Terug
Gepubliceerd op 22/02/2021

2021_CBS_01362 - Omgevingsvergunning - OMV_2020139798. Julien Douwsstraat 34. District Berendrecht - Zandvliet - Lillo - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 19/02/2021 - 09:00 digitaal
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Afwezig

Johan Hegge, plaatsvervangend korpschef

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_01362 - Omgevingsvergunning - OMV_2020139798. Julien Douwsstraat 34. District Berendrecht - Zandvliet - Lillo - Goedkeuring 2021_CBS_01362 - Omgevingsvergunning - OMV_2020139798. Julien Douwsstraat 34. District Berendrecht - Zandvliet - Lillo - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:

 

1.      de gemeentelijke projecten;

2.      andere gevallen dan deze waarvoor de Vlaamse regering of de deputatie bevoegd is.

Aanleiding en context

Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de gewone procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.

 

Projectnummer:

OMV_2020139798

Gegevens van de aanvrager:

NV DURABRIK BOUWBEDRIJVEN - DURABRIK ENTREPRISES DE CONSTRUCTION met als contactadres Landegemstraat 10 te 9031 Gent

Ligging van het project:

Julien Douwsstraat 34 te 2040 Berendrecht (Antwerpen)

Kadastrale gegevens:

afdeling 19 sectie C nr. 70A

Vergunningsplichten:

Stedenbouwkundige handelingen

Voorwerp van de aanvraag:

bouwen van een eengezinswoning

 

Omschrijving stedenbouwkundige handelingen

 

Relevante voorgeschiedenis

 

-          18/10/2019: vergunning (20191189) voor het bouwen van 21 ééngezinswoningen;

-          21/12/2017: vergunning (20177) voor het verkavelen van een terrein in 23 eengezinswoningen (loten 3 t/m 25), twee appartementsgebouwen (lot 2), een gebouw met assistentiewoningen (lot 1), een buurtplein en nieuwe openbare wegenis.

 

Vergunde toestand

 

-          verkavelen van een terrein in 23 eengezinswoningen (loten 3 t/m 25), twee appartementsgebouwen (lot 2), een gebouw met assistentiewoningen (lot 1), een buurtplein en nieuwe openbare wegenis.

 

Huidige toestand

 

-          een braakliggend terrein met de aanleg van de Julien Douwsstraat.

 

Gewenste toestand

 

-          bouwen van een eengezinswoning;

-          de woning heeft 2 bouwlagen met een hellend dak, heeft een kroonlijsthoogte van 6,55 m ten opzichte van het maaiveld en nokhoogte van 10,10 m. De nok van de woning loopt parallel met de voorgevel;

-          de woning heeft een bouwdiepte van 13 m;

-          de woning heeft een bruto-vloeroppervlakte van circa 196 m² en 4 slaapkamers.

 

Inhoud van de aanvraag

 

-          bouwen van een eengezinswoning.

 

Argumentatie

Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.

 

Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:

 

Adviezen

 

Interne adviezen

 

Adviesinstantie

Datum advies gevraagd

Datum advies

Onafhankelijke Diensten/ dienst Strategische Coördinatie/ Loketwerking/ Stadsloketten/ Huisnummeringsteam

12 november 2020

3 december 2020

stadsontwikkeling/ mobiliteit

12 november 2020

17 november 2020

stadsontwikkeling/ onroerend erfgoed/ archeologie

12 november 2020

7 december 2020

 

Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen

 

Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen

Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)

 

(Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)

De aanvraag ligt in de verkaveling BD/2017/V/0004, goedgekeurd op 10 november 2017, meer bepaald in lot(en) 25.

 

De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de verkavelingsvergunning op de volgende punten:

 

  • artikel 1.4 Harmonie der gebouwen:

de gelijkvloerse bouwdiepte is niet in harmonie met de gelijkvloerse bouwdiepen van de woningen in de straat;

  • artikel 2.1.c Bouwvolume:
    het gabarit valt niet binnen het maximale gabarit uit de verkavelingsvoorschriften.

 

Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen

 

-          Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)


De aanvraag is in overeenstemming met de verordening hemelwater.

