Terug
Gepubliceerd op 31/08/2020

2020_CBS_06726 - Omgevingsvergunning - OMV_2020027091. d'Herbouvillekaai 19. District Antwerpen - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 28/08/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_06726 - Omgevingsvergunning - OMV_2020027091. d'Herbouvillekaai 19. District Antwerpen - Goedkeuring 2020_CBS_06726 - Omgevingsvergunning - OMV_2020027091. d'Herbouvillekaai 19. District Antwerpen - Goedkeuring

Motivering

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

22 mei 2020

20 juni 2020

0

0

0

0

 

Bespreking van de bezwaren

Er werd 1 bezwaarschrift ingediend dat zich als volgt laat samenvatten:

1.      Tegenstrijdigheid met de stedenbouwkundige voorschriften van het RUP Nieuw Zuid: Het bezwaar tegen de strijdigheid met artikel 1 Zone voor Centrumfuncties (Ce1) van het RUP Nieuw Zuid dat stelt dat dansgelegenheden en feestzalen met een bruto-vloeroppervlakte kleiner dan 1.000m² mogelijk zijn in zoverre dat geluidsoverlast ten aanzien van de omgeving wordt vermeden. De bezwaarindieners stelt dat de bruto vloeroppervlakte meer dan 1.000m² bedraagt en dat geluidsoverlast niet kan vermeden worden waardoor het tijdelijk karakter niet kan ingeroepen worden om het project nogmaals te verlengen en niet te hoeven voldoen aan de voorschriften van het RUP.

Beoordeling: Op basis van de plannen kan niet worden afgeleid dat er een ruimte van meer dan 1.000m² aanwezig is die dienst doet als dansgelegenheid. Het eventuele oneigenlijk gebruik als dansgelegenheid van de polyvalente ruimte, de serre en de niet-overdekte centrale ruimte kan niet beoordeeld worden op basis van de aanvraag. Het bezwaar is ongegrond;

 

2.      Tegenstrijdigheid met de stedenbouwkundige voorschriften van het RUP  Nieuw Zuid: Het bezwaar tegen de strijdigheid met artikel 1 Zone voor Centrumfuncties (Ce1) van het RUP Nieuw Zuid dat stelt dat parkeren verplicht wordt geclusterd en inpandig wordt georganiseerd. Het tijdelijk karakter kan niet ingeroepen worden om het project nogmaals te verlengen en niet te hoeven voldoen aan de voorschriften van het RUP;

Beoordeling: De tijdelijke bovengrondse parking in open lucht zoals voorzien in de aanvraag, betreft een verderzetting van de huidige vergunde situatie. De aanvraag betreft een verlenging van de plaatsing van tijdelijke constructies en aanhorigheden waardoor een afwijking van de stedenbouwkundige voorschriften kan gemotiveerd worden vanuit het tijdelijk karakter. Het is echter een terecht argument dat opeenvolgende verlengingen van tijdelijke constructies en aanhorigheden niet blijvend kunnen afwijken van de voorschriften van het RUP omwille van de tijdelijkheid. Het bezwaar is gedeeltelijk gegrond;

 

3.      Overlast: Het bezwaar dat de exploitatie van Plein Publiek overlast veroorzaakt voor de gebruikers van de aanpalende gebouwen van de Federale Wegpolitie. 

Beoordeling: Het bezwaar omtrent overlast betreft niet aantoonbare elementen die niet van stedenbouwkundige aard zijn en bijgevolg niet in afweging kunnen genomen worden bij de stedenbouwkundige beoordeling van voorliggend project. Het bezwaar is bijgevolg ongegrond.

