Conform artikel 15 van het Omgevingsvergunningsdecreet is het college van burgemeester en schepenen voor zijn ambtsgebied in eerste administratieve aanleg bevoegd voor volgende aanvragen van:
Er werd een aanvraag voor een omgevingsvergunning ingediend bij het college van burgemeester en schepenen, die behandeld wordt volgens de vereenvoudigde procedure van het Omgevingsvergunningendecreet.
Projectnummer: | OMV_2021007373 |
Gegevens van de aanvrager: | de heer Kristof Buermans met als contactadres Strijdhoflaan 3 te 2600 Berchem (Antwerpen) |
Gegevens van de exploitant: | de heer Kristof Buermans met als contactadres Strijdhoflaan 3 te 2600 Berchem (Antwerpen) |
Ligging van het project: | Marie-Josélaan 64-66, Strijdhoflaan 3-5 te 2600 Berchem (Antwerpen) en Marie-Josélaan 64 te 2600 Berchem (Antwerpen) |
Kadastrale gegevens: | afdeling 23 sectie C nrs. 233S5, 233H3, 233L4 en 233T7 |
Inrichtingsnummer: | 20201008-0071 (Beenhouwerij) |
Vergunningsplichten: | Stedenbouwkundige handelingen, Exploitatie van ingedeelde inrichtingen of activiteiten |
Voorwerp van de aanvraag: | verbouwen van een meergezinswoning naar een meergezinswoning met slagersatelier en het exploiteren van een beenhouwerij en een distributiecabine |
Omschrijving stedenbouwkundige handelingen
Relevante voorgeschiedenis
Marie-Josélaan 64-66 en Strijdhoflaan 3-5 te 2600 Berchem (Antwerpen):
- 15/01/2021: weigering (20203679) voor het verbouwen van een rijwoning en uitbaten van een beenhouwerij met winkel werkplaats/atelier en koelcellen;
Marie-Josélaan 64:
- 16/04/2015: proces-verbaal (BE/2015/VPV/0301) voor het wijzigen van het aantal woonentiteiten;
- 29/04/1964: vergunning (957#1270) voor het bouwen van een luifel aan de voorgevel van het pand;
- 20/05/1924: toelating (961#7361) voor het bouwen van een woning;
Marie-Josélaan 66 en Strijdhoflaan 3-5:
- 14/09/2012: vergunning (3553#4959) voor zaakgebonden publiciteit;
- 23/12/2011: vergunning (20115082) bouwen van een handelsgelijkvloers met 3 bovenliggende appartementen na sloop gebouw;
Marie-Josélaan 66:
- 02/12/1993: vergunning (961#10576) voor een verbouwing;
Strijdhoflaan 5:
- 20/05/2002: vergunning (961#11454) voor het verfraaien van een winkelpui;
- 06/06/1988: reclamevergunning (410#4325) voor reclame zonnetent;
- 20/02/1952: toelating (956#4884) voor vergrotings- en verbouwingswerken aan het huis.
Vergunde/vergund geachte toestand
Marie-Josélaan 64:
- functie:
- bouwvolume: besloten bebouwing van 3 bouwlagen onder een mansardedak;
- gevelafwerking: gecementeerde gevel met arduinen plint en houten buitenschrijnwerk;
Strijdhoflaan 3-5:
- functie:
- bouwvolume: besloten bebouwing van 4 bouwlagen onder een plat dak;
- gevelafwerking: sierpleister met donkere kleur en aluminium schrijnwerk met grijze kleur;
Marie-Josélaan 66:
- functie: gelijkvloerse bergplaats (samen met Strijdhoflaan 3-5) met bovenliggend afzonderlijke woonfunctie;
- bouwvolume: besloten bebouwing van 3 bouwlagen onder een pseudo-mansardedak;
- gevelafwerking: witte betonsteen;
Huidige toestand
Marie-Josélaan 64:
- functie: meergezinswoning met 5 woonentiteiten.
