij werd geoordeeld dat het project niet MER-plichtig is.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
Geldigheidsduur
2. de handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan 5 jaar na de datum waarop de huidige vergunning een definitief en niet langer voor administratief beroep vatbaar karakter verkrijgt, in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.
Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Mits voldaan wordt aan de voorgestelde vergunningsvoorwaarden, is deze aanvraag in overeenstemming met de VLAREM wetgeving. Vanuit milieutechnisch oogpunt wordt positief advies gegeven de vergunning te verlenen voor een periode van vijf jaar.
Geadviseerde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Geadviseerd voor |
39.6.1° | industriële installaties voor de productie van warm water met een totaal vermogen (het vermogen van de brander valt onder rubriek 43) van 1 tot en met 50 MW; | 2,50 MW |
43.1.2°a) | stookinstallaties van meer dan 2.000 kW tot en met 5.000 kW, volledig gelegen is in industriegebied en gestookt met vloeibare brandstoffen, aardgas of vloeibaar gemaakt gas of volledig of gedeeltelijk gelegen in ander gebied dan industriegebied en gestookt met aardgas; | 2.500,00 kW |
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 5 juni 2020 |
Volledig en ontvankelijk | 3 juli 2020 |
Start 1e openbaar onderzoek | 13 juli 2020 |
Einde 1e openbaar onderzoek | 11 augustus 2020 |
Beslissing toepassing administratieve lus | 28 augustus 2020 |
Start laatste openbaar onderzoek | 7 september 2020 |
Einde laatste openbaar onderzoek | 6 oktober 2020 |
Gemeenteraad voor wegenwerken | geen |
Uiterste beslissingsdatum | 15 december 2020 |
Verslag GOA | 27 november 2020 |
naam GOA | Gerd Cryns en Bieke Geypens |
Administratieve lus
Op de aanvraag werd een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):
Omwille van een procedurefout moet het openbaar onderzoek opnieuw worden georganiseerd. Het openbaar onderzoek moest ten laatste 1 dag voor het ingaan van de termijn van het openbaar onderzoek worden aangeplakt en gemeld op het loket. Dit gebeurde pas op 13/07 of één dag te laat.
De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn, werden opnieuw uitgevoerd, om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).
De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken.
Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten
Startdatum | Einddatum | Schriftelijke bezwaar-schriften | Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften | Petitie-lijsten | Digitale bezwaar-schriften |
13 juli 2020 | 11 augustus 2020 | 0 | 0 | 0 | 0 |
7 september 2020 | 6 oktober 2020 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
Geldigheidsduur
2. de handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan 5 jaar na de datum waarop de huidige vergunning een definitief en niet langer voor administratief beroep vatbaar karakter verkrijgt, in stand blijven. Na het verstrijken van de geldigheidsduur van de vergunning moet de begunstigde het terrein herstellen in de staat waarin het zich bevond vóór de tenuitvoerlegging van de vergunning van bepaalde duur.
Brandweervoorwaarden
de brandweervoorwaarden uit het verslag met referentie BW/KVLO/2020/G.00559.A2.0012.
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.
De vergunning omvat thans volgende rubrieken:
Rubriek | Omschrijving | Gecoördineerd |
39.6.1° | industriële installaties voor de productie van warm water met een totaal vermogen (het vermogen van de brander valt onder rubriek 43) van 1 tot en met 50 MW; | 2,50 MW |
43.1.2°a) | stookinstallaties van meer dan 2.000 kW tot en met 5.000 kW, volledig gelegen is in industriegebied en gestookt met vloeibare brandstoffen, aardgas of vloeibaar gemaakt gas of volledig of gedeeltelijk gelegen in ander gebied dan industriegebied en gestookt met aardgas; | 2.500,00 kW |
Het college beslist dat de omgevingsvergunning geldig is voor een periode van 5 jaar.