Terug
Gepubliceerd op 06/04/2021

2021_CBS_02566 - Politiezone Antwerpen - Raamovereenkomst van persoonlijke beschermingsmiddelen - Afroepen op opdracht 2018/HFB/OP/45075 van het Agentschap Facilitair Bedrijf, Vlaamse Overheid - Goedkeuring

college van burgemeester en schepenen
vr 02/04/2021 - 09:00 Hofstraat
Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig

Bart De Wever, burgemeester; Koen Kennis, schepen; Jinnih Beels, schepen; Annick De Ridder, schepen; Claude Marinower, schepen; Nabilla Ait Daoud, schepen; Fons Duchateau, schepen; Karim Bachar, schepen; Peter Wouters, schepen; Tom Meeuws, schepen; Serge Muyters, korpschef; Sven Cauwelier, algemeen directeur

Secretaris

Sven Cauwelier, algemeen directeur

Voorzitter

Bart De Wever, burgemeester
2021_CBS_02566 - Politiezone Antwerpen - Raamovereenkomst van persoonlijke beschermingsmiddelen - Afroepen op opdracht 2018/HFB/OP/45075 van het Agentschap Facilitair Bedrijf, Vlaamse Overheid - Goedkeuring 2021_CBS_02566 - Politiezone Antwerpen - Raamovereenkomst van persoonlijke beschermingsmiddelen - Afroepen op opdracht 2018/HFB/OP/45075 van het Agentschap Facilitair Bedrijf, Vlaamse Overheid - Goedkeuring

Motivering

Regelgeving: bevoegdheid

Op grond van artikel 54 van het Koninklijk Besluit van 5 september 2001 houdende het algemeen reglement op de boekhouding van de lokale politie is alleen het college van burgemeester en schepenen bevoegd om tot vastleggingen over te gaan (Belgisch Staatsblad van 26 september 2001).

Argumentatie

Politiezone Antwerpen wenst over te gaan tot de aankoop van 150 polo's en 100 sweaters voor de medewerkers van het bemiddelingsteam via de gegunde raamovereenkomst met referentie 2018/HFB/OP/45075.  

De dienst Aankoop van Politiezone Antwerpen vraagt het bedrag van 1.527,63 EUR (inclusief 21% btw) voor 2021 vast te leggen, om de facturen aan de firma Midex Safety N.V., Populierstraat 3, 8800 Roeselare, ondernemingsnummer 0525.778.404, te kunnen betalen.

Juridische grond

De wet van 7 december 1998 tot organisatie van een geïntegreerde politiedienst, gestructureerd op twee niveaus, inzonderheid artikel 33, titel V welk bepaalt dat de Nieuwe Gemeentewet van toepassing is op het beheer van de goederen en inkomsten van de lokale politie (Belgisch Staatsblad van 5 januari 1999).

Aanleiding en context

Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse Overheid gunde opdracht 2018/HFB/OP/45075 - Aankopen van persoonlijke beschermingsmiddelen - post 22, 23 en 24 polo's en sweaters aan de firma Midex Safety N.V., Populierstraat 3, 8800 Roeselare, ondernemingsnummer 0525.778.404.

De overeenkomst loopt van 28 maart 2019 tot en met 27 maart 2022. Mogelijke deelopdrachten hebben telkens een initiële looptijd van 36 maanden, die verlengd kan worden tot 48 maanden.

Algemene financiële opmerkingen

De totale uitgave bedraagt 1.527,63 EUR (inclusief 21% btw) en kan verrekend worden op de gewone politiebegroting 2021. Op budgetpositie 33000_12405 is voldoende krediet beschikbaar.

Besluit

Het college van burgemeester en schepenen beslist:

Artikel 1

Het college keurt goed dat er deelopdrachten worden geplaatst op de opdracht 2018/HFB/OP/45075 - Aankoop van persoonlijke beschermingsmiddelen - van de Vlaamse Overheid, gelet op de in het bestek van deze opdracht voorziene mogelijkheid voor Politiezone Antwerpen om er gebruik van te maken en dit voor de looptijd van het contract. Het contract loopt tot en met 27 maart 2022.

Artikel 2

Het college keurt goed dat het bedrag van 1.527,63 EUR (inclusief 21% btw) voor de aankoop van polo's en sweaters  voor het bemiddelingsteam van Politiezone Antwerpen via de gegunde raamovereenkomst met referentie 2018/HFB/OP/45075 voor 2021 wordt vastgelegd op de firma Midex Safety N.V., Populierstraat 3, 8800 Roeselare.

Artikel 3

De bijzondere rekenplichtige van de politiezone Antwerpen regelt de financiële aspecten als volgt:

Omschrijving Bedrag Boekingsadres Bestelbon

Aankoop van 150 polo's en 100 sweaters voor het bemiddelingsteam

Midex Safety N.V., Pöpulierstraat 3, 8800 Roeselare, ondernemingsnummer 0525.778.404.

1.527,63 EUR (inclusief 21% btw) budgetplaats:60010
budgetpositie: 33000_12405
functiegebied: TDLP1SVG080101
subsidie: SUB_NR
fonds: LPA
begrotingsprogramma: NR
budgetperiode: 2100
4006056865