Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.
Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):
Het mediabureau Mediabrands Belgium nv heeft pas op 26 juni 2020 een offerte doorgestuurd voor print advertenties voor de winkelzondagen in het kader van de zomercampagne.
Hierdoor dient er een correctiebestelling te worden opgemaakt omdat de eerste advertentie verschenen is op 30 juni 2020.
Door de nieuwe maatregelen in kader van de verspreiding van het coronavirus werd de campagne op 28 juli 2020 stopgezet en zal het overblijvende deel van het budget later ingezet worden.
De Zomercampagne 2020 is een informerende wervingscampagne om het bestaande zomeraanbod in de kijker te zetten.
Zo worden hoofdzakelijk locals, die denken hun stad erg goed te kennen, aangezet om verder kijken dan de vertrouwde plekken die ze meestal bezoeken met hun gezin, vrienden of familie tijdens de zomermaanden.
Boodschap: (Her-)ontdek de stad tijdens de zomer, want de stad Antwerpen heeft veel meer in huis dan je denkt.
De campagne heeft als doelstelling:
mensen zin geven om hun gewoontes te doorbreken;
actief op onderzoek uitgaan tijdens de zomermaanden;
en de stad Antwerpen met een frisse blik bekijken en (opnieuw) ontdekken.
De kerndoelgroep zijn alle locals: iedereen die op zeer regelmatige basis in de stad Antwerpen verblijven omdat ze er wonen, studeren, werken en/of ondernemen. Daarnaast wordt naar niet-locals ook gecommuniceerd: bezoekers afkomstig uit Vlaanderen, Wallonië, Nederland en Duitsland.
De campagne loopt van half juni tot eind augustus 2020. De winkelzondagen die in deze periode vallen moeten binnen de campagne opgenomen worden.
Door de nieuwe maatregelen in kader van de verspreiding van het coronavirus werd de campagne op 28 juli 2020 echter stopgezet.
Op 18 mei 2020 (jaarnummer 288) keurt de gemeenteraad het deel van aanpassing 1 van het meerjarenplan 2020-2025, zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn, goed.
De campagne Zomer 2020 is een releaseproject voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De totale campagne wordt begroot op 300.000,00 EUR inclusief btw. Het budget voor winkelzondagen bedraagt 15.000,00 EUR inclusief btw. Dit budget komt van Retail en Horeca (functiegebied 2LWS010303A00000, budgetplaats 5311500000 , budgetpositie 6141) van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De vastlegging voor de correctiebestelbon bedraagt 15.536,5 EUR inclusief btw.
De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).
Het college keurt de correctiebestelling 4105050858 goed voor een bedrag van 15.536,50 EUR inclusief btw aan Mediabrands Belgium nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, ondernemingsnummer 0430415229, rekeningnummer: BE60310059537070, voor de aankoop van print advertenties voor winkelzondagen binnen de campagne Zomer 2020.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
MEDIABRANDS BELGIUM NV | 15.536,50 EUR | budgetplaats: 5311500000 | 4105050858 |