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2020027091

Gegevens van de aanvrager:

Bart De Schepper met als adres Bosselaersstraat 18 te 2100 Antwerpen en NV Congé met als contactadres D'Herbouvillekaai 19 te 2020 Antwerpen

Ligging van het project:

D'Herbouvillekaai 19 te 2020 Antwerpen

Kadastrale gegevens:

afdeling 9 sectie I nr. 2704H2

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

hernieuwen van de vergunning voor de tijdelijke constructie "Plein Publiek 2.0"

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

-          07/02/2020: voorwaardelijke vergunning (20192479) voor het aanpassen van vergunning 2018930 voor het bouwen van een tijdelijke constructie;

-          31/10/2019: voorwaardelijke vergunning (20191630) voor het verplaatsen van een pompstation en ondergrondse leidingen;

-          17/08/2018: voorwaardelijke vergunning (2018930) voor het bouwen van een tijdelijke constructie;

-          24/08/2018: aktename milieu (20182208) voor warmtepomp en compressor, opslag van gevaarlijke producten.

Vergunde toestand tot 18/08/2020

-          tijdelijke constructie (24 maanden) bestaande uit containers:

  • gelijkvloers en 1ste verdieping: kantoren en bar rond een serre;
  • 2de verdieping: bar met buitenterras;
  • containers wit geschilderd;
  • tijdelijke  fietsenstalling voor 200 fietsen aan de straatzijde;
  • 134 openlucht autostaanplaatsen, deels aan de straatzijde maar hoofdzakelijk achteraan het terrein;
  • speelweide voor kinderen en 3 padelvelden van kunstgras op waterdoorlatend schuimbeton.

Huidige toestand

-          idem vergunde toestand plus container aan straatkant met zaak-gebonden reclame.

Gewenste toestand

-          idem huidige toestand.

Inhoud van de aanvraag

-          hernieuwen van de vergunning voor de tijdelijke constructie “Plein Publiek 2.0”;

-          regulariseren van een container met zaak-gebonden reclame aan de straatkant.

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Externe adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

Advies

brandweer/ risicobeheer/ preventie

20 maart 2020

8 april 2020

Voorwaardelijk gunstig

FOD Binnenlandse Zaken - ASTRID veiligheidscommissie

20 maart 2020

7 april 2020

Voorwaardelijk gunstig

lokale politie/ centrale preventie (LP/CP)

 

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

lokale politie/ verkeerspolitie (LP/VK/SE)

20 maart 2020

30 maart 2020

Geen bezwaar

Vlaamse Vervoermaatschappij - De Lijn

20 maart 2020

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

Geen tijdig advies ontvangen waardoor het geacht wordt gunstig te zijn

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies ontvangen

ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie

20 maart 2020

24 augustus 2020

ondernemen en stadsmarketing/ visit Antwerpen

20 maart 2020

Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag

stadsontwikkeling/ mobiliteit

20 maart 2020

8 april 2020

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.

 

Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gemeentelijk ruimtelijk uitvoeringsplan RUP Nieuw Zuid, goedgekeurd op 17 juli 2014. Volgens dit plan ligt het eigendom in de volgende zones: artikel 1 zone voor centrumfuncties (ce1) en artikel 5 zone voor publiek domein (pu1).

 

(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Gemeentelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (RUP's) kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘goedgekeurde BPA’s en RUP’s'.)

De aanvraag ligt niet in een verkaveling.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van het ruimtelijk uitvoeringsplan Nieuw Zuid op volgende punten:

  • artikel 1.2.3.2: Inplanting

insprongen zijn slechts toegelaten voor zover minstens 2/3 van de geveloppervlakte in het verlengde van de andere gebouwen blijft. Die geveloppervlakte wordt bepaald door de rooilijn langs de Ledeganckkaai en de scheidslijn tussen de openbare weg en de aangelande eigendommen.  De vier vrijstaande gevels voldoen hier niet aan. Bij elke gevel is de insprong groter dan 2/3;

  • artikel 1.2.3.5: Bepalingen over de beleving van de plint vanop het publiek domein

voor reca geldt dat een gebruiksruimte op het gelijkvloers zichtbaar moet zijn vanaf het openbaar domein. Dit is niet het geval.

  • artikel 1.2.6: Parkeren en stallen

parkeren wordt verplicht geclusterd en inpandig georganiseerd. Parkeerplaatsen op het maaiveld zijn enkel toegelaten langs de openbare weg. Er wordt een bovengrondse parking voorzien voor 134 plaatsen.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.

Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen > Toegankelijkheid publieke gebouwen)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verordening toegankelijkheid op volgend punt:

  • artikel 29/2: het aangepast toilet dat bedoeld is voor zowel mannen als vrouwen bevindt zich in een zone die enkel gereserveerd is voor mannen.

 

Algemene bouwverordeningen

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

-          Overwelven waterlopen: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening inzake het overwelven of inbuizen van niet geklasseerde waterlopen en waterlopen van 3de categorie (verder genoemd verordening overwelven waterlopen), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 26 januari 2009 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 4 juni 2009.
(De verordening overwelven waterlopen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘overwelven waterlopen’)
De verordening overwelven waterlopen is niet van toepassing op de aanvraag.

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

  • artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen:

er zijn geen elektrische oplaadpunten voorzien in de fietsenstalling;

  • artikel 30 Autostalplaatsen en autoparkeerplaatsen: er zijn geen elektrische oplaadpunten voorzien in de autoparking;
    • artikel 33 Zaak-gebonden publiciteit:

zaakgebonden publiciteit wordt enkel toegestaan op steigerdoeken, gevels (gelijklopend, haaks of op uitsprongen), op het dak en op totems. De reclame wordt aangebracht op een container die daartoe geplaatst wordt.

 

Sectorale regelgeving

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > OVERIGE REGELGEVING)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het Rooilijndecreet.
 

Beleidsrichtlijnen

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘bouwcode’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

De aanvraag betreft de verlenging van tijdelijke constructies binnen het stadsontwikkelingsgebied Nieuw Zuid in functie van de exploitatie van Plein Publiek en dit met 2 jaar. In de bestaande tijdelijke constructies zijn kantoorruimten, reca-functies en recreatieve functies ondergebracht. In het verleden vormden deze functies een aanvulling op het in opbouw zijnde stadsdeel.

 

Gezien de aard van de activiteiten die in de tijdelijke constructies zouden verdergezet worden, werd de aanvraag ter advies voorgelegd aan de stedelijke dienst voor ondernemen en stadsmarketing.

 

Zij geven voorwaardelijk gunstig advies: 

“Het betreft hier de verderzetting van een tijdelijke constructie voor 2 jaar met reca-functies, recreatieve functies en evenementenfaciliteiten.

Na overleg op 20 augustus tussen eigenaar, exploitant en de stad is afgesproken dat het project verlengd wordt tot januari 2021. 

Voor het dossier wordt daarom voorwaardelijk gunstig advies gegeven.

Voorwaarden 

De einddatum wordt vastgelegd op 31/1/2021 wat wil zeggen dat op deze datum de site volledig ontruimd is en in zijn oorspronkelijk staat hersteld.

De activiteit dient op dit ogenblik nog steeds te voldoen aan de provinciale politieverordening. 

Met uitzondering van de einddatum blijven alle andere relevante vergunningsvoorwaarden uit de voorgaande beslissingen onverminderd van toepassing.”

De voorwaarden hierboven worden meegenomen naar de voorwaarde in de vergunning.

Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid

De inplanting van de tijdelijke constructie loopt door striga 5 en 6 van het RUP Nieuwe Zuid. Bij het verlenen van de oorspronkelijke vergunning voor de tijdelijke constructies van Nieuw Zuid was de ontwikkeling van het stadsontwikkelingsgebied minder ver gevorderd dan in de huidige situatie. 

Intussen werd in striga 4 en 5 een vergunning verleend voor blok 22 en balk 25 (20173292) en is het ontwerpproces lopende voor de ontwikkeling van blok 23 en balk 26. De werven en dus ook de werfzones voor gebouwen 22 en 25 zullen binnenkort starten. De ruimte die wordt ingenomen door de tijdelijke constructies van Plein Publiek zal gebruikt worden als werfzone. Tevens zullen in het najaar van 2020, in voorbereiding van de ontwikkeling van de volgende strigae, ondergrondse leidingen verlegd worden (20191630). Deze leidingen lopen onder de site van de tijdelijke constructies van Plein Publiek. De verlenging van de vergunning voor de tijdelijke constructies van Plein Publiek kan daarom slechts verleend worden tot 31/1/2021 conform het advies van de stedelijke dienst voor ondernemen en stadsmarketing.

