Volgende belastingreglementen zijn reeds vele jaren van toepassing in de stad Antwerpen:
Het belastingreglement op de overnachtingen in toeristische logies werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 27 november 2017 (jaarnummer 721).
Het belastingreglement op de vestigingen werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 22 november 2016 (jaarnummer 740).
Het belastingreglement op de drijfkracht, de hefkracht en de motoren werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 22 november 2016 (jaarnummer 740).
Het belastingreglement op de huis-aan-huisverspreiding van reclamebladen en gelijkgestelde producten werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 22 november 2016 (jaarnummer 700).
Het belastingreglement op de horeca werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 16 oktober 2017 (jaarnummer 615).
Het belastingreglement op lijk- en asbezorging van personen niet ingeschreven in het bevolkings- of vreemdelingenregister van de stad Antwerpen en op opgravingen van stoffelijke overschotten en opgravingen en/of overbrengingen van asurnen werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 19 november 2013 (jaarnummer 685).
Het belastingreglement op seksuitbatingen en de kamers en/of plaatsen, diensten als rendez-voushuis met vitrine werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 20 oktober 2014 (jaarnummer 824).
Het belastingreglement op het takelen en bewaren van onregelmatige geparkeerde voertuigen werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 19 november 2013 (jaarnummer 685).
Het belastingreglement op de inname van de openbare weg werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 16 oktober 2017 (jaarnummer 615).
Het belastingreglement op de valse alarmmeldingen werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 19 november 2013 (jaarnummer 685).
Het belastingreglement op vaste en mobiele reclame, reclamestands en steigerdoekreclame werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 22 november 2016 (jaarnummer 740).
Het belastingreglement op de aanvragen in het kader van de reglementeringen op bodemsaneringen (VLAREBO), en springstoffen, ioniserende straling, ondergrondse uitgravingen en pijpleidingen werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 27 november 2017 (jaarnummer 732).
Het belastingreglement op het vervoer van personen met een politievoertuig werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 19 november 2013 (jaarnummer 685).
Het belastingreglement op de exploitatievergunning van taxidiensten en/of diensten voor verhuur van voertuigen met bestuurder werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 16 december 2013 (jaarnummer 764).
Het belastingreglement op de uitbatingsvergunningen werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 20 oktober 2014 (jaarnummer 824).
Het belastingreglement op de aanvraag van een omgevingsvergunning werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 27 november 2017 (jaarnummer 731).
Het belastingreglement op bouwen, herbouwen en verbouwen van woningen en gebouwen werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 29 mei 2017 (jaarnummer 299).
Het belastingreglement op ontbrekende autostal-en/of autoparkeerplaatsen werd voor de laatste keer goedgekeurd door de gemeenteraad op 29 mei 2017 (jaarnummer 299).
Al deze reglementen lopen af op 31 december 2019. Omwille van de financiële behoefte van de stad én om de doelstellingen van het bestuursakkoord waar te maken, dienen al deze reglementen verlengd te worden, met uitzondering van het belastingreglement op het vervoer van personen met een politievoertuig.
Het belastingreglement op het vervoer van personen met een politievoertuig wordt opgeheven met ingang vanaf 1 januari 2020.
Het belastingreglement op de aanvragen in het kader van de reglementeringen op bodemsaneringen (VLAREBO), springstoffen, ioniserende straling, ondergrondse uitgravingen en pijpleidingen wordt opgeheven met ingang vanaf 1 januari 2020. Aangezien er vanaf 1 januari 2018 een afzonderlijke belasting op de omgevingsvergunning werd ingevoerd, is het aantal aanvragen die vallen onder het belastingreglement op de aanvragen in het kader van de reglementeringen op bodemsaneringen (VLAREBO), springstoffen, ioniserende straling, ondergrondse uitgravingen en pijpleidingen sterk afgenomen. Als gevolg hiervan wegen de baten niet meer op tegenover de administratieve kosten en is een afschaffing bijgevolg verantwoord.
