De geschiktheid van de inschrijver wordt beoordeeld aan de hand van 3 verschillende referenties:
De opdracht wordt gegund aan de inschrijver die de economisch meest voordelige offerte heeft ingediend, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
In toepassing van artikel 41, §1, 1° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht gegund worden bij vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking omdat het geraamde bedrag van de opdracht (zonder belasting over de toegevoegde waarde) lager ligt dan de door het artikel 11, eerste lid, 3° van het Koninklijk Besluit Plaatsing van 18 april 2017 bepaalde drempel van 214.000 EUR.
In toepassing van artikel 41, §2, tweede lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 41, §2, tweede lid, eerste zin bepaalde termijn van ten minste 22 dagen voor de ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
Overeenkomstig en binnen de grenzen van artikel 71 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten legt de aanbestedende overheid aan de kandidaten of inschrijvers selectiecriteria op als voorwaarde voor deelname.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
De stad Antwerpen organiseert internationale werkbezoeken. Deze werkbezoeken zijn kortstondige, gericht internationale bezoeken waar de stad Antwerpen op locatie één of meerdere events organiseert. Deze bezoeken worden georganiseerd door de stad Antwerpen, dienst Externe Relaties, in coördinatie met partners binnen en buiten de stadsorganisatie. Bij werkbezoeken is het steeds een beperkte delegatie die de stad vertegenwoordigt. Daar wordt een lokaal programma gevolgd waarbij ook de stad Antwerpen een event, receptie of andere organiseert. De opdrachtnemer heeft de opdracht in het slagen van de logistieke uitvoering van dit programma.
Op dit moment bestaat hiervoor geen raamovereenkomst. Om toekomstige werkbezoeken op een efficiënte manier te kunnen aankopen en praktisch te organiseren, is het aangewezen om een raamovereenkomst in de markt te plaatsen.
De Gemeenschappelijke Aankoopcentrale stelt voor om deze behoefte via vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking GAC_2020_01244 in de markt te plaatsen.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt bestek GAC_2020_01244 voor het afsluiten van een raamovereenkomst voor het organiseren van werkbezoeken met plaatselijk programma goed en keurt eveneens goed dat:
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst voor het organiseren van werkbezoeken met plaatselijk programma |
|
budgetplaats: 5166500000 |
met orderbons |