De bedrijfsdirecteur Ondernemen en Stadsmarketing oordeelde dat dit dossier in aanmerking komt om in te dienen, vermits het voldoet aan de vooropgestelde beoordelingscriteria volgens artikel 9 van het reglement.
In lijn met het vernieuwde reglement, heeft de aanvrager het volledige dossier nu opgemaakt teneinde dit voor de toelage door het college te laten goedkeuren.
Op basis van het vernieuwde reglement wordt een eerste schijf van 37.875,00 euro uitbetaald binnen 30 dagen na goedkeuring door het college. De overige 37.875,00 euro wordt uitbetaald na een gunstige beoordeling van het (financieel) eindverslag na afloop van het project.
De wet van 14 november 1983 betreffende de controle op de toekenning en op de aanwending van sommige toelagen is van toepassing.
In de zitting van 18 december 2006 (jaarnummer 2730) heeft de gemeenteraad het reglement op de toelagen vastgelegd.
De stad Antwerpen heeft de ambitie om door middel van een relevante en onderscheidende marketing en communicatie het streven te versterken om van de stad Antwerpen de best mogelijke leef-, leer-, werk- en beleefstad te maken. Het stadsmarketingfonds biedt een kader om projecten te stimuleren en financieel te ondersteunen die, in lijn met het stadsbrede merkstrategie, bijdragen aan deze doelstelling.
Op 2 mei 2018 (jaarnummer 236) keurde de gemeenteraad een eerste versie van het reglement van het stadsmarketingfonds goed. Op 16 december 2019 (jaarnummer 794) keurde de gemeenteraad een tweede, vernieuwde versie van het reglement goed. Artikel 7 van dit vernieuwde reglement bepaalt dat het college oordeelt of de kandidaat-aanvrager in aanmerking komt om het dossier in te dienen. Het college delegeert deze bevoegdheid aan de algemeen directeur. Op 28 januari 2020 (jaarnummer 178) keurde de algemeen directeur goed dat deze bevoegdheid gedelegeerd wordt aan de bedrijfsdirecteur Ondernemen en Stadsmarketing.
Op 18 mei 2020 (jaarnummer 288) keurde de gemeenteraad het deel van aanpassing 1 van het meerjarenplan 2020-2025, zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn, goed, waardoor aanpassing 1 van het meerjarenplan 2020-2025 in zijn geheel geacht wordt definitief vastgesteld te zijn.
WWWSHOWWW
De jaarlijkse SHOW in juni van de Antwerpse Modeacademie is een onmisbare traditie voor zo’n 4.000 modeliefhebbers, vertegenwoordigers van grote modehuizen en -merken en andere insiders uit de industrie. Ongeacht de huidige omstandigheden, is de Modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen vastbesloten om de eindejaarcollecties van haar studenten op een innovatieve manier in de spotlights te zetten. De Academie heeft snel geschakeld om de sprong naar een digitale én globaal toegankelijke Antwerpse modeshow te nemen. De live show zal op 27 juni 2020 plaatsvinden in de Handelsbeurs.
Wat is de WWWSHOWWW?
Voor dit project van Artesis Plantijn Hogeschool kan het Stadsmarketingfonds een toelage van 75.750,00 EUR toekennen. De totale kost van WWWSHOWWW bedraagt 242.914,00 EUR.
Een toelage zal enkel uitbetaald worden wanneer er geen openstaande, niet-betwiste, vervallen schulden zijn ten aanzien van de stad Antwerpen.
Het college beslist om een toelage van 75.750,00 EUR toe te kennen aan Artesis Plantijn Hogeschool - Koninklijke Academie Antwerpen, Lange Nieuwstraat 101, 2000 Antwerpen, ondernemingsnummer 0535.880.359, voor de WWWSHOWWW.
Het college keurt de uitbetaling van de toelage van 75.750,00 EUR aan Artesis Plantijn Hogeschool - Koninklijke Academie Antwerpen, Lange Nieuwstraat 101, 2000 Antwerpen, ondernemingsnummer 0535.880.359, voor de WWWSHOWWW goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Uitbetaling toelage aan |
75.750,00 EUR |
budgetplaats: 5317600000 |
4505112121 |