Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
1. de gemeentelijke projecten;
2. andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.
Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2020104366 |
Gegevens van de aanvrager: | TSR nv, Tielenstraat 33 te 3900 Pelt |
Gegevens van de exploitant: | BV Jumbo België, Ruiterijschool 14 te 2930 Brasschaat |
Ligging van het project: | Wim Saerensplein 10 te 2100 Deurne-Antwerpen |
Kadastrale gegevens: | afdeling 30 sectie A nr. 489Y5 |
Inrichtingsnummer: | 20200615-0066 (Jumbo Deurne) |
Vergunningsplichten: | Stedenbouwkundige handelingen, Exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | de verbouwing en exploitatie van een supermarkt |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 08/07/2020: aanvraag vergunning (20202328) wijziging gevel en inkom / interne organisatie, winkelwagenopvang – onvolledig;
- 07/05/2003: vergunning (20034080) wijzigen van magazijn tot kantoorruimte met interne verbouwingswerken;
- 20/11/2002: vergunning (20022886) wijzigen van het inkomgeheel;
- 24/05/1988: vergunning (629#5994) optrekken tweede verdieping;
- 09/04/1975: vergunning (627#32255) het uitbreiden van de bestaande voedingszaak;
- 01/01/1961: vergunning (627#20553) bouwen supermarkt plus appartementen.
Vergunde toestand
- pand van 3 bouwlagen onder plat dak in gesloten bebouwing met een gelijkvloerse supermarkt.
Huidige toestand
- pand van 3 bouwlagen onder plat dak in gesloten bebouwing met een gelijkvloerse supermarkt.
Gewenste toestand
- pand van 3 bouwlagen onder plat dak in gesloten bebouwing met een gelijkvloerse supermarkt;
- plaatsing van een hoogspanningscabine en een winkelwagenopvang;
- gewijzigde gevel en gevelreclame.
Inhoud van de aanvraag
- tegen de voorgevel van de supermarkt wordt een hoogspanningscabine en een winkelwagenopvang geplaatst;
- de winkelingang wordt verplaatst en er wordt een nooduitgang voorzien;
- het buitenschrijnwerk wordt gewijzigd en de gevelreclame wordt vernieuwd;
- ook de gevel van de laad- en loszone langs de Tweegezusterslaan wordt aangepast en voorzien van een dubbele deur;
- de kelder- en bovenverdiepingen maken geen deel uit van de aanvraag.
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Voorgeschiedenis
Op 12 mei 1996 nam het college akte van een melding op naam van Supermarkt Francken Deurne voor exploitatie van een supermarkt (AN1996/12). Ook op 28 januari 2011 werd er akte genomen van een melding op naam van Supermarkt Francken Deurne voor exploitatie van een supermarkt (AN2010/507).
Inhoud van de aanvraag
De aanvraag omvat de exploitatie van een nieuwe supermarkt.
Aangevraagde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Gevraagd voor |
12.2.1 | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | 1x 400 kVA |
16.3.2.a | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 101,10 kW |
17.4 | opslagplaatsen voor gevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, in verpakkingen met een inhoudsvermogen van maximaal 30 liter of 30 kg, voor zover de maximale opslag begrepen is tussen 50 kg of 50 liter en 5.000 kg of 5.000 liter; | 176 liter |
45.4.e.1 | opslagplaatsen voor producten van dierlijke oorsprong met uitzondering van de producten vermeld in rubriek 48, van 1 ton tot en met 50 ton. | 12 ton |
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
brandweer/ risicobeheer/ preventie | 12 september 2020 | 23 oktober 2020 | Voorwaardelijk gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
stadsontwikkeling/ mobiliteit | 11 september 2020 | 21 september 2020 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de verordening toegankelijkheid.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgend(e) punt(en):
de HS cabine in de voortuin is niet in harmonie met de omgeving;
de voortuinzone is niet vrij van constructies.
Sectorale regelgeving
- MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
- Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.
- Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het Rooilijndecreet.
Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)
- BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
Voorliggende aanvraag omvat geen functiewijziging. Het gemengd gebouw met supermarkt en bovenliggende woongelegenheden blijft behouden waardoor de aanvraag in harmonie is met de omgeving.
Schaal - ruimtegebruik – bouwdichtheid
De geplande werken beperken zich tot voorgevelwijzigingen en het plaatsen van zaakgebonden publiciteit aan zowel de gevel in de Tweegezusterslaan als aan de gevel aan het Wim Saerensplein.
Daarnaast worden in de voortuinzone aan de kant van het Wim Saerensplein een nieuwe winkelwagenopvang in buisconstructie en een vrijstaande hoogspanningscabine voorzien. De nieuwe winkelwagenopvang heeft een breedte van 6,00m en een diepte van 1,5 m en is daarmee kleiner dan de vergunde winkelwagenopvang. Deze wordt links van de winkeltoegang onder de bestaande luifel voorzien op dezelfde locatie als de reeds bestaande winkelwagenopvang.
De hoogspanningscabine wordt in de voortuinzone voorzien ter hoogte van de linker perceelsgrens. De constructie heeft een breedte van 2,70 m, een diepte van 3,00 m en is 3,35 m hoog.