Er wordt in het bestuursakkoord gestreefd naar een vereenvoudiging van de belastingen. De reglementen die van toepassing kunnen zijn bij de aanvraag van een omgevingsvergunning worden daarom in één reglement, met name het belastingreglement op de omgevingsvergunning, geïncorporeerd. Het betreft de volgende belastingen:
De hierna volgende reglementen worden hernieuwd en verlengd voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025. Deze periode stemt overeen met de verdere duurtijd van de huidige legislatuur met één extra jaar (2025) om de continuïteit te verzekeren:
Hierna worden de verschillende reglementen toegelicht. Eerst en vooral worden de algemene wijzigingen weergegeven die gelden voor alle reglementen en vervolgens de toelichting per reglement afzonderlijk.
Algemene wijzigingen
Specifieke wijzigingen
Aan volgende reglementen worden geen specifieke inhoudelijke wijzigingen aangebracht:
Aan volgende reglementen worden wel specifieke wijzigingen aangebracht, die hieronder per reglement worden toegelicht:
Belastingreglement op de overnachtingen in toeristische logies
De definitie van toeristische logies wordt uitgebreid. Er wordt in de definitie bijkomend verwezen naar de logies die zijn aangemeld bij Toerisme Vlaanderen en daar ook een erkenning hebben ontvangen. Op deze manier wordt het voor de stad gemakkelijker om de toeristische logies (voornamelijk de Airbnb’s) op te sporen en aan te schrijven.
Belastingreglement op de huis-aan-huisverspreiding van reclamebladen en gelijkgestelde producten
Er worden twee vrijstellingen toegevoegd in het reglement naar analogie met de vrijstellingen die reeds van toepassing zijn in het belastingreglement op vaste, dynamische en mobiele reclame, reclamestands en steigerdoekreclame. Zowel de openbare besturen, openbare instellingen en openbare diensten alsook de rechtspersonen bedoeld in artikelen 180 tot en met 182 van het wetboek inkomstenbelasting worden vrijgesteld van de belasting. Deze vrijstelling werd reeds in de praktijk toegepast maar wordt nu nader bepaald in het reglement zelf.
Het aantal brievenbussen, die worden gebruikt bij de berekening van een ambtshalve aanslag, wordt geactualiseerd naar aanleiding van de bijgewerkte aantallen die ter beschikking worden gesteld op de website van BPOST.
Belastingreglement op lijk- en asbezorging van personen niet ingeschreven in het bevolkings- of vreemdelingenregister van de stad Antwerpen en op opgravingen van stoffelijke overschotten en opgravingen en/of overbrengingen van asurnen
Het meegeven van asurnen uit columbaria of urnevelden bij einde termijn met het oog op thuisbewaring wordt toegevoegd als vrijstelling van de belasting op het opgraven van stoffelijke overschotten en het opgraven en/of overbrengen van asuren.
In praktijk leidde de belasting vaak tot onbegrip bij nabestaanden omdat nabestaanden decretaal het recht hebben de asurn mee naar huis te nemen. Bovendien beperkt de werklast voor de stad zich tot het openen van een columbariumnis of urnentafel.
Om aan te sluiten bij de veranderde context moeten nabestaanden voortaan het recht hebben om na bewaring op de begraafplaats vrij en gratis te beschikken over de as van hun dierbaren.
Belastingreglement op seksuitbatingen en vitrine(s) van een raamprostitutiepand
Het belastingreglement wordt aangepast naar aanleiding van het politiereglement op de seksuitbatingen dat werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 29 april 2019 (jaarnummer 315).
Een seksuitbating is een publiek toegankelijke inrichting die gericht is op het aanbieden van seksuele dienstverlening of handelingen én die voldoet aan het politiereglement op de seksuitbatingen.
Het reglement op de seksuitbatingen verplicht publiek toegankelijke inrichtingen die onder de definitie vallen om in regel te zijn met de verplichtingen die vastgelegd zijn op vlak van uitbating (brand, hygiëne, extra modaliteiten) en de uitbater (moraliteit). Een seksuitbating moet dus niet over een vergunning beschikken maar moet ten allen tijden voldoen aan de verplichtingen in het politiereglement. Op deze manier is er meer controle mogelijk en is het risico kleiner dat de openbare orde of gezondheid in gedrang komt.
