Terug
Gepubliceerd op 17/08/2020

2020_CBS_06819 - Bestek GAC_2020_01223 - Raamovereenkomst voor het leveren van persoonlijke beschermingsmiddelen voor verwijderen asbest - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 14/08/2020 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Anne Baré, Waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Annick De Ridder, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur; Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Anne Baré, Waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_06819 - Bestek GAC_2020_01223 - Raamovereenkomst voor het leveren van persoonlijke beschermingsmiddelen voor verwijderen asbest - Bestek en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_06819 - Bestek GAC_2020_01223 - Raamovereenkomst voor het leveren van persoonlijke beschermingsmiddelen voor verwijderen asbest - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 3 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben gezamenlijk een waarde van minimaal 210.000 euro (exclusief btw).

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 70 punten.
  2. Kwaliteit van de ingezette diensten op een totaal van 5 punten.
  3. Kwaliteit van de geleverde materialen op een totaal van 20 punten.
  4. Zekerheid inzake leveringen op een totaal van 5 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 214.000,00 EUR.

In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van artikel 57 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid in de opdrachtdocumenten nadere regels bepalen omtrent de mogelijkheid tot één of meer verlengingen van de opdracht. De volledige looptijd, met inbegrip van de verlengingen, moet over het algemeen beperkt blijven tot vier jaar na het sluiten van de opdracht. De verlenging mag geen aanleiding geven tot een wijziging van de algemene aard van de opdracht.

Aanleiding en context

In het kader van de Vlaamse beleidsdoelstelling ‘Asbestveilig Vlaanderen 2040’, wenst de Stad Antwerpen haar inwoners die in eigen beheer overgaan tot asbestverwijdering, financieel en administratief te ontlasten. 

Deze ondersteuning bestaat o.a. uit het ter beschikking stellen van persoonlijke beschermingsmiddelen. Elke inwoner die gebruik maakt van de dienstverlening zal hiervoor een pakket aan persoonlijke beschermingsmiddelen ontvangen. Bestaande uit:

  • 2 stuks mondmasker;
  • 2 stuks overall;
  • 2 paar handschoenen.

Algemene financiële opmerkingen

Deze raamovereenkomst voorziet in de aankoop van persoonlijke beschermingsmiddelen voor verwijderen asbest. Deze kosten worden afgerekend op in exploitatiekredieten.

Beleidsdoelstellingen

5 - Woonstad
2WNS04 - Stads- en buurtonderhoud
2WNS0401 - Reguliere taken stads- en buurtonderhoud
2WNS040101 - Afvalophaling algemeen

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2020_01223 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor persoonlijke beschermingsmiddelen voor verwijderen asbest goed en keurt eveneens goed dat hiervoor een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking wordt uitgeschreven.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor persoonlijke beschermingsmiddelen   budgetplaats: 5378000000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 2WNS040101A00000
subsidie:OVAM_ASBESTVERW_LB__OVAMprojectsubsidie_Asbestverwijdering_bij_Lokale_Besturen
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA050300
budgetperiode: 2100, 2200, 2300 en 2400 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad.
met orderbons

Bijlagen

  • 01223_20200421_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 01223_20200421_bestek_.pdf
  • 01223_Inventaris.xls