De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
De Chicagostraat in het district Antwerpen:
Op 5 juni 2020 werd de vraag gesteld door de openbare vervoersmaatschappij 'De Lijn' om de doorgang voor busverkeer beter te vrijwaren in een gedeelte van de Chicagostraat. De vervoersbussen ondervinden hinder bij de indraai, komende van de Burgemeester Jozef Masurebrug. Onderzoek ter plaatse wijst uit dat een parkeerverbod dient ingesteld worden.
De straat werd tevens gedeeltelijk heraangelegd.
Uit onderzoek ter plaatse is gebleken dat de reële toestand niet overeenkomt met het huidige aanvullend reglement.
Het college keurde op 19 juli 2019 (jaarnummer 5707) de principenota in verband met de speedpedelecs goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt af met drie plaatsen.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Chicagostraat in het district Antwerpen, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 29 juni 2018 (jaarnummer 6117).