Conform artikel 24 en 42 van het Omgevingsvergunningsdecreet heeft het college of de gemeentelijke omgevingsambtenaar de bevoegdheid advies uit te brengen voor de vergunningsaanvragen op haar grondgebied waarvoor de deputatie, de Vlaamse regering of de gewestelijke omgevingsambtenaar de bevoegde overheid is, tenzij:
1. de aanvraag ingediend is door het betrokken college;
2. de aanvraag louter betrekking heeft op mobiele of verplaatsbare ingedeelde inrichtingen of activiteiten.
Het college heeft op 17 november 2017 (jaarnummer 2017_CBS_08858) beslist om de adviesbevoegdheid op te nemen.
Er werd bij de deputatie een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend. De aanvraag wordt behandeld volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
De deputatie verzoekt het college of de gemeentelijke omgevingsambtenaar om:
- een openbaar onderzoek te houden;
- advies uit te brengen.
Projectnummer: | OMV_2020049597 |
Gegevens van de aanvrager: | zie exploitant |
Gegevens van de exploitant: | NV FABRICOM met als contactadres Simon Bolivarlaan 34 te 1000 Brussel en de heer Peter Scheirs met als contactadres Simon Bolivarlaan 34 te 1130 Brussel |
Ligging van het project: | Leo Bosschartlaan 1 te 2660 Hoboken (Antwerpen) |
Kadastrale gegevens: | afdeling 37 sectie C nrs. 10/3 , 10/2 H, 10A3 en 10Z2 |
Inrichtingsnummer: | 20200323-0037 (Leo Bosschartlaan 1, Hoboken) |
Vergunningsplichten: | Stedenbouwkundige handelingen, Exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | Verandering en uitbreiding van een metaalbewerkend bedrijf |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
- 10/04/2020: gedeeltelijke vergunning (2020427) voor het aanleggen van een oprit naar een parking en kantoorgebouw;
- 25/03/2016: gedeeltelijke vergunning (20152998) voor het afbreken van de boogloodsen, weigering voor het bouwen van een kantoorgebouw;
- 30/12/2015: vergunning (20152546) voor het uitbreiden van een bestaande loskade langsheen de Scheldeoever;
- 08/08/2014: vergunning (20141158) voor het dempen van een droogdok;
- 28/06/2013: vergunning (20132358) voor het herbouwen van een sociaal gebouw met voorzieningen voor eet- en kleedruimte;
- 14/07/2011: vergunning (2011478) voor het verbouwen van een 300 ton loods;
- 10/10/2008: vergunning (20083439 voor het slopen van 3 losstaande gebouwen;
- 10/02/2006: vergunning (20053658) voor het plaatsen van een in- en uitrijpoort;
- 21/11/2003: vergunning (20032436) voor het bouwen van een industriehal;
- 03/10/2013: milieuvergunning klasse 1 (292091) voor een metaalverwerkend bedrijf;
- 29/09/2016: welstandscommissie .
Vergunde/vergund geachte toestand
- boogloodsen
Huidige toestand
- vaststelling (ID: 83591) van titel IOE-website als bouwkundig erfgoed Scheepstimmerwerven;
- boogloodsen
- buitenaanleg:
Gewenste toestand
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking:
- buitenaanleg:
Inhoud van de aanvraag
- bouwen van een magazijn;
- realiseren van verharding;
- uitvoeren van een reliëfwijziging.
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Voorgeschiedenis
Op 3 oktober 2013 verleende de deputatie een vergunning aan Cofely Fabricom nv voor het verder exploiteren van een metaalbewerkend bedrijf (kenmerk MLAV1/2013-121). De vergunning is geldig tot 3 oktober 2033.
Inhoud van de aanvraag
De vergunning wordt aangepast als gevolg van de bouw van een nieuw magazijn op de site. De vergunde toestand wordt daarnaast geactualiseerd.