 

Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)

Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.

 

Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 100 parkeerplaatsen.

 

Het gaat om de verlenging van een vergunning voor een tijdelijke constructie “Plein Publiek 2.0”. Het gaat om de vergunningen 2018930 en 20192479.

 

Er werd toen volgende behoefte bepaald:

  • voor dossier 2018930:
    • 288m² kantoren met parkeernorm 1,1/100m²: 288m² x 1,1/100m² = 3
    • Voor de horecazaak wordt op piekmomenten (zaterdag) een maximale bezetting verwacht van 800 à 1000 bezoekers verspreid over een dag. Dit zal eerder uitzonderlijk zijn. De aanvrager gaat uit van maximaal 100 tot 150 wagens met een gemiddelde van 3 personen per wagen. Er moeten dus minstens 100 parkeerplaatsen voorzien worden.
    • Er kan van uitgegaan worden dat de drukste momenten van de horecazaak niet samenvallen met de kantoortijden. De werkelijke parkeerbehoefte is 100.
  • voor dossier 20192479: Het mobiliteitsprofiel wijzigt niet door de bijkomende padelvelden. Het gaat om een activiteit die aansluit bij de reeds vergunde activiteiten op de site en het gaat om een tijdelijke inrichting. De werkelijke parkeerbehoefte is 0.

 

Voor het geheel van de aanvraag is de parkeerbehoefte 100. Deze aanvraag moet afgestemd worden met de ontwikkeling van de werf Nieuw Zuid.

 

De plannen voorzien in 134 nuttige autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt 134.

 

Dit aantal is toereikend.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en autoparkeerplaatsen bedraagt dan 0.

 

Dit is het verschil tussen het aantal autostal- en/of autoparkeerplaatsen volgens de werkelijke parkeerbehoefte en het aantal te realiseren autostal- en autoparkeerplaatsen.

 

Het aantal ontbrekende autostal- en/of autoparkeerplaatsen wordt belast op basis van het belastingreglement op de omgevingsvergunning van 17 december 2019. In deze aanvraag is dit dus niet van toepassing.

 

 

Fietsvoorzieningen

Er worden 200 fietsparkeerplaatsen voorzien. Dit aantal is voldoende.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

  1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
  2. de activiteit dient op dit ogenblik nog steeds te voldoen aan de provinciale politieverordening;
  3. met uitzondering van de einddatum blijven alle andere relevante vergunningsvoorwaarden uit de voorgaande beslissingen onverminderd van toepassing;

Geldigheidsduur

    4. de handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan tot 31/01/2021 in stand blijven. De afbraak-     en herstelwerken zullen beëindigd zijn ten laatste op 31/01/2021

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

28 februari 2020

Volledig en ontvankelijk

20 maart 2020

Start openbaar onderzoek

22 mei 2020

Einde openbaar onderzoek

20 juni 2020

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

1 september 2020

Verslag GOA

6 augustus 2020

naam GOA

Katrijn Apostel

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij:

 

-          de bespreking van de ingediende bezwaren zoals geformuleerd in het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt deze beoordeling tot zijn eigen standpunt;

-          het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

 

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

Stedenbouwkundige voorwaarden

  1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
  2. de activiteit dient op dit ogenblik nog steeds te voldoen aan de provinciale politieverordening;
  3. met uitzondering van de einddatum blijven alle andere relevante vergunningsvoorwaarden uit de voorgaande beslissingen onverminderd van toepassing;

Geldigheidsduur

    4. de handelingen waarvoor vergunning is verleend, mogen niet langer dan tot 31/01/2021 in stand blijven. De afbraak- en herstelwerken zullen beëindigd zijn ten laatste op 31/01/2021.

Artikel 3

De plannen waarvan het overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, maken integraal deel uit van dit besluit.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.