Gewenste toestand
Marie-Josélaan 64:
- functie:
- bouwvolume:
- gevelafwerking: gewijzigde gevelopeningen, wit aluminium buitenschrijnwerk.
Inhoud van de aanvraag
- verbouwen van Marie-Josélaan 64;
- uitbreiden van de slagerij over het gelijkvloers (en kelder) van 4 panden (Strijdhoflaan 3-5 en Marie-Josélaan 64-66);
- wijzigen van de gelijkvloerse koer.
Omschrijving ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Voorgeschiedenis
Op 26 juni 2015 nam het college akte van een beenhouwerij met referentie MV2015/123 op het adres gelegen Strijdhoflaan 5 te 2600 Berchem (Antwerpen) en op naam van Beenhouwerij Buermans bvba.
Inhoud van de aanvraag
De aanvraag omvat de melding van de exploitatie van een slagerij, na uitbreiding.
Aangevraagde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Gevraagd voor |
12.2.1° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | 1x 160,00 kVA |
Voorafgaand aan zijn beslissing neemt het college kennis van het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar.
Het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar luidt:
Adviezen
Externe adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies ontvangen | Advies |
AQUAFIN NV | 13 februari 2021 | 23 maart 2021 | Voorwaardelijk gunstig |
brandweer/ risicobeheer/ preventie | 13 februari 2021 | 17 maart 2021 | Voorwaardelijk gunstig |
Fluvius System Operator | 13 februari 2021 | 18 februari 2021 | Voorwaardelijk gunstig |
Interne adviezen
Adviesinstantie | Datum advies gevraagd | Datum advies |
ondernemen en stadsmarketing/ business en innovatie | 12 februari 2021 | 22 februari 2021 |
stadsontwikkeling/ mobiliteit | 12 februari 2021 | 22 februari 2021 |
Toetsing regelgeving en beleidsrichtlijnen
Plannen van aanleg, ruimtelijke uitvoeringsplannen en verkavelingen
Het eigendom is gelegen binnen de omschrijving van het gewestelijk ruimtelijk uitvoeringsplan GRUP Afbakening grootstedelijk gebied Antwerpen, goedgekeurd op 19 juni 2009.
Het eigendom is gelegen in het gewestplan Antwerpen (Koninklijk Besluit van 3 oktober 1979 en latere wijzigingen). Het eigendom ligt, volgens dit van kracht zijnde gewestplan, in een woongebied. De woongebieden zijn bestemd voor wonen, alsmede voor handel, dienstverlening, ambacht en kleinbedrijf voor zover deze taken van bedrijf om redenen van goede ruimtelijke ordening niet in een daartoe aangewezen gebied moeten worden afgezonderd, voor groene ruimten, voor sociaal-culturele inrichtingen, voor openbare nutsvoorzieningen, voor toeristische voorzieningen, voor agrarische bedrijven. Deze bedrijven, voorzieningen en inrichtingen mogen echter maar worden toegestaan voor zover ze verenigbaar zijn met de onmiddellijke omgeving. (Artikel 5 van het Koninklijk Besluit van 28 december 1972 betreffende de inrichting en toepassing van de ontwerpgewestplannen en de gewestplannen.)
(Gewestelijke ruimtelijke uitvoeringsplannen (GRUP's) kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/grup. Het gewestplan kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/gewestplan.)
De aanvraag ligt niet in een verkaveling.
De aanvraag is in overeenstemming met de bepalingen van het gewestplan.
Gewestelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Hemelwater: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juli 2013 houdende vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake hemelwaterputten, infiltratievoorzieningen, buffervoorzieningen en gescheiden lozing van afvalwater en hemelwater (verder genoemd verordening hemelwater).
(De verordening hemelwater kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening hemelwater)
De verordening hemelwater is niet van toepassing op de aanvraag.
- Toegankelijkheid: het besluit van de Vlaamse regering van 5 juni 2009 tot vaststelling van een gewestelijke stedenbouwkundige verordening inzake toegankelijkheid (verder genoemd verordening toegankelijkheid).
