Artikel 56, §3, 5° van het Decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college bevoegd is voor de vaststelling van de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten als het gaat om een opdracht die past binnen het begrip dagelijks bestuur.
Er werd een gemotiveerd selectieverslag opgemaakt dat als bijlage bij dit besluit wordt gevoegd.
De opdracht wordt gegund aan de maximaal 5 (percelen 1 t.e.m. 7) of maximaal 7 (percelen 8 t.e.m.10) best gerangschikte inschrijvers die de economisch meest voordelige offerte hebben ingediend en minstens 60% op het totaal van de punten halen, rekening houdend met de volgende gunningscriteria:
Percelen 1 t.e.m. 8:Perceel 9:
Perceel 10:
In toepassing van artikel 89, §1, eerste lid, 3° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal deze opdracht worden gegund bij mededingingsprocedure met onderhandeling omdat het een opdracht voor sociale en andere specifieke diensten opgesomd in bijlage III betreft.
In toepassing van artikel 38, §3, derde lid, laatste zin van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en met verwijzing naar artikel 37, §5, kan de aanbestedende overheid de in artikel 38, §3, derde lid bepaalde termijn van ten minste 30 dagen voor ontvangst van de offertes met vijf dagen verkorten indien de offertes langs elektronische weg worden ingediend overeenkomstig de door en krachtens artikel 14, §1, tweede lid en §§5 tot 7 bepaalde regels betreffende de elektronische platformen.
In toepassing van artikel 66, §1, 2° van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, ziet de aanbestedende overheid erop toe dat de offerte afkomstig is van een inschrijver waaraan de toegang tot de opdracht niet is ontzegd op grond van de uitsluitingsgronden en die voldoet aan de door de aanbestedende overheid vastgestelde selectiecriteria en, in voorkomend geval, de niet-discriminerende regels en criteria inzake de beperking van het aantal aan de selectiecriteria beantwoordende kandidaten.
In toepassing van artikel 81 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, baseert de aanbestedende overheid de gunning van de overheidsopdracht op de economisch meest voordelige offerte. De economisch meest voordelige offerte uit het oogpunt van de aanbestedende overheid wordt vastgesteld rekening houdend met de gunningscriteria. Ze vermeldt de gunningscriteria in de aankondiging van de opdracht of in een ander opdrachtdocument.
In toepassing van de artikelen 2, 6° en 47 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten, zal de stad Antwerpen optreden als aankoopcentrale in die zin dat ze gecentraliseerde aankoopactiviteiten en aanvullende aankoopactiviteiten verricht die bestemd zijn voor andere aanbesteders die in de opdrachtdocumenten zijn aangeduid.
De namen van de kandidaten worden vertrouwelijk gehouden tot aan de gunning van de opdracht, teneinde te vermijden dat afspraken tussen de ondernemingen onderling de normale mededingingsvoorwaarden kunnen vertekenen.
Bij deze raamovereenkomst treedt de stad op als aankoopcentrale voor de aankoopgroep van de stad Antwerpen. Indien andere entiteiten dan de stad afnemen op deze raamovereenkomst, zal dat gebeuren in eigen naam en voor eigen rekening. De vastleggingen voor die deelopdrachten zullen dan ook op de eigen budgetten gebeuren.
Het college keurt de selectie van de kandidaten goed voor het afsluiten van een raamovereenkomst ontwikkelinitiatieven, op basis van selectieleidraad GAC_2020_01263.
Het college keurt bestek GAC_2020_01263 voor het afsluiten van een raamovereenkomst ontwikkelinitiatieven goed.
De financieel directeur verleent zijn visum en regelt de financiële aspecten als volgt:
Omschrijving |
Bedrag |
Boekingsadres |
Bestelbon |
Raamovereenkomst ontwikkelinitiatieven |
|
budgetplaats: 5201200000 | met orderbons |