Artikel 173 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat de algemeen directeur de behandeling van de briefwisseling organiseert. Artikel 125, §3 van het Decreet lokaal bestuur bepaalt dat artikel 173 van overeenkomstige toepassing is op de districtssecretaris.
Alle briefwisseling gericht aan het districtsbestuur wordt geregistreerd overeenkomstig de artikelen 290 en 132 van het Decreet lokaal bestuur.
Het antwoord van het college van burgemeester en schepen wordt ter kennisneming aan de districtsraad van Hoboken voorgelegd.
De districtsraad van Hoboken keurde op 27 april 2020 een voorstel tot motie goed (jaarnummer 00033). Met deze motie vroeg de districtsraad van Hoboken aan schepen Kennis aan te dringen bij De Lijn om het bestaande aanbod van de tramlijnen in Hoboken niet af te bouwen.
Het college van burgemeester en schepenen formuleerde in zitting van 17 juli 2020 (jaarnummer 06152) een reactie op de motie geformuleerd door de districtsraad van Hoboken.
De districtsraad van Hoboken neemt kennis van het antwoord van het college van burgemeester en schepenen van 17 juli 2020.