Met de collegebeslissing van 12 mei 2017 (jaarnummer 4464) werden de principes en werkkaders bevestigd, die van toepassing zijn op de districtscolleges en districtsraden voor de uitvoering van hun bevoegdheden. Het college besliste om bij de goedkeuring van een aanvullend verkeersreglement, voorafgaandelijk aan de beslissing, telkens advies te vragen aan het betrokken district.
Een aangepast aanvullend verkeersreglement wordt opgesteld:
De parkeerbalans neemt af met één (1) parkeerplaats. Door het inrichten van een volwaardig fietspad langs beide zijden is de Kioskplaats veiliger voor fietsers, de parkeerplaatsen werden bijna volledig gecompenseerd in de D'Urselstraat.
De Kioskplaats in het district Hoboken:
De Kioskplaats werd heraangelegd, een fietspad werd aangelegd langs beide zijden van het plein. De taxistandplaats wordt ook verwijderd.
Het college keurde op 26 juni 2020 (jaarnummer 5618) het overkoepelend aanvullend verkeersreglement 'beperkt eenrichtingsverkeer voor speed pedelecs, aanpassing onderborden' goed. Dit wordt nu uitgevoerd.
De bedrijfseenheid Stadsontwikkeling zal de nodige signalisatie zelf plaatsen met materiaal uit eigen voorraad. Er zijn dus geen rechtstreekse financiële gevolgen.
De districtsraad geeft gunstig advies over het ontwerp van een aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Kioskplaats in het district Hoboken, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 10 maart 2017 (jaarnummer 2273).