De aanvraag is hierdoor strijdig met artikel 27 van de bouwcode, dit artikel stelt dat voortuinen vrij dienen te blijven van constructies. Omdat het echter de voortuinzone voor een supermarkt betreft kan hierop een afwijking worden toegestaan.
Visueel-vormelijke elementen
In voorliggende aanvraag wordt de bestaande winkeltoegang aan het Wim Saerensplein aangepast. Het inkomsas wordt verwijderd en vervangen door schuifdeuren die zich in het gevelvlak bevinden.
Het bestaande buitenschrijnwerk op de gelijkvloerse verdieping, met uitzondering van de toegang tot de bovenliggende appartementen, wordt geschilderd in een donkergrijze kleur. Ook de bestaande witte luifel wordt donkergrijs geschilderd. Het is onduidelijk of de nieuwe poort ter hoogte van de linker perceelsgrens ook wordt voorzien in een donkergrijze kleur. In functie van harmonie wordt dit opgelegd als voorwaarde voor vergunning.
De donkerblauwe invulelementen onder de ramen op de 1ste verdieping worden geschilderd in een kleur die aansluit bij de bestaande zandstenen gevelelementen. Daarnaast wordt ook de ondoorzichtige bestickering op de beglazing van de gelijkvloerse verdieping verwijderd waardoor er terug visueel contact mogelijk is tussen de straat en de achterliggende winkelruimte, dit wordt gunstig beoordeeld.
De bestaande publiciteit aan het Wim Saerensplein, bestaande uit enkele gevellogo’s en een aantal vlaggen op de luifel, wordt verwijderd. In het gevelvlak en bovenop de luifel worden twee nieuwe gevellogo’s voorzien bestaande uit losse letters in een gele kleur die inwendig verlicht worden. De luifelconstructie wordt geaccentueerd met een gele LED-verlichtingslijn. Ter hoogte van de linker perceelsgrens worden twee gele informatieborden voorzien in het gevelvlak.
In de voortuinzone aan het Wim Saerensplein wordt de hoogspanningscabine afgewerkt met lichtkleurige crepi. In de beschrijvende nota bij de aanvraag staat dat de kelder het niet toelaat daar een nieuwe voorziening te plaatsen en dat deze daarom tegen de gevel wordt voorzien. Conform artikel 6 van de bouwcode moeten nieuwe constructies zodanig ontworpen worden dat ze qua vorm, grootte, materiaalkeuze, plaatsing en kleur afgestemd zijn op de architectuur van de totale constructie als op de omgeving. Zowel het hoofdgebouw als de omgeving worden gekenmerkt door gevels in baksteen. Als voorwaarde voor vergunning wordt daarom opgelegd dat de hoogspanningscabine dient uitgevoerd te worden in gevelmetselwerk in dezelfde kleur als de gevelsteen van het hoofdgebouw. De toegangsdeur dient voorzien te worden in dezelfde donkergrijze kleur als het gelijkvloerse buitenschrijnwerk van de supermarkt.
Ook de voorgevel in de Tweegezusterslaan wordt in voorliggende aanvraag gewijzigd. De bestaande witte rolpoort wordt vervangen door een dubbele deur in donkergrijs buitenschrijnwerk. Boven het nieuwe buitenschrijnwerk wordt een geel informatiebord voorzien in het gevelvlak.
De geplande gevelwijzigingen en publiciteitsinrichtingen zijn verder in overeenstemming met de stedelijke context van het perceel.
Mobiliteitsimpact
Toetsing parkeerbehoefte
Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeerparagraaf is niet van toepassing aangezien de inhoud van de aanvraag geen impact heeft op de parkeerbehoefte.
Fietsvoorzieningen
Voor deze aanvraag werd het advies ingewonnen van de stedelijke dienst Stadsontwikkeling / Mobiliteit. Dit advies laat zich als volgt samenvatten:
“In de nota over de mobiliteitseffecten wordt meegegeven dat de klanten en het personeel voornamelijk met de fiets en te voet komen maar er zijn geen fietsparkeerplaatsen en fietsstalplaatsen voorzien op het plan. Het is nodig om voor het personeel een tiental fietsstalplaatsen te voorzien die overdekt en afsluitbaar zijn. Voor de klanten zijn eveneens minstens tien fietsparkeerplaatsen nodig dichtbij de in/uitgang.”
Het voorzien van minstens tien inpandige en afsluitbare fietsstalplaatsen voor het personeel en het voorzien van minstens tien fietsparkeerplaatsen voor de klanten nabij de in/uitgang, wordt opgelegd als voorwaarde voor vergunning.
Laden en lossen
In de Tweegezusterslaan is een laad- en loszone voorzien op de straat. Laden en lossen is er toegelaten van maandag tot en met zaterdag van 9.00 uur tot 18.00 uur.
