Terug
Gepubliceerd op 10/08/2020

2020_CBS_06689 - Correctiebestelling - Campagne Zomer locals winkelzondagen - Vastlegging krediet - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/08/2020 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Anne Baré, Waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur; Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Anne Baré, Waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_06689 - Correctiebestelling - Campagne Zomer locals winkelzondagen - Vastlegging krediet - Goedkeuring 2020_CBS_06689 - Correctiebestelling - Campagne Zomer locals winkelzondagen - Vastlegging krediet - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56 §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Argumentatie

Dienstnota bestellen en betalen stad, districten en OCMW van 17/12/2018.

Met het collegebesluit van 23 november 2018 (jaarnummer 10339) werden de principes bestellen en goedkeuren voor de stad aangepast.
Het college keurde onder meer goed om  – met ingang van 1 januari 2019 – de bevoegdheid tot het goedkeuren van correctiebestellingen en te betalen bedragen namens de stad Antwerpen als volgt te regelen (bedragen exclusief btw):

  • Uitgaven exploitatie en investering, < 5.500,00 EUR: goedkeuring door de algemeen directeur na decentraal visum:
    • de algemeen directeur kan bovengenoemde bevoegdheden delegeren aan personeelsleden van de administratie van de stad Antwerpen en OCMW Antwerpen;
    • de medewerker aan wie de bevoegdheid tot goedkeuren gedelegeerd wordt, kan te allen tijde beslissen om een bepaalde correctiebestelling voor te leggen aan een hoger orgaan voor expliciete goedkeuring.
  • Uitgaven exploitatie en investering, > 5.500,00 EUR: goedkeuring door het college na centraal visum.

Het mediabureau Mediabrands Belgium nv heeft pas op 26 juni 2020 een offerte doorgestuurd voor print advertenties voor de winkelzondagen in het kader van de zomercampagne.
Hierdoor dient er een correctiebestelling te worden opgemaakt omdat de eerste advertentie verschenen is op 30 juni 2020.

Door de nieuwe maatregelen in kader van de verspreiding van het coronavirus werd de campagne op 28 juli 2020 stopgezet en zal het overblijvende deel van het budget later ingezet worden.

Aanleiding en context

De Zomercampagne 2020 is een informerende wervingscampagne om het bestaande zomeraanbod in de kijker te zetten.

Zo worden hoofdzakelijk locals, die denken hun stad erg goed te kennen, aangezet om verder kijken dan de vertrouwde plekken die ze meestal bezoeken met hun gezin, vrienden of familie tijdens de zomermaanden.

Boodschap: (Her-)ontdek de stad tijdens de zomer, want de stad Antwerpen heeft veel meer in huis dan je denkt.

De campagne heeft als doelstelling:

  • mensen zin geven om hun gewoontes te doorbreken;

  • actief op onderzoek uitgaan tijdens de zomermaanden;

  • en de stad Antwerpen met een frisse blik bekijken en (opnieuw) ontdekken.

De kerndoelgroep zijn alle locals: iedereen die op zeer regelmatige basis in de stad Antwerpen verblijven omdat ze er wonen, studeren, werken en/of ondernemen. Daarnaast wordt naar niet-locals ook gecommuniceerd: bezoekers afkomstig uit Vlaanderen, Wallonië, Nederland en Duitsland.

De campagne loopt van half juni tot eind augustus 2020. De winkelzondagen die in deze periode vallen moeten binnen de campagne opgenomen worden.

Door de nieuwe maatregelen in kader van de verspreiding van het coronavirus werd de campagne op 28 juli 2020 echter stopgezet.

Op 18 mei 2020 (jaarnummer 288) keurt de gemeenteraad  het deel van aanpassing 1 van het meerjarenplan 2020-2025, zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn, goed.

Algemene financiële opmerkingen

De campagne Zomer 2020 is een releaseproject voor de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De totale campagne wordt begroot op 300.000,00 EUR inclusief btw. Het budget voor winkelzondagen bedraagt 15.000,00 EUR inclusief btw. Dit budget komt van Retail en Horeca (functiegebied 2LWS010303A00000, budgetplaats 5311500000 , budgetpositie  6141) van de bedrijfseenheid Ondernemen en Stadsmarketing. De vastlegging voor de correctiebestelbon bedraagt 15.536,5 EUR inclusief btw.

De aankoop van het mediaplan gebeurt via het raamcontract met Mediabrands Belgium nv, goedgekeurd in collegezitting van 26 januari 2018 (jaarnummer 696).

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt de correctiebestelling 4105050858 goed voor een bedrag van 15.536,50 EUR inclusief btw aan Mediabrands Belgium  nv, Ildefonse Vandammestraat 5/7D, 1560 Hoeilaart, ondernemingsnummer 0430415229, rekeningnummer: BE60310059537070, voor de aankoop van print advertenties voor winkelzondagen binnen de campagne Zomer 2020.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving

Bedrag

Boekingsadres

Bestelbon

MEDIABRANDS BELGIUM NV
ILDEFONSE VANDAMMESTRAAT 5/7D
1560 HOEILAART

OND: NBE0430415229
IBAN: BE60310059537070

15.536,50 EUR

budgetplaats: 5311500000
budgetpositie: 6141
functiegebied: 2LWS010303A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: INTERN
begrotingsprogramma: 2SA060500
budgetperiode: 2000

4105050858