De stad Antwerpen krijgt regelmatig aanvragen van bewoners om markeringen aan te brengen ter hoogte van hun in- of uitrit omdat geparkeerde voertuigen net niet vóór hun in- of uitrit staan geparkeerd. Deze situatie bemoeilijkt het in- en uitrijden zodat dit het manoeuvreren dikwijls onmogelijk maakt.
Op 5 december 2014 (jaarnummer 12435) keurde het college de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ goed.
Op 9 oktober 2015 (jaarnummer 8410) keurde het college de aanpassing van de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ goed.
Op 3 april 2020 (jaarnummer 3182) besliste het college om de beleidslijn ‘hinderlijk parkeren aan inritten’ met onmiddellijke ingang stop te zetten. Uit de analyse van de aanvragen en meldingen voor de periode 2018 - 2019 (tot en met september) bleek dat de oorspronkelijke doelstellingen van de maatregel 'de bereikbaarheid van deze garages en inritten bevorderen en de parkeerdruk verminderen’ niet langer bereikt werden. Enkel de nog lopende inrittendossiers worden binnen deze beëindigde beleidsrichtlijn nog bekeken. Ad hoc aanvragen rond extra inrichting bij hinderlijk parkeren aan inritten blijven evenwel mogelijk. De Beukenhofstraat 58-60 is een van deze nieuwe inkomende dossiers.
Op 7 augustus 2020 werd een aanvraag over hinderlijk parkeren ingediend voor markeringen aan een inrit in de Beukenhofstraat ter hoogte van huisnummer 58-60. Naar aanleiding van deze aanvraag heeft Mobiliteit en Parkeren Antwerpen (MPA) de situatie onderzocht. De inrit ter hoogte van huisnummer 60 doet dienst voor een bedrijf, vanuit economisch oogpunt is het dus te verantwoorden om markeringen aan te brengen. MPA stelt voor om uitzonderlijk enkel te opteren voor markeringen aan de inrit van de aanvrager. Tussen de twee poorten van huisnummer 58-60 wordt er een volwaardig verdrijvingsvlak aangebracht.
Het college keurt het aanvullend reglement met betrekking tot de politie van het wegverkeer voor de Beukenhofstraat in het district Merksem goed, ter vervanging van het aanvullend reglement, goedgekeurd in het college van 16 oktober 2020 (jaarnummer 8685).
Het college keurt goed dat het aanvullend reglement ter kennisname wordt overgemaakt aan het Vlaams Huis voor de Verkeersveiligheid.