 

-          Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)


De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Algemene bouwverordeningen

 

-          Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via www.ruimtelijkeordening.be, ga naar WETGEVING > Verordeningen)


De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
 

Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen

 

-          Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)


De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:

 

  • artikel 29 Fietsstalplaatsen en fietsparkeerplaatsen:
    de woning beschikt niet over een fietsstalplaats voor 5 fietsen;
  • artikel 43 Septische putten:
    op de plannen wordt de inhoud van de septische put niet vermeld. Deze dient minimaal 2.000 liter te zijn.

 

Sectorale regelgeving

 

-          MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.


Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.

 

-          Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.

 

Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.

 

-          Vlaamse Wooncode: het decreet van 15 juli 1997 houdende de Vlaamse Wooncode.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse Wooncode zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op ‘kwaliteitsbesluit’)


De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse Wooncode.

 

-          Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen.
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)


Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.

 

Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)

 

-          BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)


De BGO Wonen wordt betrokken bij de beoordeling van de verenigbaarheid van de aanvraag met de goede ruimtelijke ordening.

 

Omgevingstoets

 

Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening

 

Functionele inpasbaarheid

 

De aanvraag omvat het bouwen van een eengezinswoning op lot 25. Er werd in 2019 reeds een omgevingsvergunning afgeleverd voor het bouwen van 21 ééngezinswoningen (20191189), waaronder ook de eengezinswoning op lot 25. Met voorliggende aanvraag wenst men een omgevingsvergunning te bekomen voor wijzigingen aan de vergunning. In de huidige toestand is het braakliggende perceel nog niet bebouwd.

 

De vergunning voor het verkavelen van het terrein werd op datum van 21/12/2017 verleend (20177). Behalve het voorzien van eengezinswoningen werden twee appartementsgebouwen, een gebouw met assistentiewoningen, een buurtplein en nieuwe openbare wegenis mee opgenomen in de verkavelingsvergunning. Deze maken geen deel uit van voorliggende aanvraag.

 

De voorgestelde eengezinswoning is, in een omgeving met voornamelijk woonfuncties, functioneel inpasbaar en bijgevolg toelaatbaar.

 

Mobiliteitsimpact

 

Toetsing aan de parkeerbehoefte

 

Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).

 

De parkeerparagraaf is niet van toepassing gezien de aanvraag betrekking heeft op het wijzigingen aan een vergunde eengezinswoning die geen impact hebben op de parkeerbehoefte.

 

Fietsvoorzieningen

 

De voorgestelde eengezinswoning is niet voorzien van fietsstalplaatsen waardoor het aangevraagde strijdig is met artikel 29 van de bouwcode. In de voorgaande voorwaardelijke vergunning werd reeds opgelegd dat de woning, aangezien ze voorzien is van 4 slaapkamers, plaats voor 5 fietsstalplaatsen moet voorzien (1 plaats per slaapkamer + 1 extra plaats).

 

Daarom wordt opnieuw de voorwaarde opgelegd om achteraan een fietsenberging te voorzien zoals opgenomen in de verkavelingsvoorschriften, het verkavelingsplan en zoals aangeduid in rood op het inplantingsplan. De fietsenberging dient afsluitbaar te zijn, dient maximaal 4 m x 3 m groot te zijn en heeft een kroonlijst van maximaal 2,50 m boven het maaiveld. De fietsenberging moet uitgevoerd worden in dezelfde materialen als de carport en volgens de voorschriften van de geldende verkaveling. In deze fietsenberging dienen minimaal 5 fietsen comfortabel gestald te kunnen worden conform de inrichtingsprincipes van artikel 29 van de bouwcode.

 

Schaal – ruimtegebruik – bouwdichtheid

 

De eengezinswoning op lot 25 wordt voorzien met twee bouwlagen onder een lessenaarsdak, hetgeen in harmonie is met de eengezinswoningen in de omgeving. Het toepassen van deze dakvorm is conform de verkavelingsvoorschriften (45° regel op een bouwdiepte van 13 m).

 

Vanuit stedenbouwkundig oogpunt kan het bouwvolume zoals voorgesteld worden aanvaard en veroorzaakt dit geen negatieve effecten tegenover de omgeving. De gelijkvloerse bouwdiepte is niet in harmonie met de eengezinswoningen uit de straat maar is ruimtelijk aanvaardbaar gezien de verharding op het perceel wordt beperkt tot het strikt noodzakelijke. Hierdoor is een groot aandeel van het perceel voorzien als groene tuinzone waardoor hemelwater vlot kan infiltreren in de ondergrond.

