De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Groenenborgerlaan in de districten Wilrijk en Antwerpen:
De straat werd heraangelegd, langs beide zijden van de straat wordt een fietspad aangelegd.
Op 16 januari 2019 werd een aanvraag ingediend door een bewoner van de Prins Boudewijnlaan om een voorbehouden parkeerplaats voor personen met een handicap in te richten.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans is negatief, in het district Antwerpen zijn er 43 parkeerplaatsen minder, in het district Wilrijk is de balans positief, daar werden 22 parkeerplaatsen extra voorzien.
Dit geeft een totaal van 21 parkeerplaatsen minder door de heraanleg van een kwalitatief hoogwaardig fietspad. Dit fietspad maakt deel uit van de districtenfietsroute en zorgt voor meer fietsers en een betere verkeersveiligheid.
De districtsraad Antwerpen keurt eenparig het volgende besluit goed.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Groenenborgerlaan in de districten Wilrijk en Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 14 november 2014 (jaarnummer 11614).