Zowel aan de gevel in de Tweegezusterslaan als aan de gevel aan het Wim Saerensplein worden er blijkbaar borden voor “laden en lossen” voorzien. Het is echter niet duidelijk of er ook een laad- en losbeweging zal plaatsvinden aan het Wim Saerensplein omdat de aanvraag verder geen informatie aanlevert (over waar, wanneer en hoe dit georganiseerd wordt). De dienst Stadsontwikkeling/Mobiliteit kon hierover dan ook geen advies uitbrengen. Het laden en lossen aan het Wim Saerensplein wordt bijgevolg uitgesloten uit de vergunning.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Mits het naleven van de gestelde voorwaarden voldoet de supermarkt aan de actuele eisen wat betreft hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
De ingedeelde inrichtingen of activiteiten zijn louter en alleen in de derde klasse ingedeeld, de exploitatie ervan is dus meldingsplichtig.
Er wordt voldaan aan artikel 5.4.3, §3 van het DABM betreffende verbods- en afstandsregels.
De gemelde exploitatie is meldingsplichtig en niet verboden.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
2. de hoogspanningscabine dient uitgevoerd te worden in een gevelsteen met dezelfde kleur als de gevelsteen van het hoofdgebouw; de toegangsdeur van de hoogspanningscabine dient uitgevoerd te worden in dezelfde donkergrijze kleur als het gelijkvloerse buitenschrijnwerk;
3. de vernieuwde poort in de gevel aan het Wim Saerensplein ter hoogte van de linker perceelsgrens, dient uitgevoerd te worden in dezelfde donkergrijze kleur als het gelijkvloerse buitenschrijnwerk;
4. er moeten minstens 10 inpandige en afsluitbare fietsstalplaatsen voorzien worden voor personeel;
5. er dienen minstens 10 fietsparkeerplaatsen voorzien te worden voor de klanten nabij de in/uitgang van de winkel.
Uitsluitingen
6. het laden en lossen aan het Wim Saerensplein.
Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Mits voldaan wordt aan de algemene en sectorale voorwaarden, is deze aanvraag in overeenstemming met de Vlarem wetgeving. Vanuit milieutechnisch oogpunt wordt positief advies gegeven de vergunning te verlenen voor onbepaalde duur.
Geadviseerde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Geadviseerd voor |
12.2.1 | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | 1x 400 kVA |
16.3.2.a | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 101,10 kW |
17.4 | opslagplaatsen voor gevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, in verpakkingen met een inhoudsvermogen van maximaal 30 liter of 30 kg, voor zover de maximale opslag begrepen is tussen 50 kg of 50 liter en 5.000 kg of 5.000 liter; | 176 liter |
45.4.e.1 | opslagplaatsen voor producten van dierlijke oorsprong met uitzondering van de producten vermeld in rubriek 48, van 1 ton tot en met 50 ton. | 12 ton |
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 19 augustus 2020 |
Volledig en ontvankelijk | 11 september 2020 |
Start openbaar onderzoek | geen |
Einde openbaar onderzoek | geen |
Gemeenteraad voor wegenwerken | geen |
Uiterste beslissingsdatum | 10 november 2020 |
Verslag GOA | 23 oktober 2020 |
naam GOA | Katrine Leemans en Bieke Geypens |
Er zijn geen aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, die om hun standpunt gevraagd moesten worden.
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van 1e ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
2. de hoogspanningscabine dient uitgevoerd te worden in een gevelsteen met dezelfde kleur als de gevelsteen van het hoofdgebouw; de toegangsdeur van de hoogspanningscabine dient uitgevoerd te worden in dezelfde donkergrijze kleur als het gelijkvloerse buitenschrijnwerk;
3. de vernieuwde poort in de gevel aan het Wim Saerensplein ter hoogte van de linker perceelsgrens, dient uitgevoerd te worden in dezelfde donkergrijze kleur als het gelijkvloerse buitenschrijnwerk;
4. er moeten minstens 10 inpandige en afsluitbare fietsstalplaatsen voorzien worden voor personeel;
5. er dienen minstens 10 fietsparkeerplaatsen voorzien te worden voor de klanten nabij de in/uitgang van de winkel.
Uitsluitingen
6. het laden en lossen aan het Wim Saerensplein.
Brandweervoorwaarden
de brandweervoorwaarden uit het verslag met kenmerk BW/LHO/2020/G.00872.DE.0002, die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Het college beslist de plannen waarvan overzicht als bijlage bij dit besluit gevoegd, goed te keuren.
De vergunning omvat thans volgende rubrieken:
Rubriek | Omschrijving | Gecoördineerd |
12.2.1 | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | 1x 400 kVA |
16.3.2.a | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 101,10 kW |
17.4 | opslagplaatsen voor gevaarlijke vloeistoffen en vaste stoffen, met uitzondering van deze vermeld onder rubriek 48, in verpakkingen met een inhoudsvermogen van maximaal 30 liter of 30 kg, voor zover de maximale opslag begrepen is tussen 50 kg of 50 liter en 5.000 kg of 5.000 liter; | 176 liter |
45.4.e.1 | opslagplaatsen voor producten van dierlijke oorsprong met uitzondering van de producten vermeld in rubriek 48, van 1 ton tot en met 50 ton. | 12 ton |
Het college beslist dat de omgevingsvergunning ingaat op 30 oktober 2020 voor onbepaalde duur.