Terug
Gepubliceerd op 24/02/2020

2020_CBS_01729 - Marktonderzoek - Antwerpse monitor. Indicatoren 2020. Golf 2 - Kennisneming

college van burgemeester en schepenen
vr 21/02/2020 - 09:00 Hofstraat
Kennis genomen

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Serge Muyters, korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2020_CBS_01729 - Marktonderzoek - Antwerpse monitor. Indicatoren 2020. Golf 2 - Kennisneming 2020_CBS_01729 - Marktonderzoek - Antwerpse monitor. Indicatoren 2020. Golf 2 - Kennisneming

Motivering

Gekoppelde besluiten

Argumentatie

De variabele indicatoren die via de Antwerpse monitor van 24 februari 2020 tot en met 30 maart 2020 (golf 2) worden bevraagd, zijn:

  • kennis van en deelname aan activiteiten en evenementen:
    • Kerstboomverbranding;
    • Chinees Nieuwjaar;
    • Wonderkamer II, Wouters & Hendrix, DIVA;
    • Winkelzondag;
  • frequentie shoppen in Antwerpen (in functie van evolutie shoppen en winkelzondagen);
  • perceptie kansen op verschillende vlakken zoals onderwijs, werk, sport, cultuur, je mening geven over de stad en je eigen identiteit beleven (in functie van het meten van de doelstellingen van de herdenking van de Olympische Spelen van 1920);
  • aanwezigheid rookmelders (in functie van verplichting vanaf 2020);
  • bereik van wijk- en districtsbladen.

Aanleiding en context

Op 31 januari 2014 (jaarnummer 964) keurde het college de optimalisaties van de Antwerpse monitor goed en besliste dat de variabele indicatoren per golf aan het college ter kennisgeving worden voorgelegd.

Aan de hand van de input van de bedrijfseenheden, de kabinetten en de verschillende feedbackrondes is de dienst Ondernemen en Stadsmarketing/Marketing en Communicatie/Strategie en Marktonderzoek, samen met de Studiedienst Stadsobservatie, tot een indicatorenset gekomen die via de Antwerpse monitor gemonitord kan worden. Deze indicatorenset bestaat voor het grootste deel uit vaste indicatoren, die vast gedurende minstens één jaar bevraagd worden, en voor een deel uit variabele indicatoren, die tijdens één of twee golven bevraagd worden.

Beleidsdoelstellingen

8 - Sterk bestuurde stad
2SBS06 - Marketing en communicatie

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college neemt kennis van de volgende variabele indicatoren die via de Antwerpse monitor van 24 februari 2020 tot en met 30 maart 2020 (golf 2) worden bevraagd:

1. kennis van en deelname aan activiteiten en evenementen:

  • Kerstboomverbranding;
  • Chinees Nieuwjaar;
  • Wonderkamer II, Wouters & Hendrix, DIVA;
  • Winkelzondag.

2. de andere ad hoc indicatoren zijn:

  • frequentie shoppen in Antwerpen (in functie van evolutie shoppen en winkelzondagen);
  • perceptie kansen op verschillende vlakken zoals onderwijs, werk, sport, cultuur, je mening geven over de stad en je eigen identiteit beleven (in functie van het meten van de doelstellingen van de herdenking van de Olympische Spelen van 1920);
  • aanwezigheid rookmelders (in functie van verplichting vanaf 2020);
  • bereik van wijk- en districtsbladen.

Artikel 2

Dit besluit heeft in principe geen financiƫle gevolgen.