(De verordening toegankelijkheid kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening toegankelijkheid)
De verordening toegankelijkheid is niet van toepassing op de aanvraag.
Algemene bouwverordeningen
- Voetgangersverkeer: het besluit van de Vlaamse regering van 29 april 1997 houdende de vaststelling van algemene bouwverordeningen inzake wegen voor voetgangersverkeer (verder genoemd verordening voetgangersverkeer), en de omzendbrief RO/98/2 van 23 maart 1998 betreffende de algemene bouwverordening inzake wegen voor voetgangersverkeer.
(De verordening voetgangersverkeer kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Verordeningen > verordening wegen voor voetgangersverkeer)
De verordening voetgangersverkeer is niet van toepassing op de aanvraag.
Gemeentelijke stedenbouwkundige verordeningen
- Bouwcode: de gemeentelijke stedenbouwkundige verordening (verder genoemd bouwcode), definitief vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 28 april 2014 en goedgekeurd bij besluit van de deputatie van de provincie Antwerpen van 9 oktober 2014.
(De bouwcode kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De aanvraag wijkt af van de bepalingen van de bouwcode op volgende punten:
§4 de fietsenstalling en eventuele verharding in de voortuinstrook is strijdig met dit artikel;
Sectorale regelgeving
- MER-screening: de overheid die beslist over de ontvankelijkheid en volledigheid van de vergunningsaanvraag, beslist of er een project-MER moet worden opgesteld. De betrokken overheid doet dat op het ogenblik van de beslissing over de ontvankelijk- en volledigheid van de vergunningsaanvraag of, bij gebreke daaraan, binnen 90 dagen na de datum van ontvankelijk- en volledigheid.
Rekening houdend met de kenmerken van de aanvraag en zijn omgeving wordt geoordeeld dat de mogelijke milieueffecten van het project niet aanzienlijk zijn.
- Watertoets: overeenkomstig artikel 1.3.1.1 van het decreet van 18 juli 2003 betreffende het integraal waterbeleid dient een vergunningsaanvraag onderworpen te worden aan de zogenaamde watertoets.
Het voorliggende project heeft een beperkte oppervlakte en ligt niet in een overstromingsgevoelig gebied, zodat in alle redelijkheid dient geoordeeld dat geen schadelijk effect wordt veroorzaakt.
- Vlaamse codex Wonen van 2021: Gecodificeerde decreten over het Vlaamse woonbeleid, gecodificeerd op 17 juli 2020.
(De kwaliteitsnormen voor woningen, die in uitvoering van de Vlaamse codex Wonen van 2021 zijn opgemaakt, kan u raadplegen via www.wonenvlaanderen.be, zoek op “besluit Vlaamse codex van 2021”)
De aanvraag valt onder het toepassingsgebied van de Vlaamse codex Wonen van 2021.
- Rooilijndecreet: het decreet van 8 mei 2009 houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen
(Het Rooilijndecreet kan u raadplegen via https://omgeving.vlaanderen.be/, ga naar Decreten en uitvoeringsbesluiten > Decreet houdende vaststelling en realisatie van de rooilijnen)
Het Rooilijndecreet is niet van toepassing op de aanvraag.
Beleidsrichtlijnen in het kader van goede ruimtelijke ordening (overeenkomstig artikel 4.3.1, §2, 2° van de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening)
- BGO Wonen: de beleidsmatig gewenste ontwikkeling woninggrootte, woningmix en beschermen van eengezinswoningen (verder genoemd BGO Wonen), goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 24 juni 2019.
(De BGO Wonen kan u raadplegen via www.antwerpen.be, zoek op ‘regelgeving bouwen in Antwerpen’)
De BGO Wonen wordt betrokken bij de beoordeling van de verenigbaarheid van de aanvraag met de goede ruimtelijke ordening.