Aangevraagde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Gevraagd voor |
12.2.1° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | Vervangen van 7 transfo’s (2 x 150 kVA, 2 x 315 kVA, 2 x 400 kVA, 1 x 1.000 kVA) door 1 x 500 kVA |
15.1.2° | al dan niet overdekte ruimte voor het stallen van meer dan 25 motorvoertuigen of aanhangwagens, die geen personenwagens, bromfietsen, motorfietsen of spoorvoertuigen zijn; | 30,00 voertuigen |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | -35,80 kW |
17.1.1.1° | opslagplaatsen voor gevaarlijke aërosolen met een gezamenlijke netto inhoud van 300 liter tot en met 3.000 liter; | 300,00 liter |
17.1.2.1.3° | opslagplaatsen voor gevaarlijke gassen in verplaatsbare recipiënten met een gezamenlijk waterinhoudsvermogen van meer dan 10.000 liter; | 2.000,00 liter |
17.3.2.1.1.2° | opslagplaatsen voor ontvlambare vloeistoffen (gevarenpictogram GHS02) van gevarencategorie 3 (gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen) met een vlampunt lager dan of gelijk aan 55°C en gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 20 ton tot en met 500 ton; | -9,00 ton |
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
AQUAFIN NV | 29 mei 2020 | 12 juni 2020 | Ongunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen |
ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie | 29 mei 2020 | 15 juni 2020 |
stadsontwikkeling/ mobiliteit | 29 mei 2020 | 3 juni 2020 |
stadsontwikkeling/ onroerend erfgoed/ monumentenzorg | 29 mei 2020 | Geen advies ontvangen bij opmaak van dit verslag |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een industriegebied. Deze zijn bestemd voor de vestiging van industriële of ambachtelijke bedrijven. Ze omvatten een bufferzone. Voor zover zulks in verband met de veiligheid en de goede werking van het bedrijf noodzakelijk is, kunnen ze mede de huisvesting van het bewakingspersoneel omvatten. Tevens worden in deze gebieden complementaire dienstverlenende bedrijven ten behoeve van de andere industriële bedrijven toegelaten, namelijk: bankagentschappen, benzinestations, transportbedrijven, collectieve restaurants, opslagplaatsen van goederen bestemd voor nationale of internationale verkoop. (Artikel 7 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van de bouwcode.
Sectorale regelgeving
- Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)
De aanvraag valt niet onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.
- Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)
- BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen is niet van toepassing op de aanvraag.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
De aanvraag betreft de bouw van een magazijn met aanhorigheden als ondersteunde functies voor de bedrijfsactiviteiten van een bestaand vergund bedrijf. Het bouwwerk past in de industriële omgeving en maakt er functioneel deel van uit.
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
De afbraak van de bestaande boogloodsen werd in 2016 vergund. De afbraak werd evenwel niet uitgevoerd, waardoor deze vergunning is vervallen. Uit de plannen van voorliggende aanvraag blijkt dat in het kader van de gevraagde werken de aanwezige boogloodsen gesloopt worden. Evenwel bevat het dossier geen sloopopvolgingsplan, hetgeen vereist is om de afbraak van de loodsen te kunnen vergunnen. Gelet op de eerder verleende vergunning voor de afbraak van deze loodsen kan een gunstig advies worden verleend, mits toevoeging van het vereiste sloopopvolgingsplan.
Het nieuwe magazijn heeft een terreininname van 3.528 m² en een bouwhoogte van 11,65 meter. Binnen het volume van het magazijn zijn op 2 plaatsen extra verdiepingsvloeren aangebracht ten behoeve van de ondersteunende functies. De oppervlakte en de bouwhoogte van het magazijn zijn verenigbaar met andere constructies binnen het industriegebied.
Ten noordoosten van de nieuwe constructie wordt een nieuwe verharding in waterdoorlatende klinkers met een oppervlakte van 10.000 m² voorzien bovenop de bestaande verharding. In de beschrijvende nota wordt aangegeven dat deze verharding niet onder de hemelwaterverordening valt omwille van de waterdoorlatendheid. Aquafin merkt op in haar advies dat de funderingslaag onder de waterdoorlatende verharding ook in waterdoorlatend materiaal moet aangelegd worden. Centraal in oppervlakte van de verharding wordt een infiltratievoorziening aangelegd. Aquafin merkt op in haar hydraulisch advies dat de infiltratieoppervlakte en het infiltratievolume van de infiltratievoorziening te klein gedimensioneerd zijn. Bovendien dient de helft van de oppervlakte van het groendak mee in rekening te worden gebracht, wat ook niet gebeurd is. Aquafin suggereert bovendien om de infiltratievoorziening aan te leggen als een open bekken, zoals infiltratiekom of een wadi.
