Terug
Gepubliceerd op 31/08/2020

2020_CBS_07153 - Bestek GAC_2020_00951 - Raamovereenkomst voor het leveren van elektrisch installatiemateriaal en lampen - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/08/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_07153 - Bestek GAC_2020_00951 - Raamovereenkomst voor het leveren van elektrisch installatiemateriaal en lampen - Bestek en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_07153 - Bestek GAC_2020_00951 - Raamovereenkomst voor het leveren van elektrisch installatiemateriaal en lampen - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient een minimum jaaromzet te hebben van 350.000 euro excl btw. Dit dient aangetoond te worden met jaarrekeningen van 2018 en 2019.

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en hebben gezamenlijk een waarde van minimaal 100.000 euro (exclusief btw.)

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 45 punten
  2. Plan van aanpak op een totaal van 40 punten
  3. Duurzaamheid op een totaal van 15 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.


In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

De groep stad Antwerpen heeft tal van gebouwen in beheer. Voor het dagdagelijks onderhoud van dit patrimonium, dient het onderhoudspersoneel op een efficiënte en eenvoudige manier elektrisch installatiemateriaal te kunnen bestellen. Gezien de diversiteit aan gebouwen en de reeds aanwezige installaties, is het belangrijk dat de leverancier beschikt over een uitgebreide catalogus van waaruit artikelen kunnen besteld worden. Het bestuur streeft in haar keuze aan materiaal naar enige uniformiteit in hetzelfde gebouw en dient daarvoor te kunnen beschikken over compatibel materiaal. De behoeften van de verschillende entiteiten binnen de groep stad Antwerpen zijn bijgevolg erg divers.

De huidige raamovereenkomst GAC_2015_3437 loopt tot 11 december 2020. Voor de continuïteit van de aankopen van belichting en elektrische apparatuur in de gebouwen te verzekeren dient een nieuwe raamovereenkomst te worden afgesloten.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt bestek GAC_2019_00951 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van elektrisch installatiemateriaal en lampen goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure wordt uitgeschreven met Europese bekendmaking;
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor het leveren van elektrisch installatiemateriaal
 

budgetplaats: 5325100000 tot 5325800000
budgetpositie: 6103
functiegebied: 2SBS070101A000000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA080119
budgetperiode: 2000

met orderbons
Raamovereenkomst voor het leveren van elektrisch installatiemateriaal


budgetplaats: 5325100000 tot 5325800000 
budgetpositie: 6103
functiegebied: 2SBS070101A000000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA080119
budgetperiode: 2100, 2200, 2300, 2400 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad
met orderbons



Bijlagen

  • 2019_00951_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 00951 Inventaris.xlsx
  • 00951_bestek.pdf