Omgevingstoets
Toetsing van de verenigbaarheid van het aangevraagde met de omgeving en de goede ruimtelijke ordening
Functionele inpasbaarheid
Deze twee woongelegenheden worden gereorganiseerd omwille van de uitbreiding van de handelszaak aan Strijdhoflaan. Hierdoor wordt het gelijkvloers van het pand aan Marie-Josélaan 64 eerder achterkant van het handelsgeheel, zoals ook Marie-Josélaan 64 66.
Het is duidelijk uit voorliggende aanvraag af te leiden dat de voorgestelde ruimte een ‘levendige ruimte’ betreft die vaak gebruikt worden door mensen en waar zij ook een tijd blijven waarbij en regelmatig contact tussen de gebruikers van het gebouw en de straat mogelijk is én dat de gebruiker deze ruimte niet wenst af te schermen van inzichten vanop de straat.
Schaal - ruimtegebruik - bouwdichtheid
De bestaande achtergevel van de Marie-Josélaan 64 wordt gewijzigd, waardoor over alle verdiepingen de grondoppervlakte met circa 0,5 m² wijzigt en de achtergevel wordt voorzien van isolatie. De aanvraag betreft ook het verhogen van de dakverdieping met circa 0,5 meter. Dit tot een totale hoogte van circa 14,3 meter. Hierdoor beschikt de bovenste verdieping over een voldoende vrije hoogte om verblijfsruimtes (slaapkamer) te voorzien. De impact op de omliggende woningen blijft voldoende beperkt.
De bestaande kleine koer van circa 5 m² werd vergund. Deze wordt gewijzigd, zodat een nieuwe koer ontstaat van circa 6 m². Gelet op de specifieke context van deze ondiepe percelen en gelet op het feit dat de nieuwe koer groter is, kan een afwijking op de bouwcode positief geadviseerd worden.
Hinderaspecten – gezondheid – gebruiksgenot – veiligheid in het algemeen
Om het ruimtecomfort van een woning te bewaken is het belangrijk dat het aantal slaapkamers in verhouding staat met het aantal beschikbare vierkante meters leefruimte per bewoner. Dit is niet het geval in het voorliggend project, waardoor de woongelegenheden onvoldoende wooncomfort bieden.
Ter hoogte van de eerste verdieping van de Marie-Josélaan wordt een studio ingericht. De studio heeft (volgens plan) een verblijfsruimte met een netto-vloeroppervlakte van circa 34,5 meter. Hierdoor wordt onvoldoende woonkwaliteit gerealiseerd. In voorwaarden wordt opgenomen deze verblijfsruimte te vergroten tot een minimale netto-vloeroppervlakte van 35m².
Ter hoogte van de tweede en derde verdieping van de Marie-Josélaan wordt een een-slaapkamerappartement voorzien met een netto-vloeroppervlakte van circa 76,5 m² en een overdekt terras van circa 5,3 m². Dit is voldoende kwalitatief.
Fietsenstallingen (in een beugel en zonder een bijkomende constructie) in een voortuin zijn eventueel aanvaardbaar op voorwaarde dat deze worden voorzien op of naast de mogelijke verhardingen conform de bouwcode artikel 27 en op voorwaarde dat de tuin wordt afgesloten conform artikel 19.
Visueel-vormelijke elementen
De gevels te Strijdhoflaan 3, Strijdhoflaan 5 en Marie-Josélaan 66 blijven ongewijzigd.
Te Marie-Josélaan 64 worden de gevelopeningen rechts in de voorgevel (ter hoogte van de inkom en traphal) gewijzigd. De hoogtes van de nieuwe deuropening en raamopening worden afgestemd op de raamopeningen links. Dit komt de samenhang van de voorgevel ten goede. Alle voorgevelramen in witgeschilderd hout worden vervangen door aluminium schrijnwerk. Dit is aanvaardbaar.