Visueel-vormelijke elementen
Het gebouw wordt opgericht volgens een betonnen constructie ingevuld met betonnen gevelpanelen. Het schrijnwerk wordt uitgevoerd in aluminium ingevuld met lichtdoorlatende panelen. De aanvraag is visueel verenigbaar met het industrieterrein waarin het is gelegen.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Het goed is gelegen nabij de wijken Moretusburg of Hertogvelden, waar er mogelijk verontreiniging is door zware metalen. Gelieve dan ook rekening te houden met de gebruiksadviezen, die u achteraan de vergunning terugvindt.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat een bouwaanvraag in vele gevallen een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, dient het parkeren maximaal op eigen terrein te worden voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeernormen uit de bouwcode artikel 30 (tabel) goedgekeurd door het college op 25 oktober 2014 en herzien op 1 maart 2018 vormen de facto de algemene beleidslijn voor bouwen, verbouwen, vermeerderen van wooneenheden en functiewijzigingen. Wie niet op eigen terrein voorziet in de werkelijke parkeerbehoefte, dient hiervoor een compensatie te betalen.
Voorliggende aanvraag genereert een werkelijke parkeerbehoefte van 60 parkeerplaatsen voor personenwagens, 4 plaatsen voor vrachtwagens en 10 plaatsen voor bestelwagens.
De parkeerbehoefte wordt bepaald op de uitbreiding en of functiewijziging.
Fabricom voorziet naast het kantoorgebouw en de parking die meest recent vergund zijn een nieuw magazijn met aanhorigheden (refter, kleedkamers, kantoorruimte ten behoeve van het magazijn).
Uit de beschrijvende nota kunnen we afleiden dat er een 40-tal mensen werkzaam zullen zijn op het kantoor en 80 mensen in het magazijn. In totaal dus 120 personeelsleden voor dit gebouw. Bij een modale verdeling van het woon-werkverkeer van 50% van de werknemers die met de wagen komt (Modal Split 50%/50%) is er een parkeerbehoefte van 60 parkeerplaatsen.
Voor het magazijn zijn enkele dienstwagens nodig die een plaats naast het nieuwe gebouw krijgen. Het gaat hier om 4 vrachtwagens en 10 bestelwagens die op het terrein geparkeerd moeten kunnen worden.
|
De plannen voorzien in 14 nuttige plaatsen voor dienstvoertuigen. Het aantal nuttige autostaanplaatsen voor personeel en bezoekers is 0, maar het aantal plaatsen dat het bedrijf ter beschikking heeft is ruim voldoende (vergunningsaanvraag 20152998).
In de vorige vergunningsaanvraag in 2015 werd er voor het kantoorgebouw een grote parking voorzien. In deze aanvraag wordt zelf geen parking voorzien, maar kijken we terug naar die grote parking die deze behoefte kan opvangen. De behoefte is 60 parkeerplaatsen en er zijn nog ruim plaatsen beschikbaar op de parking.
Ten behoeve van het wagenpark van het bedrijf worden in deze vergunningsaanvraag ook nog 4 parkeerplaatsen voor vrachtwagens en 10 plaatsen voor bestelwagens voorzien bij de buitenaanleg. Het aantal nuttige plaatsen voor dienstvoertuigen is 14.
|
Het advies van de stedelijke dienst mobiliteit omvat ook volgende elementen:
De parking en het nieuwe gebouw zijn bereikbaar via een nieuw vergunde toegangsweg (vergunning 2020427) vanaf de Adolf Greinerstraat.
De fietsparkeerbehoefte voor de 120 mensen die werkzaam gaan zijn in het nieuwe gebouw bedraagt 120 x 1/3e = 40 fietsenstallingen.
Voor de fietsenstallingen wordt expliciet in de beschrijvende nota verwezen naar de fietsenstalling die mee op de parking (van vergunning 20152998) geplaatst is. De fietsenstalling die daar voorzien is heeft een oppervlakte van 72m². Dus goed voor 48 fietsen volgens bouwcode. Voor het kantoorgebouw was er al een behoefte van 38 fietsen. Er zijn dan 10 plaatsen over. Voor de nieuwe vergunning zijn er dan 30 plaatsen te kort. Er moet een bijkomende fietsenstalling voorzien worden voor minstens 30 fietsen ergens op de nieuwe buitenaanleg die voorzien wordt bij deze aanvraag.
Kan op eigen terrein.”
Het advies wordt bijgetreden.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen en activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
Op de industriële site gelegen aan de Leo Bosschartlaan 1 in Hoboken-Antwerpen, wenst Engie Fabricom een nieuw magazijn op te richten voor het huisvesten van de activiteiten van het ‘Departement Roads Noord’, momenteel gevestigd in Aartselaar. Daarnaast wordt een nieuw atelier voorzien ter vervanging van het leeratelier.
