Artikel 56 §3, 4° van het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen bevoegd is voor het voeren van de plaatsingsprocedure, de gunning en de uitvoering van overheidsopdrachten.
Wijziging opdracht in uitvoeringsfase:
Aanvullende opdracht (artikel 38/1 Koninklijk Besluit Uitvoering)
Verrekening/ post | Motivatie | In min | In meer | Termijnverlenging |
18 | De brandweer stelt voor om bijkomende voeding te voorzien voor een fornuis dat later door de brandweer zelf zal worden geplaatst. | 665,00 EUR | 1 werkdag | |
Totaal | 665,00 EUR | 1 werkdag | ||
21% btw | 139,65 EUR |
Onvoorzienbare omstandigheden (artikel 38/2 KB Uitvoering)
Verrekening/ post | Motivatie | In min | In meer | Termijnverlenging |
11.3 | Bij de ontmanteling van de keuken en refter werd vastgesteld dat de bestaande scheidingswand tussen de keuken en bergruimte losstaand invulmetselwerk betreft. Aanpassingen zijn noodzakelijk in functie van stabiliteit. Doordat de aanpassing noodzakelijk is, kan ook de toegang aangepast en geoptimaliseerd worden. | 1.528,50 EUR | 4.917,90 EUR | 2 werkdagen |
17.4 | Compartimentering van de keuken en refter naar aanleiding van een aangepast preventieverslag van de brandweer. | 6.555,71 EUR | 12.116,00 EUR | 3 werkdagen |
19 | In het asbestverslag dat beschikbaar was bij aanbesteding werd geen aanwezigheid van asbest vermeld in de vloeren. Bijkomend destructief onderzoek tijdens de werken toonde aan dat er asbest aanwezig was onder de vloer in de ruimte voor de beademingstoestellen. Deze asbest dient verwijdert te worden. | 7.372,43 EUR | 5 werkdagen | |
Totaal | 8.084,21 EUR | 24.406,33 EUR | 10 werkdagen | |
21% btw | 1.697,68 EUR | 5.125,33 EUR |
Samenvatting
De wijzigingen van de opdracht brandweer, Halewijnlaan 82, 2050 Antwerpen - renovatie - worden ter goedkeuring voorgelegd en kan als volgt worden samengevat:
Omschrijving | In min | In meer |
Aanvullende opdrachten (artikel 38/1 AUR) | 665,00 EUR | |
Onvoorzienbare omstandigheden (artikel 38/2 AUR) | 8.084,21 EUR | 24.406,33 EUR |
Totaal | 8.084,21 EUR | 25.071,33 EUR |
21% btw | 1.697,68 EUR | 5.264,98 EUR |
Algemeen totaal | 9.781,89 EUR | 30.336,31 EUR |
In toepassing van artikel 38/1 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen voor aanvullende opdrachten die noodzakelijk zijn geworden en die niet in de oorspronkelijke opdracht waren opgenomen wanneer de verandering van opdrachtnemer niet mogelijk is om economische of technische redenen en tot aanzienlijk ongemak of een aanzienlijke kostenstijging zou leiden voor de aanbesteder. De wijziging van de opdracht mag het voorwerp van de opdracht niet wezenlijk wijzigen en blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
In toepassing van artikel 38/2 van het Koninklijk Besluit van 14 januari 2013 tot bepaling van de algemene uitvoeringsregels van de overheidsopdrachten, gewijzigd bij Koninklijk Besluit van 22 juni 2017, is de aanbesteder gerechtigd de oorspronkelijke opdracht te wijzigen wanneer de wijziging het noodzakelijk gevolg is van omstandigheden die een zorgvuldige aanbesteder niet kon voorzien en de wijziging geen verandering in de algemene aard van de opdracht of raamovereenkomst brengt. De wijziging blijft beperkt tot 50% van het oorspronkelijke opdrachtbedrag.
Fase | Bestuursorgaan | Datum | Jaarnummer |
Goedkeuring bestek en procedure | college | 26 april 2019 | 3593 |
Goedkeuring gunning | college | 18 oktober 2019 | 8499 |
Goedkeuring wijziging opdracht | college | 18 december 2020 | 10482 |
De opdracht voor de renovatie van de brandweerkazerne, Halewijnlaan 82, 2050 Antwerpen werd gegund aan Coördinat-ed, Frans Halsvest 51, 2800 Mechelen met ondernemingsnummer 0451.296.656, voor een bedrag van 553.106,36 EUR, inclusief btw.
De wijziging opdracht in meer bedraagt 30.336,31 EUR, inclusief btw. De wijziging opdracht in min bedraagt 9.781,89 EUR, inclusief btw.
De uitgave voor de wijziging opdracht bedraagt 25.071,33 EUR - 8.084,21 EUR = 16.987,12 EUR + 3.567,68 EUR (21% btw) = 20.554,42 EUR.
De uitgave ten bedrage van 20.554,42 EUR, inclusief btw, kan verrekend worden op het investeringsbudget 2021.
Het college keurt goed dat, volgens de onderhandelingsprocedure op basis van briefwisseling, prijs werd gevraagd voor de wijzigingen van de opdracht aan Coördinat-ed, Frans Halsvest 51, 2800 Mechelen met ondernemingsnummer 0451.296.656.
Het college keurt de wijziging van opdracht in meer goed voor een bedrag van 25.071,33 EUR + 5.264,98 EUR (21% btw) = 30.336,31 EUR.
Het college keurt de wijziging van opdracht in min goed voor een bedrag van 8.084,21 EUR + 1.697,68 EUR (21% btw) = 9.781,89 EUR.
Het college keurt de bijkomende vastlegging goed voor een bedrag van 16.987,12 EUR + 3.567,30 EUR (21% btw) = 20.554,42 EUR.
Het college keurt de termijnverlenging van 11 werkdagen goed zonder bijkomende kosten.
Omschrijving | Bedrag | Boekingsadres | Bestelbon |
Vastlegging krediet Coördinat-ed Ondernemingsnummer: 0451.296.656 | 11.633,77 EUR inclusief btw | budgetplaats: 5322000000 budgetpositie: 221 functiegebied:2VGS010501P08673 subsidie: SUB_NR fonds:Intern begrotingsprogramma: 2SA030410 budgetperiode: 2100 | 4005432964 |
Vastlegging krediet Coördinat-ed Ondernemingsnummer: 0451.296.656 | 8.920,64 EUR inclusief btw | budgetplaats: 5322000000 budgetpositie: 221 functiegebied: 2SBS070101P08673 subsidie: SUB_NR fonds: Intern begrotingsprogramma: 2SA080119 budgetperiode: 2100 | 4005432966 |