Mobiliteitsimpact (onder andere toetsing parkeerbehoefte)
Het algemene principe is dat elke bouwaanvraag een parkeerbehoefte genereert. Om te vermijden dat de parkeerbehoefte (geheel of gedeeltelijk) wordt afgewenteld op het openbaar domein, is het de bedoeling om parkeren maximaal op eigen terrein te voorzien, het zogenaamde POET principe (Parkeren Op Eigen Terrein).
De parkeerparagraaf is niet van toepassing gezien de aanvraag geen vermeerdering van het aantal woongelegenheden ten opzichte van de bestaande en vergunde of vergund geachte situatie inhoudt én de functiewijziging van de kelderruimte naar slagersatelier (voor de bestaande winkel) geen invloed heeft op de parkeerbehoefte.
Toetsing van aanvaardbaarheid van de ingedeelde inrichtingen of activiteiten op het vlak van hinder en risico's voor de mens en het milieu
Deze melding werd onderzocht, rekening houdend met de geldende wettelijke bepalingen, in het bijzonder met het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet van 5 april 1995 houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening en hun uitvoeringsbesluiten.
De melding voldoet aan de verplichte dossiersamenstelling.
De ingedeelde inrichtingen of activiteiten zijn louter en alleen in de derde klasse ingedeeld, de exploitatie ervan is dus meldingsplichtig.
Er wordt voldaan aan artikel 5.4.3, § 3 van het DABM betreffende verbods- en afstandsregels.
De gemelde exploitatie is niet verboden.
Advies aan het college
Advies over de stedenbouwkundige handelingen
Aan het college wordt voorgesteld om voor de stedenbouwkundige handelingen de omgevingsvergunning te verlenen onder voorwaarden.
Geadviseerde stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
2. de voortuinstrook te Marie-Josélaan 64-66 maximaal groen in te richten en af te sluiten, conform artikel 19 en 27 van de bouwcode;
3. het platte deel van het dak te Marie-Josélaan 64 in te richten als groendak;
4. het gedeelte van de scheidingsmuren dat geen opstand heeft van minimaal 0,30 meter ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak, te voorzien van een niet-brandbare strook (reactie bij brand van minimum klasse A2FL-s2) van minstens 30 cm breed voorzien tussen het groendak en de scheidingswand;
5. het rioolsysteem moet gescheiden voorzien worden tot aan de straat, conform artikel 40 van de bouwcode;
6. er moet een septische put voorzien worden, conform artikel 43 van de bouwcode;
7. het afvalwater van de slagerij moet via een vetafscheider geloosd worden, conform artikel 44 van de bouwcode;
8. de aaneengesloten leefruimte van de studio moet over een minimale netto-vloeroppervlakte van 35 m² beschikken;
9. na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.
Advies over de ingedeelde inrichtingen of activiteiten
Mits voldaan wordt aan de algemene en sectorale voorwaarden, wordt vanuit milieutechnisch oogpunt gunstig advies gegeven de omgevingsvergunning te verlenen.
Geadviseerde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Geadviseerd voor |
12.2.1° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | 1x 160,00 kVA |
Gecoördineerde rubrieken
Rubriek | Omschrijving | Gecoördineerd |
3.4.1°a) | het lozen van maximaal 2 m³/uur bedrijfsafvalwater zonder gevaarlijke stoffen in concentraties hoger dan de indelingscriteria, vermeld in artikel 3 van bijlage 2.3.1 van Vlarem II; | 1,00 m³/uur |
12.2.1° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | 1x 160,00 kVA |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 35,00 kW |
45.4.d) | verkooppunten van vlees, vis en gevogelte; | 1 verkooppunt |
Het decreet van 25 april 2014 betreffende de omgevingsvergunning, het decreet houdende algemene bepalingen inzake milieubeleid, de Vlaamse Codex Ruimtelijke Ordening, het decreet betreffende het integraal handelsvestigingsbeleid, het decreet betreffende het natuurbehoud en het natuurlijk milieu en hun uitvoeringsbesluiten zijn van toepassing.
