Terug
Gepubliceerd op 13/07/2020

2020_CBS_05981 - Bestek GAC_2019_00938 - Raamovereenkomst voor het leveren van kantoorbenodigdheden en nevenproducten, met stockbeheer - Selectie en bestek - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 10/07/2020 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Karin De Craecker, waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Claude Marinower, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Karin De Craecker, waarnemend algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_05981 - Bestek GAC_2019_00938 - Raamovereenkomst voor het leveren van kantoorbenodigdheden en nevenproducten, met stockbeheer - Selectie en bestek - Goedkeuring 2020_CBS_05981 - Bestek GAC_2019_00938 - Raamovereenkomst voor het leveren van kantoorbenodigdheden en nevenproducten, met stockbeheer - Selectie en bestek - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Selectie

Artikel 56, §3, 4° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.

Bestek

Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.

Argumentatie

    Selectie

    Er werd een gemotiveerd selectieverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd. Inzake de kwalitatieve selectie werd de volgende  inschrijver uitgesloten: Onzea drukkerij - papierhandel: de kandidaat beantwoordt niet volledig aan de selectiecriteria, aangezien er geen referentie werd voorgelegd van een kastensysteem (met stockbeheer).

      Bestek

      De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:

      1. Prijs op een totaal van 40 punten.
      2. Kwaliteit, duurzaamheid en circulaire economie op een totaal van 15 punten.
      3. Dienstverlening en uitgebreidheid van de catalogus op een totaal van 30 punten.
      4. MVO en transport op een totaal van 15 punten.

      Juridische grond

      Selectie

      In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in  voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.

      Bestek

      In toepassing van artikel 38, §3, derde lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 38, §3, derde lid bepaalde termijn van ten minste 30 dagen voor ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7, bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.

      In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.

      In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.

      Aanleiding en context

      Voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van kantoorbenodigdheden en nevenproducten, met stockbeheer werd mededingingsprocedure met onderhandeling GAC_2019_00938 uitgeschreven. De aanvragen tot deelneming werden op 3 maart 2020 geopend.

      De namen van de kandidaten worden vertrouwelijk gehouden tot aan de gunning van de opdracht, teneinde te vermijden dat afspraken tussen de ondernemingen onderling de normale mededingingsvoorwaarden kunnen vertekenen.

      Algemene financiële opmerkingen

      Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.

      Beleidsdoelstellingen

      5 - Woonstad
      2WNS04 - Stads- en buurtonderhoud
      2WNS0401 - Reguliere taken stads- en buurtonderhoud
      2WNS040108 - Reguliere werking stadsbeheer algemeen

      Besluit

      Het college van burgemeester en schepenen beslist:

      Artikel 1

      Het college keurt de selectie van de kandidaten goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van kantoorbenodigdheden en nevenproducten, met stockbeheer, op basis van selectieleidraad GAC_2019_00938.

      Artikel 2

      Het college keurt bestek GAC_2019_00938 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het leveren van kantoorbenodigdheden en nevenproducten, met stockbeheer goed.

      Artikel 3

      De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:

      Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon
      Raamovereenkomst voor het leveren van kantoorbenodigdheden en nevenproducten, met stockbeheer   budgetplaats: divers
      budgetpositie: 6141
      functiegebied: divers
      subsidie: SUB_NR
      fonds: intern
      begrotingsprogramma: divers
      budgetperiode: 2000
      met orderbons
      Raamovereenkomst voor het leveren van kantoorbenodigdheden en nevenproducten, met stockbeheer

      budgetplaats: divers
      budgetpositie: 6141
      functiegebied: divers
      subsidie: SUB_NR
      fonds: intern
      begrotingsprogramma: divers
      budgetperiode: 2100, 2200, 2300 en 2400 mits goedkeuring van de eerstvolgende aanpassing van het meerjarenplan door college en gemeenteraad
      met orderbons



      Bijlagen

      • BIJLAGE_Inlichtingen_milieucriteria_labels_aanpassingen2020.pdf
      • 00938_20200625_Bijkomende bijlagen_toelichtingen.pdf
      • Bijlage_Tabel_transport.docx
      • afnames op afroep 2018_2019.xlsx
      • afnames kasten 2018_2019.xlsx
      • bestek_def.pdf
      • 00938_Inventaris.xls
      • 00938_kasten.xlsx