De vitrines van een raamprostitutiepand vallen niet onder het politiereglement van de seksuitbatingen en worden bijgevolg afzonderlijk belast op basis van het belastingreglement.
Voor seksuitbatingen bedraagt het tarief van de belasting 6.000 EUR bij de aanvang van exploitatie van de seksuitbating en 1.500 EUR voor de jaren nadien. De belasting is verschuldigd door de exploitant van de seksuitbating op 1 januari van het aanslagjaar. Deze tarieven zijn vergelijkbaar met de tarieven die zijn opgenomen in het belastingreglement op de uitbatingsvergunningen. De jaarlijkse belasting kan niet worden opgelegd in het jaar van de opstart van de seksuitbating.
Indien de seksuitbating private afwerkruimten ter beschikking heeft, is er een jaarlijkse bijkomende belasting van 3.000 EUR van toepassing per private afwerkruimte. Een private afwerkruimte is een werkruimte die kan worden afgescheiden van de rest van de inrichting en die bestemd is voor feitelijke seksuele handelingen.
De belasting op vitrine(s) van een raamprostitutiepand blijft ongewijzigd. De belasting blijft jaarlijks 3.000 EUR per kamer of, indien er geen kamer(s) is (zijn), per plaats.
In het reglement wordt bovendien een vrijstelling voorzien voor seksinrichtingen waar pornografische vertoningen plaatsvinden. Dergelijke seksinrichtingen vallen ook onder het politiereglement uitbating en vestiging en worden bijgevolg belast in het belastingreglement op de uitbatingsvergunningen.
Tenslotte wordt er een overgangsbepaling voorzien voor seksuitbatingen die op heden reeds worden geëxploiteerd. Deze seksuitbatingen zijn vrijgesteld van de éénmalige belasting van 6.000 EUR.
Belastingreglement op het takelen en bewaren van voertuigen
De stad blijft inzetten om de verkeersveiligheid op het grondgebied te verbeteren en de voertuigen te takelen die de verkeersveiligheid in het gedrang brengen. De kosten voor het takelen en bewaren van de voertuigen worden reeds verschillende jaren verhaald op de gebruiker van het betrokken voertuig of bij afwezigheid daarvan op de houder van de kentekenplaat. Op die manier blijft het financieel evenwicht van de stad bewaard.
Daar de belasting tot nu toe enkel van toepassing is op onregelmatig geparkeerde voertuigen die worden getakeld en bewaard in opdracht van de lokale politie omdat deze voertuigen op een onwettige en/of storende manier geparkeerd zijn op het grondgebied van de stad Antwerpen, wordt het toepassingsgebied van de belasting uitgebreid. Naast de voormelde takeling en bewaring wordt er nu ook een belasting geheven op:
Onder een administratieve takeling wordt verstaan: een takeling ingevolge van overmacht en takeling van voertuigen die reeds aanwezig waren vóór de plaatsing van de tijdelijke signalisatie. Op het moment van het parkeren, begaat de bestuurder geen verkeersinbreuk. De takelkosten kunnen bijgevolg niet verhaald worden op de bestuurder noch de houder van de kentekenplaat van het voertuig.
De stad stelt echter vast dat deze voertuigen in vele gevallen niet of pas na lange tijd worden opgehaald bij de takelfirma. Aangezien er tot nu toe geen kosten voor de bewaring moesten worden betaald, kon een dergelijke bewaring aanzien worden als een goedkope parkeerplaats. Om dit misbruik tegen te gaan en om de belastingplichtige aan te moedigen zijn voertuig zo snel op te halen bij de takelfirma, wordt er een belasting geheven van:
De belastingplichtige heeft bijgevolg zeven dagen de tijd om zijn voertuig te gaan ophalen. De belasting is pas van toepassing vanaf de achtste dag van bewaring.