Procedurestap | Datum |
Indiening aanvraag | 16 januari 2021 |
Volledig en ontvankelijk | 12 februari 2021 |
Start openbaar onderzoek | geen |
Einde openbaar onderzoek | geen |
Gemeenteraad voor wegenwerken | geen |
Uiterste beslissingsdatum | 13 april 2021 |
Verslag GOA | 25 maart 2021 |
naam GOA | Wim Van Roosendael en Bieke Geypens |
De aanpalende eigenaars waarvan de scheidingsmuren met het project zouden worden opgericht, uitgebreid of afgebroken, werden om hun standpunt gevraagd.
Ingediende bezwaarschriften en petitielijsten
Schriftelijke bezwaarschriften | Schriftelijke gebundelde bezwaarschriften | Petitielijsten | Digitale bezwaarschriften |
0 | 0 | 0 | 0 |
Het college sluit zich integraal aan bij het verslag van de gemeentelijke omgevingsambtenaar en maakt dit tot zijn eigen motivatie.
Het college beslist de aanvraag tot omgevingsvergunning goed te keuren en aan de aanvrager de vergunning af te leveren, die afhankelijk is van de strikte naleving van volgende voorwaarden:
Algemene voorwaarden
de algemene voorwaarden die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Stedenbouwkundige voorwaarden
1. de bijgevoegde brandvoorzorgsmaatregelen zijn op het moment van eerste ingebruikname/exploitatie strikt na te leven;
2. de voortuinstrook te Marie-Josélaan 64-66 maximaal groen in te richten en af te sluiten, conform artikel 19 en 27 van de bouwcode;
3. het platte deel van het dak te Marie-Josélaan 64 in te richten als groendak;
4. het gedeelte van de scheidingsmuren dat geen opstand heeft van minimaal 0,30 meter ten opzichte van het hoogste aangrenzende dakvlak, te voorzien van een niet-brandbare strook (reactie bij brand van minimum klasse A2FL-s2) van minstens 30 cm breed voorzien tussen het groendak en de scheidingswand;
5. het rioolsysteem moet gescheiden voorzien worden tot aan de straat, conform artikel 40 van de bouwcode;
6. er moet een septische put voorzien worden, conform artikel 43 van de bouwcode;
7. het afvalwater van de slagerij moet via een vetafscheider geloosd worden, conform artikel 44 van de bouwcode;
8. de aaneengesloten leefruimte van de studio moet over een minimale netto-vloeroppervlakte van 35 m² beschikken;
9. na uitvoering van de werken moet voldaan zijn aan de elementaire veiligheids-, gezondheids- en woonkwaliteitsvereisten opgelegd door de Vlaamse Codex Wonen van 2021 en Besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van de Vlaamse Codex Wonen van 2021.
Brandweervoorwaarden
de brandweervoorwaarden uit het verslag met referentie BW/CVB/2021/G.00806.BE.0003 die aan de vergunning zijn gehecht en er integraal deel van uitmaken.
Het college beslist de plannen waarvan een overzicht als bijlage bij dit besluit is gevoegd, goed te keuren.
De vergunning omvat thans volgende rubriek(en):
Rubriek | Omschrijving | Gecoördineerd |
3.4.1°a) | het lozen van maximaal 2 m³/uur bedrijfsafvalwater zonder gevaarlijke stoffen in concentraties hoger dan de indelingscriteria, vermeld in artikel 3 van bijlage 2.3.1 van Vlarem II; | 1,00 m³/uur |
12.2.1° | transformatoren (gebruik van) met een individueel nominaal vermogen van 100 kVA tot en met 1.000 kVA; | 1x 160,00 kVA |
16.3.2°a) | koelinstallaties, luchtcompressoren, warmtepompen, airconditioninginstallaties, en andere installaties voor het fysisch behandelen van gassen met een geïnstalleerde totale drijfkracht van 5 kW tot en met 200 kW; | 35,00 kW |
45.4.d) | verkooppunten van vlees, vis en gevogelte; | 1 verkooppunt |
Het college beslist dat de omgevingsvergunning geldig is voor onbepaalde duur.