De bijkomende afdeling houdt zich bezig met het onderhoud van openbare verlichting en driekleurige installaties (verkeerslichten) op werven. Met uitzondering van kleine voorbereidende werken (bekabelen van verlichtingstoestellen en herstellen van elektronische componenten) worden geen werkzaamheden uitgevoerd in de nieuwe loods. Deze zal voornamelijk gebruikt worden voor het opslaan van werkmateriaal en gebruiksapparatuur. Een beperkte hoeveelheid gevaarlijke stoffen in verplaatsbare recipiënten wordt opgeslagen op lekbakken of in brandveilige veiligheidskasten (rubriek 17.4). Buiten wordt een stockagezone voorzien voor het werfmateriaal (niet ingedeeld). Aan het magazijn zijn ook kantoorruimte, refter en kleedkamers verbonden.
Het gebouw zal een oppervlakte hebben van 3.528 m² en grotendeels uitgerust zijn met een groendak (3.148 m²) en zonnepanelen (380 m²). Er worden twee hemelwaterputten voorzien van 10.000 liter, die gebruikt zullen worden voor de toiletspoelingen.
In het advies van Aquafin dat door de stad gevraagd werd met betrekking tot de aansluiting van het nieuwe gebouw, wordt onder andere opgemerkt dat:
- het infiltratievolume en de infiltratieoppervlakte niet voldoen omdat het groendak niet in rekening gebracht werd bij de dimensionering;
- de septische put niet correct werd gedimensioneerd en dat zowel grijs als zwart afvalwater op de put aangesloten zijn. Enkel zwart water mag aangesloten worden.
Naar aanleiding van dit advies werd een wijzigingsverzoek ingediend dat op 25 juni 2020 door de deputatie werd aanvaard. Hierin wordt in elk geval aan bovenstaande opmerkingen tegemoet gekomen.
De aanvrager zal bij de bouw rekening moeten houden met de bemerkingen van Aquafin.
Naast de uitbreiding met het magazijn, wordt in de aanvraag eveneens een actualisatie gedaan van de reeds vergunde ingedeelde inrichtingen of activiteiten. Het betreft (beperkte) wijzigingen van vermogens en hoeveelheden en aanpassingen van de rubrieken aan de gewijzigde indelingslijst.
Bijkomende parkeerplaatsen worden voorzien voor bedrijfsvoertuigen, met name tien plaatsen voor bestelwagens en vier voor vrachtwagens. Samen met de reeds aanwezige plaatsen op de site vraagt de exploitant tot 30 voertuigen andere dan personenwagens te kunnen stallen.
De opslag van 2.000 liter sulphur hexafluoride (SF6), voornamelijk gebruikt als elektrische isolatie in elektrische energiesystemen, wordt aangevraagd in verplaatsbare recipiënten van 30 liter (nieuw). Het gas is kleur- en geurloos en chemisch inert. Het gas heeft een zeer hoog ‘global warming potential’, 23.900 keer groter dan CO2. Het gebruik ervan is onderhevig aan strikte restricties sinds 1 januari 2006, maar voor bepaalde toepassingen bestaan nog geen evenwaardige alternatieven. In het dossier wordt niet toegelicht voor welk doel het gas aangewend zal worden. Een technicus moet erkend zijn voor het uitvoeren van de werkzaamheden aan elektrische schakelinrichtingen met gefluoreerde broeikasgassen waarbij er een risico bestaat op de emissies van deze schadelijke broeikasgassen, zoals de installatie, onderhoud, reparatie, buitendienststelling en de terugwinning van gefluoreerde broeikasgassen. De erkenning heeft als doel dat de technicus in staat is om de handelingen op een correcte manier uit te voeren waarbij emissies van gefluoreerde broeikasgassen zoveel mogelijk vermeden worden. De erkenning is een verplichting volgens de Europese F-gassenverordening (EU) nr. 517/2014. In de uitvoeringsverordening (EU) 2015/2066 worden o.a. de voorwaarden vastgelegd waaraan een technicus moet voldoen om erkend te worden.
De totale opslaghoeveelheid van mazout en diesel daalt van 30.600 liter naar 20.100 liter. Twee bovengrondse tanks van 4.900 liter en 5.200 liter werden verwijderd. Een bijkomende houder voor 1.100 liter diesel met een verdeelslang wordt gevraagd. Het betreft hier een verplaatsbare houder, die dienst zal doen op werven, om werfvoertuigen en stroomaggregaten van brandstof te voorzien. De stalen tank is dubbelwandig en voorzien van een overvulbeveiliging. Een periodieke keuring is nog geldig tot 16 mei 2021.