Tenslotte wordt de belasting op takelen en bewaren ook van toepassing op achtergelaten voertuigen. Dit zijn voertuigen waarvan de eigenaar onbekend is en die de veiligheid of de doorgang van de openbare weg belemmeren overeenkomstig artikel 2 van de Wet van 30 december 1975 betreffende de goederen buiten particuliere eigendommen gevonden of op de openbare weg geplaatst ter uitvoering van vonnissen tot uitzetting. De belasting is in overeenstemming met de belasting op het takelen en bewaren van onregelmatig geparkeerde voertuigen.
De kosten voor de bewaring lopen vaak hoog op aangezien de stad pas eigenaar wordt na een termijn van zes maanden. Met de invoering van deze belasting, wil de stad deze kosten verhalen op de gebruiker of de houder van de kentekenplaat die zijn voertuig binnen de termijn van zes maanden alsnog komt ophalen bij de takelfirma.
Belastingreglement op vaste en mobiele reclame, reclamestands en steigerdoekreclame
Het belastbaar voorwerp wordt uitgebreid naar dynamische reclame. Dit is reclame die zichtbaar is van op de openbare weg via een LED-scherm, LCD-scherm, OLED-scherm of een PLASMA-scherm.
Voor dynamische reclame bedraagt de belasting 150 EUR per m², met een minimumaanslag van 150 EUR. Het tarief is hoger dan het tarief van de vaste reclame omdat er wisselende reclameboodschappen voor verschillende producten en diensten kunnen worden weergegeven op één enkel scherm. Bovendien worden de gebruikers van de openbare weg meer afgeleid door deze reclame waardoor er een verhoogd mobiliteitsrisico ontstaat.
De vaste en dynamische reclame die uitsluitend bestemd is voor de reclame van openbaar belang is vrijgesteld van belasting. De reeds bestaande vrijstellingen voor vaste reclame zijn eveneens van toepassing op de dynamische reclame:
Belastingreglement op de uitbatingsvergunningen
De uitbatingsvergunning werd opgelegd in 2006 om de stad de mogelijkheid te geven het toezicht en de handhaving op overlastgevende instellingen, toegankelijk voor het publiek, te organiseren. In de volgende jaren werd het uitbatingsreglement verschillende keren aangepast omwille van de gewijzigde realiteit. Het meeste recente uitbatingsreglement werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 29 april 2019 (jaarnummer 320).
De stedelijke uitbatingsvergunning is op dit moment verplicht voor:
Voor deze uitbatingen die als "imagoverlagend" beschouwd worden, wordt er reeds verschillende jaren een éénmalige belasting op de afgifte van de uitbatingsvergunning (6.000 EUR) opgelegd en een jaarlijkse belasting op het hebben van een uitbatingsvergunning (1.500 EUR). Dit onder meer omdat de uitbating van dergelijke handelszaken extra lasten voor de stad met zich meebrengen.
Op basis van het politiereglement op de seksuitbatingen dat werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 29 april 2019 (jaarnummer 315) kunnen seksinrichting waar pornografische vertoningen plaatsvinden zowel vallen onder het uitbatingsreglement als onder het reglement op de seksuitbatingen indien er commerciële seks plaatsvindt in dergelijke inrichting. Commerciële seks wordt gedefinieerd als handelingen waarbij inkomsten worden afgestaan aan de natuurlijke of rechtspersoon op wiens naam de uitbatingsvergunning wordt afgeleverd. Om dubbele belasting te vermijden worden deze seksinrichtingen vrijgesteld van de belasting in het belastingreglement op de seksuitbatingen.
Er werd, in overeenstemming met het belastingreglement op de seksuitbatingen en vitrine(s) van een raamprostitutiepand, een bijkomende jaarlijkse belasting toegevoegd op het hebben van private afwerkruimten. Bovendien wordt ook de jaarlijkse belasting op het hebben van een uitbatingsvergunning voor een seksinrichting waarin pornografische vertoningen plaatsvinden, verhoogd van 1.500 EUR naar 3.000 EUR indien er ook commerciële seks plaatsvindt. In deze gevallen is er meer handhaving nodig en dus een hogere kostprijs voor de stad.
