Terug
Gepubliceerd op 08/02/2021

2021_CBS_00855 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 05/02/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_00855 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring 2021_CBS_00855 - Politiezone Antwerpen - Afroep op contract GAC_2018_00240 voor de aankoop van kantoormeubilair. Vastlegging krediet 2021 - Goedkeuring

Motivering

Gekoppelde besluiten

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

Politiezone Antwerpen wenst over te gaan tot de aankoop van 80 ergonomische kantoorstoelen voor medewerkers van de afdeling Interventie en de dienst Mobiele Eenheid te Noorderlaan 500, 2030 Antwerpen via het raamcontract GAC_2018_00240.

Juridische grond

Wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten.

Wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, en latere wijzigingen. Artikel 47, §2 stelt dat een aanbestedende overheid die een beroep doet op een aankoopcentrale is vrijgesteld van de verplichting om zelf een plaatsingsprocedure te organiseren.

Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, en latere wijzigingen.

Koninklijk Besluit van 18 april 2017 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren, en latere wijzigingen.

Aanleiding en context

Het college heeft op 23 augustus 2019 het leveren van divers kantoormeubilair (inclusief wisselstukken), op basis van bestek GAC/2018/00240 - perceel 1, gegund aan de firma Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, met ondernemingsnummer 0826.747.430 (jaarnummer 6856).

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave wordt geraamd op 38.429,60  EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de buitengewone politiebegroting. Voor het dienstjaar 2021 is op de budgetpositie 33000_74151 voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat het bedrag van 38.429,60 EUR voor de aankoop van 80 ergonomische kantoorstoelen voor medewerkers van de afdeling Interventie en de dienst Mobiele Eenheid te Noorderlaan 500, 2030 Antwerpen via de gegunde raamovereenkomst GAC_2018_00240 wordt vastgelegd op de firma Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse.

Artikel 2

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Aankoop van 80 ergonomische kantoorstoelen voor medewerkers van de afdeling Interventie en de dienst Mobiele Eenheid te Noorderlaan 500, 2030 Antwerpen via het raamcontract GAC_2018_00240.

Creasfeer, Kasteelstraat 11-A, 9140 Temse, ondernemingsnummer 0826.747.430

38.429,60 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats: 60030
budgetpositie: 33000_74151
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006055819