 

Visueel-vormelijke elementen

 

De voorliggende aanvraag voldoet, buiten het wijzigen van het buitenschrijnwerk, aan het advies van de Welstandscommissie van 18 mei 2018. De gevels worden van voldoende detailleringen voorzien door te wisselen tussen horizontaal en verticaal gevelmetselwerk.

 

De voorgestelde gevels zijn voorzien met buitenschrijnwerk in een bruin-grijze kleur. De welstandscommissie gaat niet akkoord met het voorzien van buitenschrijnwerk in PVC en stelt voor om het buitenschrijnwerk in aluminium te voorzien. De kleur dient wel behouden te blijven. Het buitenschrijnwerk in aluminium voorzien in een bruin-grijze kleur wordt dan ook opgelegd als voorwaarde voor vergunning. Dit werd eveneens als voorwaarde opgelegd in de voorgaande voorwaardelijk gunstige vergunning, waardoor de materialisatie en kleurstelling van het schrijnwerk overeenstemt met deze van de andere eengezinswoningen in de straat.

 

De afwijking met betrekking tot het voorzien van de carports in een bekleding die meegaand is met het buitenschrijnwerk van het hoofdgebouw (bruin-grijze kleur) kan worden toegelaten. Het materiaal oefent namelijk geen druk uit op het stedenbouwkundig concept van de verkaveling en het materiaal wordt in dezelfde kleurschakering voorzien als het buitenschrijnwerk.

 

De lessenaarsdaken worden voorzien van 1 ruime raamopening waardoor het stedelijk karakter van de woningen wordt benadrukt.

 

Cultuurhistorische aspecten

 

Voorliggende aanvraag betreft een planwijziging van een eerder afgeleverde omgevingsvergunning. Het advies van de dienst Archeologie blijft ongewijzigd. Hieronder wordt even de voorgeschiedenis geduid.

 

Het projectgebied bevindt zich binnen de verkaveling met vergunningsnummer BD/2017/V/0004. Hierbij werd, zoals verplicht volgens het Onroerenderfgoeddecreet van 2 juli 2013, artikel 5.4.2 een archeologienota toegevoegd (ID 118,https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/

archeologienotas/118), het daaruit voortvloeiend programma van maatregelen beval een onderzoek met ingreep in de bodem in uitgesteld traject. Van de archeologienota, opgemaakt door Studiebureau Archeologie, werd akte genomen op 12/07/2016.

 

Het programma van maatregelen, met een landschappelijk bodemonderzoek en een proefsleuvenonderzoek, werd uitgevoerd door Archebo en gerapporteerd in een nota (ID 7080, https://loket.onroerenderfgoed.be/archeologie/notas/notas/7080). Hiervan werd door het agentschap Onroerend Erfgoed akte genomen op 27/04/2018. Het programma van maatregelen beval geen verder archeologisch onderzoek en gaf het terrein vrij. De gehele verkaveling is ondertussen geïnventariseerd als Gebieden Geen Archeologie (GGA, https://besluiten.onroerenderfgoed.be/besluiten/14870).

 

Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen

 

Er wordt opgemerkt dat op het funderingsplan de inhoud van de septische put niet wordt vermeld. Conform artikel 43 van de bouwcode dient de septische put een minimale inhoud van 2.000 liter te hebben. Dit wordt opgelegd als voorwaarde bij vergunning.

 

Om het ruimtecomfort van een woning te bewaken is het belangrijk dat het aantal slaapkamers in verhouding staat met het aantal beschikbare vierkante meters leefruimte per bewoner. Dit is het geval in het voorliggend project, waardoor de woning voldoende wooncomfort biedt. Verder voldoet de aanvraag aan de normen inzake bescheiden wonen.

 

Mits voldaan aan de voorwaarden voldoet de aanvraag aan de actuele eisen inzake hinderaspecten, gezondheid en gebruiksgenot.

 

Advies aan het college

 

Advies over de stedenbouwkundige handelingen

 

Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.

