Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
De geschiktheid van de inschrijver wordt per perceel beoordeeld aan de hand van minstens drie relevante referenties van een gelijkaardige opdracht uitgevoerd in de laatste drie jaar.
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
Voor perceel 1, 2 en 10:
Voor perceel 3 en 4
Voor perceel 5
Voor perceel 6, 7, 8 en 9
In toepassing van artikel 89, §1, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het een opdracht voor sociale en andere specifieke diensten opgesomd in bijlage III betreft.
In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
Het EcoHuis is het publiekscentrum van de stad Antwerpen voor alles rond milieu, energie en klimaat. Sinds kort kunnen burgers op deze locatie ook terecht voor de adviesverlening van het woonkantoor en de distributienetbeheerder Fluvius. Door het aanbod te integreren in de dienstverlening op het EcoHuis, heeft het publiek voortaan toegang tot een vollediger pakket van diensten die met wonen, verbouwen en duurzame energie te maken hebben. Het EcoHuis heeft een expo ‘minder grijs, meer groen’, een adviescentrum rond vergroening, een zadenbib en een ecologische demotuin en demo daktuin. Dit bevat allemaal onderwerpen die meer inzicht moeten geven in het aanpassen van de stad aan de klimaatverandering. Maar er wordt ook advies gegeven over duurzaam bouwen en wonen en klimaatadaptatie, met een focus op premies, leningen en de energie- en waterfactuur. Daarmee toont het EcoHuis welke ingrepen bezoekers kunnen uitvoeren om hun uitstoot nog verder te verlagen.
Het EcoHuis voorziet een brede en gevarieerde ondersteuning om gedragsverandering en investeringen bij burgers, scholen en andere organisaties te stimuleren. Daarom organiseert zij naast de adviesverlening en expo ook laagdrempelige workshops, infosessies en begeleiding om iedereen zo veel mogelijk te informeren en sensibiliseren. Door een pool aan te leggen waarin verschillende dienstverleners een kwalitatief aanbod verzorgen, waaruit kan gekozen worden afhankelijk van de noodzaak en doelgroep, wordt er beter tegemoet gekomen aan deze vraag. De pool bevat verschillende onderwerpen betreffende het uitwerken en geven van doelgerichte workshops, infosessies en begeleiding/advies op maat rond de thema’s ecologisch (ver)bouwen, groen wonen, klimaatmitigatie en -adaptatie en workshops ecoscholen/kinderopvang.
De opdracht is opgedeeld in volgende percelen:
In het verleden werd hiervoor de raamovereenkomst GAC/2016/3882 afgesloten, die afloopt op 31/12/2020.
Om de continuïteit van de dienstverlening te vrijwaren wenst het Ecohuis hiervoor een nieuwe raamovereenkomst af te sluiten. De aanbestedende overheid heeft de huidige behoefte in kaart gebracht en nieuwe percelen toegevoegd.
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om deze opdracht via een vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2019_00943 uit te schrijven.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2019_00943 voor het afsluiten van een raamovereenkomst workshops, infosessies, advies en begeleiding rond klimaatbewust en klimaatrobuust verbouwen, wonen, leven en leren goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Voor alle percelen
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst workshops, infosessies, advies en begeleiding rond klimaatbewust en klimaatrobuust verbouwen, wonen, leven en leren |
- |
budgetplaats: 5152500000 |
met orderbons |
- |
budgetplaats: 5152500000 |
met orderbons |