Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
De thema's en modaliteiten van het participatief wetenschappelijk onderzoek voor het academiejaar 2020 - 2021 worden bij addendum geconcretiseerd (zie bijlage).
Het stedelijk programma vrijwillige terugkeer zorgt in samenwerking met Fedasil dat aangetroffen mensen met een precair verblijfsstatuut geïnformeerd zijn over vrijwillige terugkeer en ondersteund worden bij het nastreven van een reëel en wettig perspectief. Het project Barka Team Antwerpen wordt in dit kader ondersteund en biedt hulp aan Oost-Europese dak- en thuislozen. Barka motiveert hen tot vrijwillige terugkeer indien er hier nog weinig perspectieven zijn.
Centrale vraag: Welke werkzame principes dragen bij tot duurzame vrijwillige terugkeer van Oost-Europese dak- en thuislozen? Wat zijn randvoorwaarden voor het bewerkstelligen van zinvolle vrijwillige terugkeer voor deze doelgroep?
De ZRM is een screeningsinstrument waarmee een hulpverlener de mate van zelfredzaamheid van een klant in beeld brengt. Het instrument laat toe een uniforme kijk te ontwikkelen op de zelfredzaamheid van klanten. Het draagt bij tot het spreken van een gemeenschappelijke taal tussen hulpverleners en het structureren van informatie over een hulpverleningssituatie.
Centrale vraag: Op welke manier gebruiken maatschappelijk werker van de bedrijfseenheid Sociale Dienstverlening de ZRM? Op welke manier definiëren maatschappelijk werkers zelfredzaamheid? Hoe gebeurt de besluitvorming bij het toekennen van scores? In welke mate komen maatschappelijk werkers tot vergelijkbare scores?
Het GPMI is een overeenkomst die wordt gesloten tussen OCMW Antwerpen en een klant. Het GPMI dient als begeleidingsinstrument en opvolgingsinstrument op maat van de klant. Het doel van een GPMI is de klant actief te begeleiden naar zelfstandigheid, zelfredzaamheid en inschakeling in het arbeidsproces.
Centrale vraag: Welke acties werken er voor wie en onder welke voorwaarden binnen een GPMI? Welke acties zorgen voor een positief verloop van het hulpverleningstraject?
Voor dit onderzoeksjaar (september 2020 – augustus 2021) is 150.000,00 EUR voorzien.
Art. 31 van de Wet Overheidsopdrachten van 17 juni 2016 bepaalt dat een opdracht die uitsluitend tussen twee of meer aanbestedende overheden wordt gesloten, buiten het toepassingsgebied van de wet overheidsopdrachten valt, wanneer aan elk van de volgende voorwaarden is voldaan:
Het college keurde op 4 oktober 2019 (jaarnummer 8074) de niet geïnstitutionaliseerde horizontale samenwerkingsovereenkomst met Universiteit Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Artesis Plantijn Hogeschool goed.
Het college keurde op 6 december 2019 (jaarnummer 10139) het addendum aan de niet geïnstitutionaliseerde horizontale samenwerkingsovereenkomst met Universiteit Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Artesis Plantijn Hogeschool, goed.
Bestelbon 4505112536 werd opgemaakt om de financiële verplichtingen voor 2020 voortkomende uit de overeenkomst na te komen. Er wordt goedkeuring en uitbetaling gevraagd van deze bestelbon.
Het college keurt het addendum aan de niet geïnstitutionaliseerde horizontale samenwerkingsovereenkomst met Universiteit Antwerpen, Karel de Grote Hogeschool en Artesis Plantijn Hogeschool, goed.
Het college keurt de vastlegging en uitbetaling goed voor 150.000,00 EUR voor de uitvoering van de niet geïnstitutionaliseerde horizontale samenwerkingsovereenkomst.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Sociale impactmeting Universiteit Antwerpen OND 0257.216.482 Prinsstraat 13 2000 Antwerpen IBAN BE81735024942324 |
150.000,00 EUR | budgetplaats:5400500000 budgetpositie:613 functiegebied: 2HMS040301A00000 subsidie:SUB_NR fonds:INTERN begrotingsprogramma: 2SA040909 budgetperiode:2000 |
4505112536 |