Zeven transformatoren (2 x 150 kVA, 2 x 315 kVA, 2 x 400 kVA en 1 x 1.000 kVA) worden vervangen door één transformator van 500 kVA. Het totaal geïnstalleerd vermogen van de compressoren daalt met 35,8 kW door het vervangen van twee compressoren (47, 8 kW en 63 kW) door één van 75 kW.
De rubrieken voor de vaste verfspuitinrichting (185 kW), de mobiele verfspuitinrichting (120 kW), drie stookinstallaties (samen 720 kW), een mobiele zandstraalcabine en de opslag van 10.000 liter argon in een vaste houder worden stopgezet.
Conclusie
Er wordt voorwaardelijk gunstig advies gegeven de vergunning te verlenen voor het luik ingedeelde inrichtingen of activiteiten. Het nieuwe gebouw en de hierin geplande activiteiten, zullen geen significante effecten of risico’s veroorzaken. Daarnaast worden de verfspuit- en straalactiviteiten stopgezet, wat een daling van de solvent- en stofemissie in de atmosfeer tot gevolg zal hebben. Het is onduidelijk waar de SF6 voor gebruikt zal worden, maar gelet op de gevolgen voor het klimaat, dienen alle voorzorgen genomen te worden om emissie te vermijden.
Geadviseerde bijzondere milieuvoorwaarde
1. | het uitvoeren van de werkzaamheden aan elektrische schakelinrichtingen met gefluoreerde broeikasgassen waarbij er een risico bestaat op de emissies van deze schadelijke broeikasgassen moeten uitgevoerd worden door een erkend technicus, zoals vermeld in artikel 6, 2°, g) van het Vlarel; |
Geadviseerde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Geadviseerd voor |
12.2.1° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | Vervangen van 7 transfo’s (2 x 150 kVA, 2 x 315 kVA, 2 x 400 kVA, 1 x 1.000 kVA) door 1 x 500 kVA |
15.1.2° | al dan niet overdekte ruimte voor het stallen van meer dan 25 motorvoertuigen of aanhangwagens, die geen personenwagens, bromfietsen, motorfietsen of spoorvoertuigen zijn; | 30,00 voertuigen |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | -35,80 kW |
opslagplaatsen voor gevaarlijke aërosolen met een gezamenlijke netto inhoud van 300 liter tot en met 3.000 liter; | 300,00 liter | |
17.1.2.1.3° | opslagplaatsen voor gevaarlijke gassen in verplaatsbare recipiënten met een gezamenlijk waterinhoudsvermogen van meer dan 10.000 liter; | 2.000,00 liter |
17.3.2.1.1.2° | opslagplaatsen voor ontvlambare vloeistoffen (gevarenpictogram GHS02) van gevarencategorie 3 (gasolie, diesel, lichte stookolie en gelijkaardige vloeistoffen) met een vlampunt lager dan of gelijk aan 55°C en gezamenlijke opslagcapaciteit van meer dan 20 ton tot en met 500 ton; | -9,00 ton |
Advies van het college
Gunstig advies te verlenen voor de aanvraag tot omgevingsvergunning,mits toevoeging van een sloopopvolgingsplan .
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Procedurestap | Datum |
Ontvangst adviesvraag | 20 mei 2020 |
Start openbaar onderzoek | 30 mei 2020 |
Einde openbaar onderzoek | 28 juni 2020 |
ontvangst wijzigingsverzoek 1 | 10 juni 2020 |
goedkeuren wijzigingsverzoek 1 | 10 juni 2020 |
ontvangst wijzigingsverzoek 2 | 25 juni 2020 |
goedkeuren wijzigingsverzoek 2 | 25 juni 2020 |
Gemeenteraad voor wegenwerken | geen |
Uiterste adviesdatum | 9 juli 2020 |
De aanvraag werd onderworpen aan 1 openbaar onderzoek.
Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten
Startdatum | Einddatum | Schriftelijke bezwaar-schriften | Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften | Petitie-lijsten | Digitale bezwaar-schriften |
30 mei 2020 | 28 juni 2020 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Informatievergadering
Een informatievergadering was niet vereist en werd niet gehouden.
Het college beslist een ongunstig advies, zoals geformuleerd in de argumentatie, te geven op de aanvraag.
Het college geeft opdracht aan:
Dienst | Taak |
Stadsontwikkeling/vergunningen | het advies college te bezorgen aan de instantie die dit gevraagd heeft. |