Belastingreglement op de omgevingsvergunning
Indien men een omgevingsvergunning aanvraagt, kunnen er momenteel drie verschillende belastingreglementen van toepassing zijn:
Deze drie belastingen hebben een verschillend belastbaar tijdstip waardoor er ook verschillende administratieve verplichtingen op diverse tijdstippen moeten worden vervuld. Bovendien zal de belastingplichtige ook voor iedere belasting een afzonderlijke aanslag ontvangen.
Zoals vermeld worden de drie reglementen geïncorporeerd in één nieuw reglement, namelijk het reglement op de omgevingsvergunning. Op deze manier zal onder andere de administratieve last, zowel voor de belastingplichtige als voor de administratie, worden verminderd.
Het belastingreglement op de omgevingsvergunning is van toepassing op:
De belasting is verschuldigd voor elke omgevingsvergunning op het grondgebied van de stad Antwerpen.
Tarief en berekening
Het totaal bedrag van de belasting is de som van het tarief van de aflevering van een omgevingsvergunning, de ontbrekende autostal-en/of autoparkeerplaatsen en het bijkomend volume bij het bouwen, herbouwen en verbouwen van woningen en gebouwen. De tarieven blijven ongewijzigd ten opzichte van de tarieven die van toepassing waren in de afzonderlijke reglementen.
De berekeningswijze van het gedeelte van de belasting op bouwen, herbouwen en verbouwen van woningen en gebouwen wordt verduidelijkt door te verwijzen naar het bijkomend volume. Het bijkomend volume is het volume van de nieuw opgerichte woning of het gebouw en het toegenomen volume van de woning of het gebouw bij het verbouwen van een woning of gebouw.
Belastbaar tijdstip
Voor alle omgevingsvergunningen die worden afgeleverd vanaf 1 januari 2020 wordt het belastbaar tijdstip gelijkgesteld aan het moment van de aflevering van de omgevingsvergunning.
Indien er een aanvraag voor een omgevingsvergunning of verzoek tot projectvergadering wordt gedaan zonder dat deze leidt tot een aflevering van een omgevingsvergunning, is de belasting verschuldigd op het moment dat de aanvraag van de omgevingsvergunning ontvankelijk wordt verklaard of het verzoek om de projectvergadering wordt ingediend.
Voor de stedenbouwkundige vergunningen of omgevingsvergunningen die werden afgeleverd vóór 1 januari 2020 maar waarvoor het belastbaar tijdstip zich nog niet heeft voorgedaan, wordt de belasting per belastbaar feit vastgesteld. De regels die van toepassing zijn tot en met 2020 blijven hier gelden en worden overgenomen in het belastingreglement.
Vrijstellingen
De vrijstellingen zoals die van toepassing waren in het reglement op bouwen, herbouwen en verbouwen van woningen en gebouwen werden overgenomen in het nieuwe reglement.
Terugbetalingen
Als gevolg van het gelijkstellen van het belastbaar tijdstip is het nodig om de mogelijkheid tot terugbetaling van de belasting te voorzien in het reglement. Op het moment van de aflevering van de omgevingsvergunning zal het voor de belastingplichtige in bepaalde gevallen niet mogelijk zijn om reeds een vrijstelling aan te vragen omdat hij de nodige bewijsstukken nog niet heeft ontvangen.
Hiermee rekening houdend kan er een terugbetaling worden aangevraagd van de belasting, met uitzondering van de invorderingskosten en het belastingonderdeel met betrekking tot het afleveren van de omgevingsvergunning.
De vrijstelling kan in volgende gevallen worden aangevraagde, steeds met de nodige bewijsstukken:
De omzendbrief KB/ABB 2019/2 van 15 februari 2019 betreffende de gemeentefiscaliteit.
Het decreet van 13 december 2013 houdende de Vlaamse Codex Fiscaliteit.
Het decreet van 30 mei 2008 betreffende de vestiging, de invordering en de geschillenprocedure van provincie- en gemeentebelastingen en latere wijzingen.
