Terug
Gepubliceerd op 10/08/2020

2020_CBS_06653 - Bestek GAC_2019_00940 - Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en onderhouden van AED toestellen - Bestek en procedure - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 07/08/2020 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Anne Baré, Waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur; Glenn Verspeet, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Anne Baré, Waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_06653 - Bestek GAC_2019_00940 - Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en onderhouden van AED toestellen - Bestek en procedure - Goedkeuring 2020_CBS_06653 - Bestek GAC_2019_00940 - Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en onderhouden van AED toestellen - Bestek en procedure - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

De inschrijver dient aan te tonen dat hij voldoende bekwaam is om deze opdracht tot een goed einde te brengen. De geschiktheid van de kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van minimum 2 referenties met betrekking tot gelijkaardige opdrachten. De opdrachten waarop de voormelde referenties betrekking hebben, werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar, en betreffen telkens een levering van minstens 20 identieke AED toestellen.

De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

  1. Prijs op een totaal van 90 punten.
  2. Opleiding op een totaal van 10 punten.

Juridische grond

In toepassing van artikel 35, eerste lid, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij openbare procedure.

In toepassing van artikel 36, §4 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, kan de aanbestedende overheid de in artikel 36, §1, tweede lid bepaalde termijn van ten minste 35 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.

In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

Aanleiding en context

Stad Antwerpen wil de komende jaren het aantal locaties waar een AED toestel beschikbaar is, uitbreiden. Zowel voor de nieuwe als voor de reeds eerder geplaatste toestellen wil men bovendien een onderhoudscontract afsluiten.

De huidige raamovereenkomst, bestek GAC_2016_3817, eindigt op 31 december 2020.

Algemene financiële opmerkingen

Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

Deze overeenkomst voorziet in de aankoop van AED toestellen. Deze kosten worden afgerekend op investeringskredieten. Naast de aankoop van AED toestellen wordt ook in een onderhoudscontract tem 31/12/2024 voorzien. Deze uitgaven worden verrekend op exploitatiekredieten.

Beleidsdoelstellingen

7 - Bruisende stad
2BRS05 - Sport
2BRS0501 - Sporthoofdstad Vlaanderen
2BRS050101 - Onderhoud en toegankelijkheid sportinfrastructuur

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt  bestek GAC_2019_00940 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en onderhouden van AED toestellen goed en keurt eveneens goed dat:

  • hiervoor een openbare procedure wordt uitgeschreven (met Europese bekendmaking);
  • de stad voor deze opdracht optreedt als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen.

Artikel 2

De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en onderhouden van AED toestellen (leveren en eventueel plaatsen)
  budgetplaats: 5113500000 
budgetpositie: 230
functiegebied: 2BRS050101A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: intern
begrotingsprogramma: 2SA070742 
budgetperiode: 2100, 2200, 2300, 2400 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad 
met orderbons
Raamovereenkomst voor het leveren, plaatsen en onderhouden van AED toestellen (onderhoud)


budgetplaats: 5114000000
budgetpositie: 6103
functiegebied: 2BRS050101A00000
subsidie: SUB_NR
fonds: intern
begrotingsprogramma: 2SA070742
budgetperiode: 2100, 2200, 2300, 2400 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad
met orderbons



Bijlagen

  • 00940_20200319_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
  • 00940_inventaris2.xls
  • 00940_20200730_openbare procedure bestek.pdf