Artikel 26 van het Basisreglement Bestuurlijke organisatie stad Antwerpen goedgekeurd door de gemeenteraad op 25 februari 2019 (jaarnummer 130).
Vanaf 8 januari 2019 zijn de rechtstreeks verkozen districtsraden geïnstalleerd. De districtsbesturen hebben autonome beslissingsbevoegdheden in lokale beleidsdomeinen. De districtsraden en districtscolleges kunnen met betrekking tot alle zaken die het district aanbelangen, adviezen uitbrengen aan en brieven schrijven naar het stadsbestuur.
De bedrijfseenheid Bestuurszaken agendeert de adviezen en brieven van de districtsbesturen ter kennisgeving op het college. Tijdens de zitting worden de brieven en adviezen toegewezen aan de bevoegde vakschepen. Het kabinet van de betrokken vakschepen zorgt voor een ontwerp van antwoord. Dit ontwerp van antwoord wordt door de bedrijfseenheid Bestuurszaken ter goedkeuring geagendeerd op het college. Na de ondertekening door de algemeen directeur en de bevoegde vakschepen, wordt het antwoord overgemaakt aan het betrokken district. De brieven en adviezen van de districtsbesturen dienen binnen de 40 werkdagen na ontvangst door de collegeleden beantwoord te zijn.
Op 22 oktober 2020 (jaarnummer 115) keurde de districtsraad van Deurne een motie goed aan het college van burgemeester en schepenen inzake het Arenadossier.
De motie werd op 4 december 2020 (jaarnummer 9953) voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen en toegewezen aan schepen Annick De Ridder voor antwoord.
Het college keurt voor het advies met kenmerk 20-A050 het volgende ontwerp van antwoord goed:
Collegelid Annick De Ridder
Nummer |
District |
Datum toewijzing |
Onderwerp |
---|---|---|---|
20-A050 |
Deurne |
4 december 2020 |
het Arenadossier |
Dienst | Taak |
BZ | het goedgekeurde antwoord op de brief verzenden |