 

Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden

 

1.      het buitenschrijnwerk in de gevels te voorzien in aluminium in een bruin-grijze kleur;

2.      de septische put moet een minimale inhoud van 2.000 liter hebben, conform artikel 43 van de bouwcode;

3.      achteraan het perceel moet een afsluitbare fietsenberging voorzien worden zoals opgenomen in de verkavelingsvoorschriften, het verkavelingsplan en zoals in rood aangeduid op het inplantingsplan. Deze fietsenberging dient plaats te bieden voor minimaal 5 fietsen volgens de inrichtingsprincipes van artikel 29 van de bouwcode en dient in dezelfde materialen als de carport uitgevoerd te worden;

4.      de voorwaarden van de dienst archeologie strikt na te leven:

-          de bouwheer is verplicht om eventuele vondsten en restanten waarvan hij redelijkerwijs vermoedt dat het archeologische waarde heeft, te melden onder de vondstmeldingsplicht (Onroerenderfgoeddecreet van 2 juli 2013, artikel 5.1.4);

-          de bouwheer meldt 2 weken voor aanvang de start van de werken aan de stedelijke dienst archeologie (archeologie@stad.antwerpen.be);

-          de bouwheer laat werfcontroles toe door stadsarcheologen;

5.      de voorwaarden uit de bekrachtigde archeologienota zijn strikt na te leven;

6.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Wooncode en het besluit van de Vlaamse regering van 12 juli 2013 betreffende de kwaliteits- en veiligheidsnormen voor woningen;

 

Juridische grond

Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.

Fasering

Procedurestap

Datum

Indiening aanvraag

20 oktober 2020

Volledig en ontvankelijk

12 november 2020

Start 1e openbaar onderzoek

20 november 2020

Einde 1e openbaar onderzoek

19 december 2020

Beslissing toepassing administratieve lus

9 februari 2021

Start laatste openbaar onderzoek

7 januari 2021

Einde laatste openbaar onderzoek

5 februari 2021

Gemeenteraad voor wegenwerken

geen

Uiterste beslissingsdatum

26 april 2021

Verslag GOA

9 februari 2021

naam GOA

Katrine Leemans

 

Administratieve lus

Op de aanvraag werd een administratieve lus toegepast, omwille van de volgende reden(en):

 

Het openbaar onderzoek is niet correct verlopen.

 

De stappen in de procedure die verkeerd gelopen zijn, werden opnieuw uitgevoerd, om te voorkomen dat de eindbeslissing over de aanvraag vernietigd wordt omwille van de vastgestelde procedurefout(en).

 

Onderzoek

De aanvraag werd onderworpen aan 2 openbare onderzoeken.

 

Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten

 

Startdatum

Einddatum

Schriftelijke bezwaar-schriften

Schriftelijke gebundelde bezwaar-schriften

Petitie-lijsten

Digitale bezwaar-schriften

20 november 2020

19 december 2020

0

0

0

0

7 januari 2021

5 februari 2021

0

0

0

0

 

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.

Artikel 2

Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:

 

Algemene voorwaarden

de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.

 

Stedenbouwkundige voorwaarden

 

1.      het buitenschrijnwerk in de gevels te voorzien in aluminium in een bruin-grijze kleur;

2.      de septische put moet een minimale inhoud van 2.000 liter hebben, conform artikel 43 van de bouwcode;

3.      achteraan het perceel moet een afsluitbare fietsenberging voorzien worden zoals opgenomen in de verkavelingsvoorschriften, het verkavelingsplan en zoals in rood aangeduid op het inplantingsplan. Deze fietsenberging dient plaats te bieden voor minimaal 5 fietsen volgens de inrichtingsprincipes van artikel 29 van de bouwcode en dient in dezelfde materialen als de carport uitgevoerd te worden;

4.      de voorwaarden van de dienst archeologie strikt na te leven:

-          de bouwheer is verplicht om eventuele vondsten en restanten waarvan hij redelijkerwijs vermoedt dat het archeologische waarde heeft, te melden onder de vondstmeldingsplicht (Onroerenderfgoeddecreet van 2 juli 2013, artikel 5.1.4);

-          de bouwheer meldt 2 weken voor aanvang de start van de werken aan de stedelijke dienst archeologie (archeologie@stad.antwerpen.be);

-          de bouwheer laat werfcontroles toe door stadsarcheologen;

5.      de voorwaarden uit de bekrachtigde archeologienota zijn strikt na te leven;

6.      na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Wooncode en het besluit van de Vlaamse regering van 12 juli 2013 betreffende de kwaliteits- en veiligheidsnormen voor woningen;

 

Artikel 3

Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.

Artikel 4

Dit besluit heeft in principe geen financiële gevolgen.