Inzake de kwalitatieve selectie werden alle inschrijvers betrouwbaar en geschikt bevonden. De offertes van alle inschrijvers werden ook regelmatig bevonden.
Perceel 5 wordt niet gegund omwille van onderstaande vaststellingen:
In toepassing van artikel 41, §6 samen gelezen met artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte, nadat zij desgevallend de resterende inschrijvers in kennis heeft gesteld van haar voornemen om de onderhandelingen af te sluiten en een gemeenschappelijke termijn heeft vastgesteld voor de indiening van nieuwe of aangepaste offertes. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria.
In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.
In toepassing van artikel 83 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten samen gelezen met artikel 76 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderzoekt de aanbestedende overheid de regelmatigheid van de offertes.
In toepassing van artikel 35 van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017, onderwerpt de aanbestedende overheid de ingediende offertes aan een prijs- of kostenonderzoek.
In toepassing van artikel 85 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, houdt het volgen van een procedure geen verplichting in tot het gunnen of het sluiten van de opdracht. De aanbestedende overheid kan zowel afzien van het gunnen of het sluiten van de opdracht als de procedure herbeginnen, desnoods op een andere wijze.
Voor het afsluiten van een raamovereenkomst workshops, infosessies, advies en begeleiding rond klimaatbewust en klimaatrobuust verbouwen, wonen, leven en leren werd vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2019_00943 uitgeschreven. Op 25/06/2020 dienden de volgende firma’s een offerte in voor perceel 5 "Activering en begeleiding rond klimaatadaptatiemaatregelen":
De gunning van de overige percelen werd reeds in een apart besluit (2020_CBS_08169 d.d. 2 oktober 2020) aan het college ter goedkeuring voorgelegd.
Elke (niet-uitgesloten en regelmatige) inschrijver die bij zijn offerte een minimaal uitgewerkte oplossing van de proefcase toevoegt, zal hiervoor vergoed worden door betaling door het opdrachtgevend bestuur van een bedrag van 150 EUR incl. btw.
Er werden 2 uitgewerkte proefcases ontvangen. De maximaal uit te betalen vergoeding bedraagt 300,00 euro inclusief btw en zal verrekend worden op budgetplaats: 5152500000, budgetpositie: 613, functiegebied: 2LMS020201A00000, begrotingsprogramma: 2SA020350 en budgetperiode: 2000.
Gelet op het bovenvermeld bedrag worden de nodige bestelbonnen goedgekeurd door de administratief goedkeurder.
Het college keurt de stopzetting van perceel 5 "Activering en begeleiding rond klimaatadaptatiemaatregelen" van de raamovereenkomst GAC_2019_00943 voor workshops, infosessies, advies en begeleiding rond klimaatbewust en klimaatrobuust verbouwen, wonen, leven en leren goed.