Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans: er verdwenen twee parkeerplaatsen en drie parkeerplaatsen van maandag tot en met zaterdag van 14.00 tot 6.00 uur en op zondag van 12.00 tot 8.00 uur.
Door het voetpad te verbreden, kon de laad- en loszone achter het fietspad worden ingericht, wat veiliger is.
De Karel Oomsstraat in het district Antwerpen:
Het college keurde op 8 mei 2020 (jaarnummer 4129) de 'start uitschakelprocedure K635' goed. De voorgestelde maatregelen werden als een proefopstelling ingevoerd, gemonitord en worden na enkele maanden geëvalueerd. De aanpassingen aan het kruispunt Karel Oomsstraat-Doornelei-Korte Lozanastraat zullen in een latere fase gereglementeerd worden in een aangepast aanvullend verkeersreglement. Bovendien voorziet het district Antwerpen tegen het einde van deze legislatuur een volledige heraanleg van de Karel Oomsstraat, inclusief voornoemd kruispunt.
Nadat er een supermarkt zich vestigde op nummer 47b werd er gezocht om de verkeerssituatie ter plaatse veiliger te maken. Een nieuw ontwerpplan werd opgesteld en uitgevoerd met een permanente laad- en loszone op het voetpad.
Cambio autodelen stelde de vraag om twee bijkomende autodeelplaatsen in te richten omdat de buurt heel wat interesse toont.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Karel Oomsstraat in het district Antwerpen goed, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in door het college van 30 september 2016 (jaarnummer 8500).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.