Wijziging opdracht in uitvoeringsfase:
Aanvullende opdracht (artikel 38/1 Koninklijk Besluit Uitvoering)
Verrekening/post | Motivatie | In min exclusief btw | In meer exclusief btw | Termijnverlenging |
VV9 Aanpassingswerken elektriciteit | De klant vraagt om de verlichting en de elektriciteitsvoorzieningen in de berging te vernieuwen. | 0,00 euro | 811,42 euro | 0 werkdagen |
VV11 Plinten | De klant vraagt om gelakte aluminium plinten te laten plaatsen. | 0,00 euro | 5.120,72 euro | 0 werkdagen |
VV12 Afbraak | De klant vraagt om een podium op het gelijkvloers en kast met kluis op de eerste verdieping af te breken. | 0,00 euro | 390,00 euro | 0 werkdagen |
VV13 Rookkoepel | De klant vraagt om een bestaande rookkoepel te vernieuwen. | 0,00 euro | 4.002,00 euro | 0 werkdagen |
VV14 Vloerdozen | De klant vraagt om vloerdozen te plaatsen in de vergaderzalen op de eerste verdieping. | 0,00 euro | 3.202,87 euro | 0 werkdagen |
VV15 Traphal | De klant vraagt om een binnenwand opgebouwd uit staal en draadnet op de open trap te plaatsen. | 0,00 euro | 7.594,10 euro | 0 werkdagen |
Totaal | 0,00 euro | 21.121,11 euro | 0 werkdagen | |
21% btw | 4.435,43 euro | |||
Totaal inclusief btw | 25.556,54 euro |
Onvoorzienbare omstandigheden (artikel 38/2 KB Uitvoering)
Verrekening/post | Motivatie | In min exclusief btw | In meer exclusief btw | Termijnverlenging |
VV8 Pendelarmatuur | De klant vraagt om extra verlichting te plaatsen. Het betreft het plaatsen van extra pendelarmaturen met bekabeling in de ontmoetingsruimte op de eerste verdieping. | 0,00 euro | 1.220,18 euro | 0 werkdagen |
VV10 Netwerkkabel | Tijdens de uitvoering van de werken wordt vastgesteld dat de netwerkkabel de datakabel U/UTP CAT 6 van de lift, ontbreekt. Er moet een datakabel worden geplaatst. | 0,00 euro | 478,13 euro | 0 werkdagen |
Totaal | 0,00 euro | 1.698,31 euro | 0 werkdagen | |
21 % | 0,00 euro | 356,65 euro | ||
Totaal inclusief btw | 2.054,96 euro |
Overzicht tabel wijziging van de opdracht:
Omschrijving | In min exclusief btw | In meer exclusief btw |
Aanvullende opdrachten (artikel 38/1 AUR) | 0,00 euro | 21.121,11 euro |
Onvoorzienbare omstandigheden (artikel 38/2 AUR) | 0,00 euro | 1.698,31 euro |
Totaal | 0,00 euro | 22.819,42 euro |
Voor deze reeks verrekeningen resulteert dit in een meerkost van 22.819,42 euro + 4.792,08 euro (21% btw) = 27.611,50 euro.
Er wordt geen termijnverlenging aangevraagd voor de wijziging van de opdracht.
In toepassing van artikel 38/1 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen voor aanvullende opdrachten die noodzakelijk zijn geworden en die niet in de oorspronkelijke opdracht waren opgenomen wanneer de verandering van opdrachtnemer niet mogelijk is om economische of technische redenen en tot aanzienlijk ongemak of een aanzienlijke kostenstijging zou leiden voor de aanbesteder. De wijziging van de opdracht mag het voorwerp van de opdracht niet wezenlijk wijzigen en blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
In toepassing van artikel 38/2 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen wanneer de wijziging het noodzakelijk gevolg is van omstandigheden die een zorgvuldige aanbesteder niet kon voorzien en de wijziging geen verandering in de algemene aard van de opdracht of raamovereenkomst brengt. De wijziging blijft beperkt tot 50 % van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
Fase | Bestuursorgaan | Datum | Jaarnummer |
Goedkeuring bestek en procedure | college | 8 februari 2019 | 1146 |
Opening offertes | 28 maart 2019 | ||
Goedkeuring gunning aan De Tender | college | 5 juli 2019 | 5644 |
Goedkeuring wijziging opdracht 1 | college | 13 maart 2020 | 2370 |
De opdracht voor "Renovatie en herinrichting bibliotheek-Ontmoetingscentrum Luchtbal" werd gegund aan De Tender bvba, Nieuwe Baan 68, 9111 Sint-Niklaas, met ondernemingsnummer 0425.355.787, voor een bedrag van 770.130,36 euro inclusief btw.
Het college keurt goed dat, volgens de onderhandelingsprocedure op basis van briefwisseling, prijs werd gevraagd voor de wijziging van de opdracht 2 aan De Tender bvba, Nieuwe Baan 68, 9111 SintNiklaas, met ondernemingsnummer 0425.355.787.
Het college keurt de aanvullende opdracht goed voor een bedrag van 21.121,11 euro +4.435,43 euro (21% btw) = 25.556,54 euro.
Het college keurt de wijziging van de opdracht door onvoorziene omstandigheden goed voor een bedrag van 1.698,31 euro + 356,65 euro (21% btw) = 2.054,96 euro.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Wijziging opdracht 2 - P05855 Renovatie en herinrichting bibliotheek Luchtbal, Columbiastraat 110-112, 2030 Antwerpen De Tender bvba Nieuwe Baan 68 9111 Sint- Niklaas Ondernemingsnummer: 0425.355.787 Rekeningnummer: BE86 4086 0487 1150 | 27.611,50 euro inclusief btw | budgetplaats: 5322000000 budgetpositie: 221 functiegebied: 2BRS010203P05855 subsidie: SUB_NR fonds: INTERN begrotingsprogramma: 2SA070709 budgetperiode: 2000 | 4005410171 |