Het decreet van 22 december 1995 houdende bepalingen tot begeleiding van de begroting 1996.
Artikel 170, §4 van de Grondwet: uitdrukkelijke bevoegdheid van de gemeenteraad voor het invoeren van belastingen.
De artikelen 40, §3 en 41, 14° van het Decreet over het lokaal bestuur: exclusieve bevoegdheid van de gemeenteraad om de gemeentelijke belastingen vast te stellen.
De gemeenteraad keurt bij monde van de fractievoorzitters volgend besluit goed.
Stemden ja: N-VA, sp.a en Open VLD.
Stemden nee: Groen, Vlaams Belang, PVDA, CD&V en raadsleden Mohamed Chebaa Amimou en Khadija Chennouf.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de overnachtingen in toeristische logies voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de vestigingen voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de drijfkracht, de hefkracht en de motoren voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de huis-aan-huisverspreiding van reclamebladen en gelijkgestelde producten voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de horeca voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op lijk- en asbezorging van personen niet ingeschreven in het bevolkings- of vreemdelingenregister van de stad Antwerpen en op opgravingen van stoffelijke overschotten en opgravingen en/of overbrengingen van asurnen voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de seksuitbatingen en vitrine(s) van een raamprostitutiepand voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op het takelen en bewaren van voertuigen voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de inname van de openbare weg voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de valse alarmmeldingen voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op vaste, dynamische en mobiele reclame, reclamestands en steigerdoekreclame voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de exploitatievergunning van taxatiediensten en/of diensten voor verhuur van voertuigen met bestuurder voor aanslagjaran 2020 toten met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de uitbatingsvergunningen voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De gemeenteraad keurt het belastingreglement op de omgevingsvergunning voor de aanslagjaren 2020 tot en met 2025 goed.
De financieel directeur regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Belasting op overnachtingen in toeristische logies | 3.041.323 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 73419 functiegebied:2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op vestigingen | 11.801.714 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 73400 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op drijfkracht, de hefkracht en de motoren | 25.654.907 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 73402 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op huis-aan-huisverspreiding van reclamebladen en gelijkgestelde producten | 1.400.000 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 73424 functiegebied:2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op horeca | 2.698.318 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 734991 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op lijk- en asbezorging van personen niet ingeschreven in het bevolkings- of vreemdelingenregister van de stad Antwerpen | 16.000 EUR per jaar |
Budgetplaats: 5173000000 Budgetpositie: 73312 Functiegebied: 2SBS040101A00000 Subsidie: SUB_NR Fonds: intern Begrotingsprogramma: 2SA000020 Budgetperiode: 20000 tot en met 2500 |
|
Belasting op opgravingen van stoffelijke overschotten en opgravingen en/of overbrengingen van asurnen | 54.000 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 73314 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op seksuitbatingen en vitrine(s) van een raamprostitutiepand | 787.177 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 73420 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op het takelen en bewaren van voertuigen | 1.700.000 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 7314 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t.
|
Belasting op de inname van de openbare weg | 55.000 EUR per jaar |
Budgetplaats: 5173000000 Budgetpositie: 73610 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma: 2SA0000020 Budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op vaste, dynamische en mobiele reclame, reclamestands en steigerdoekreclame | 2.379.448 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 73422 functiegebied: 2SBS040101A00000 Subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t. |
Belasting op de exploitatievergunning van taxidiensten en/of diensten voor verhuur van voertuigen met bestuurder | 283.000 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 73414 functiegebied: 2SBS040101A00000 Subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 |
n.v.t. |
Belasting op de uitbatingsvergunningen | 250.000 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 734992 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t.
|
Belasting op de omgevingsvergunning | 1.860.448 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 7370 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t.
|
Belasting op de valse alarmmeldingen | 10.000 EUR per jaar |
budgetplaats: 5173000000 budgetpositie: 7313 functiegebied: 2SBS040101A00000 subsidie: SUB_NR fonds: intern begrotingsprogramma: 2SA000020 budgetperiode: 2000 tot en met 2500 |
n.v.t.
|